"Sevgi hep kalbinin en derininde saklı kalır. Bir gün kendini hatırlatmak için..."
Dalgın dalgın yürüyen genç adam yere eğdiği bakışlarını etrafa çevirip hafifçe tebessüm etti.
Omuzundaki sırt çantasını bahçedeki masanın üzerine koyup yere eğildi ve ellerini açtı.
Ona doğru koşan Paşa sevinçle Emre'nin ellerini yalamaya çalışırken Emre, yere bağdaç kurup Paşa'yı kucağına aldı.
"Naber Paşa efendi? Vallahi hayat sana güzel. Yediğin önünde yemediğin bahçede. Anca yatıyorsun. Kilo mu aldın sen?"
Paşa, Emre'yi anlamış olacak ki başını üzgün bir şekilde koluna yasladı. Onun o haline gülen Emre'nin yüzü saniyeler içinde düştü.
"Ben gidiyorum be Paşa."
Heyacanla başını kaldıran Paşa, Emre'ye bakarken Emre başını öne eğerek daldın dalgın konuştu.
"Kendimden bile çok uzağa gidiyorum."
"Gitmek istiyor muyum, bilmiyorum." dedi Emre. Gözlerini gökyüzüne çevirip ofladı.
"Gitmek istemiyorum."
Havlamaya başlayan Paşa sinirli bir şekilde havlarken Emre şaşkın şaşkın ona baktı.
"Sende istemiyorsun bende."
Köpeğinin tüylerini okşamaya başlayan Emre onu sakinleştirirken kendi kendine konuşmaya devam etti.
"Oysaki yıllar önce gitmek o kadar kolaydı ki Paşa. İnsanlar benden nefret ettikçe gitmek çok kolay olmuştu. Ama şimdi öyle mi? Burada çok güzel ailem var. Nehir'im var."
Dolan gözlerini gökyüzüne çeviren Emre, "Of lan of!" dedi ve sol gözünden bir damla göz yaşı aktı.
"Nehir'e ne diyeceğim ben lan? Yanımda bile özlediğim kıza ben gidiyorum, nasıl diyeceğim? Benim kalbim bu yükü kaldıracak kadar güçlü değil."
Eliyle gözlerini silen Emre ayağa kalkıp çantasını koyduğu yerden alıp eve doğru yürümeye başladı. Bahçeye çıkan Emin'le göz göze gelirken Emin gülümsedi.
"Ne zaman geldin? Hiç fark etmedik."
"Yeni geldim. Paşa'ya baktım. Eve girecektim. "
Emin başını sallamakla yetinirken elindeki kahveden bir yudum aldı.
"Annen ayakkabılarınla eve girdiğini görmesin. Vallahi döver."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Düşman Mahalleler
Chick-Litİki düşman mahalle. Lodos ve Samyeli. İki düşman mahallenin iki ayrı reisi. İnsanlara göre sıradan bir şey gibi gelsede onlara göre reislik yürek meselesiydi. Düşman iki mahalle olsalar da hiçbiri düşman olmayı zerre istemiyordu. Fakat onl...