67.BÖLÜM

15.7K 758 352
                                    

"Başladığın yerden değil, kaldığın yerden..."

Birkaç kişi merakla bir o kadar hasret kaldıkları yere heyecanla bakıp koridorda yürüyorlardı.

Deniz, yanındaki arkadaşları ile merdivenleri teker teker çıkarken Barış, merdivenleri üçer üçer çıkmaya çalışıyordu.

Dik dik ona bakan Ali hiç düşünmeden Barış'ın  kafasına vurdu. "Olmuyor işte geri zekalı! Zorlama." dedi homurdanarak. Barış merdiven basamaklarını teker teker çıkmaya karar verirken somurttu.

"Hep Barış'ı üzüyorsun Ali Kaptan. Şuradaki minnoş kalp çıt diyor sen hala düm tek tek!"

"Oğlum bana boş yapma."

Deniz öfke ile ikisine bakıp parmağını havaya kaldırdı ve sinirle konuştu. "Adam olun lan! Olmayanı da mahalleye gidince oklava ile döverim." dedi. Barış dudaklarını büzerken Ali, elini Deniz'in omuzuna koydu.

"Tamam Deniz'im, sen elini kana bulama. Bize değmez. "

"Bence bana değer. "

Deniz, bir anne edası ile Barış'a nasihatler verirken sessiz sessiz yürüyen Gökhan araya girdi.

"Kankalar! Ben artık insan olmaya karar verdim."

Ali ve Deniz kendilerini tutamayıp gülerken Barış elini Gökhan'ın omuzuna koyup, "Şşt!" dedi ve devam etti.

"Kimse özünden dönmez, Gökhan."

"Oğlum büyüdük lan. Artık yakışmıyor bize."

"Yoo. Bana her şey yakışıyor."

Gökhan dik dik Barış'a bakıp başını sola çevirdi. "Sen bu dünyada mal olan tek Barış Akın'sın..." dedi. Barış ona dil çıkarırken çoktan gelecekleri yere gelmişlerdi. Deniz son kez uyarısını yapıp sınıfa girdi.

"Adam olun!"

Deniz içeri girer girmez Barış eliyle onu gösterdi. "Bu da bize adam olun diyip duruyor. Sanki biz adam değiliz." dedi. Ali, elini çenesine koyup düşünüyormuş gibi yaptı.

"Kardeşim buna cevap verirdim ama evliyim."

"Ne alaka?

"Ölmek istemiyorum. Evde karım bekliyor."

Ali'de Deniz gibi sınıfa girerken kapının önünde kalan Barış, Gökhan'a dönüp elini arkadaşının omuzuna attı.

"Bu ikisi mal gökkuşağım. Allah'tan biz varız da bunlar ortada mal diye gezmiyor. "

Gökhan tam bir şey demek için dudaklarını aralamıştı ki aklına gelen sinsi düşünce ile aniden en arka sıraya koşmaya başladı. Barış onun yaptığını anladığı an ellerini göğsünde birleştirip dudaklarını büzdü.

Düşman Mahalleler Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin