Aleksi
Istun studiolla työpöytäni ääressä ja miksaan uutta musiikkiamme. Onhan siitä jo muutama vuosi aikaa kun ollaan viimeksi julkaistu uutta musiikkia. Niin on jo korkea aikakin. Tiedän, että fanimme odottavat sitä kovasti. Odotan kyllä itsekkin sillä onhan tämä uusi biisi aika bängeri.
Huomaan sivusilmällä kun Joonas juoksee keittiötä kohti ja hetken kuluttua Niko juoksee hänen perässä ja pitelee käsissään mattopiiskaa. En kuule mitään mitä tapahtuu sillä minulla on kuulokkeet päässäni. Virnistän itsekseni ja pudistan päätäni. Tällainen meininki täällä studiolla on lähes aina.
Lasken kuulokkeet pöydälle ja venyttelen käsiäni. Nousen ylös sillä selkääni alkoi vihoitella hieman. Tämä vaiva on ollut minulla siitä mopokolarista asti, joka tapahtui kun oltiin nuoria.
Haukoittelen ja kävelen studiolla olevaan keittiöön. Otan jääkaapista yhden redbullin ja palaan takaisin työpisteelleni.
Olen ehtinyt miksata biisin melkein kokonaan kun työni keskeytyy. Käännyn kun joku ottaa kuulokkeet pois päästäni. "Sulle olis vieras" Niko sanoo ja siirtyy syrjään. Julia kävelee eteisestä peremmälle ja istuu työpisteeni vieressä olevalle nojatuolille.
"No mitäs Julia? Joko koulu loppu?" kyselen kun tallennan viimeisen tiedoston koneelleni. Siitä minun olisi tarkoitus jatkaa hommaani huomenna.
"J-joo loppu se.." Julia sanoo ja näprää käsissään olevia tumppuja. "Onks kaikki hyvin?" kysyn vaikka nään kyllä itsekkin sen, että nyt on jokin vialla.
"N-no tota.." hän aloittaa mutta jättää kuitenkin lauseen kesken."Voit kertoo isille mitä vaan" yritän rohkaista häntä.
Aikaa on kulunut jo hetken aikaa mutta en ole saanut tuosta tytöstä mitään irti. Hän vain istuu nojatuolissa ja näprää käsissään olevia tumppuja.
Eteisen suunnalta alkaa kuulua ryminää ja pian Olli ilmestyykin ihan märkänä oven suuhun. "Hitto kun sielä sataa paljon räntää" hän sanoo. Hymähdän vain ja käännyn takaisin Julian puoleen.
"Haluisitko sä jutella Ollin kanssa?" kysyn sillä Olli on hänen kummisetänsä. Julia katselee lattiaa ja pudistaa päätänsä. "Ai mitä musta?" Olli kysyy kun hän kävelee peremmälle ja istuttaa itsensä sohvalle.
"Rakas kun isä ei osaa auttaa jos et kerro mikä sun mieltä painaa" sanon.
"N-nokun olin siellä bileissa sillon yhtenä viikonloppuna.." hän aloittaa mutta se keskeytyy taas. Tällä kertaa Joel ryntää huohottaen sisälle.
"J-joko sä kuulit Kaspianista?" hän kysyy puuskuttaen.
——
"En mä oo kuullut siitä mitään" sanon hämilläni. Katson jopa puhelintani mutta en ole saanut viestiä keneltäkään muulta paitsi äidiltäni. En ole ehtinyt vastaamaan hänelle vielä mitään enkä edes ajatellut.Olen vieläkin näiden vuosien jälkeen hänelle hieman vihainen sillä hän puolusteli isää aiemmin minun ja Joelin suhteeseen liittyen. Isä on vieläkin täys urpo ja hän ei ole juurikaan tekemisissä lasteni kanssa vaan pelkästään siskojeni lapsien kanssa.
"Se oli tapellu koulussa ja rinnakkaisluokkalainen oli lyöny siltä nenän poskelle ja huuli halki. Se on nyt päivystyksessä" Joel selittää. "Mitä ihmettä?" kysyn järkyttyneenä. "Meidän pitäs mennä nyt sinne sairaalalle! Sossu tulee jutteleen meidän kanssa" Joel hoputtaa.
Vilkaisen Juliaa joka istuu edelleen paikallaan mutta ei sano sanaakaan. "Meillä oli Julian kanssa kyllä juttu kesken" yritän sanoa mutta Joel vetää minut tuolista ylös ja lähtee raahaamaan eteistä kohti.
YOU ARE READING
Family Life || Aleksi x Joel [VALMIS]
FanfictionElämässä on menty eteenpäin 15 vuotta ja kaikki ovat perustaneet perheet omilla tahoillaan. Bändi keikkailee edelleen mutta epäsäännöllisesti ja bändin suosio jaksaa yllättää heitä vielä vuosien jälkeenkin. Aleksin ja Joelin elämä mullistuu kun hei...