Aleksi
Istun sairaalan käytävällä ja olen haudannut kasvot käsiini. Lääkäri kävi äsken kertomassa, että Joel on leikkauksessa koska selkärangassa on murtuma, joka vaatii leikkaushoitoa. Ilmeisesti tuo oli saanut myös aivotärähdyksen mutta se ei kai ole niin vaarallista.
Julia laittoi äsken viestiä, että mummi oli soittanut hänelle sekä oli nähnyt myös uutisissa jotakin tietoa asiasta. Hämmennyin suuresti kun kuulin, että siitä on myös lehdessä. Kaspiania ei kuulemme ole saatu kiinni mutta toivon, että hänellä olisi kaikki hyvin.
"Aleksi, yrittäisit syödä edes tämän jogurtin" Olli sanoo ja pitää käsissään appelsiinimehua ja purkkia jossa on jogurttia sekä mysliä. "Tiiän, että oot tosi huolissaan ja niin me kaikki ollaan mutta et jaksa jos et syö mitään" Olli puhelee ja nyökkään vain.
Syön hitaasti jogurttia ja yritän niellä sitä alas mutta ei jotenkin maistu sekä lisäksi käteni tärisevät enkä ole kuullut Kaspianista mitään. Toivon todella, että hän ei ole mennyt tekemään mitään typerää. Tunnen oman lapseni mutta porukassa tyhmyys tiivistyy.
Nielaisen viimeisen lusikallisen jogurttia kurkustani alas ja heitän sen jälkeen tuon purkin vieressä olevaa roskakoriin. Olli taputtaa minua olalle ja hymyilee ja minä vain hymyilen hänelle takaisin. Vilkaisen vielä puhelintani mutta pojastani ei ole kuulunut mitään.
Istuskelemme hiljaa vierekkäin ja minä vain tuijotan edessäni olevaa valkoista seinää. Ajatukseni ei kulje yhtään ja se vasta tuntuu raskaalta sillä tulen kohta hulluksi kun tuijotan vain tuota seinää. Aika kuluu käsittämättömän hitaasti ja välillä vaihdan asentoa..
"Aleksi" Olli sanoo ja tönäisee minua kyynerpäällään sekä nyökkää päällään eteenpäin. "Älä töni" sanon ja vilkaisen Ollia närkästyneenä. Siirrän katseeni ja tuo lääkäri seisoo edessäni. "Meillä olisi nyt enemmän tietoa teidän aviomiehen tilasta" lääkäri sanoo.
Sydämeni alkaa hakkamaan niin, että pian se hakkaa rinnasti ulos tai saan sydänkohtauksen. Käteni alkaa myös hikoilemaan tästä jännityksestä. Rukoilen vain et tuolla on meille hyviä uutisiä sillä en tiedä, että mitä tekisim jos menettäisin Joelin kokonaan..
——
"Leikkaus meni hyvin" lääkäri sanoo ja tuntuu, että pyörryn kohta sillä olen niin helpottunut, että kaikki on hyvin. "Mutta vasta kun Joel herään niin ollaan viisaampia toipumisen suhteen" lääkäri selittää ja minä vain nyökyttelen päätäni."Voiko Joelia mennä nyt katsomaan?" Tommi kysyy ja lääkäri nyökkää. "Huone 47" lääkäri sanoo ja minä nousen heti ylös tuoliltani. Muut jäivät vielä lääkärin kanssa juttelemaan mutta minä lähdin heti mieheni luo sillä haluan nähdä hänet heti.
Avaan huoneeni oven ja suorastaan järkytyn kuinka huonona hän on. Tiesin heti kun tuo onnettomuus sattui, että nyt kävi huonosti mutta en aivan osannut ajatella, että ihan näin huonosti. Tuossa miehessä on kiinni kaikenlaisia johtoja ja ei tiedä, että milloin hän herää ja kuntoutuuko hän koskaan ennalleen.
Istudun sängyn vieressä olevalle tuolille ja otan tuota miestä kädestä kiinni. Silittelen tuon kämmenselkää ja kyyneliä alkaa valumaan poskiani pitkin. Kuulen kun huoneen ovi aukeaa ja siirrän katseeni ovelle ja pyyhin nopeasti kyyneleet poskiltani..
"Aleksi, kyllä sä saat itkeä" Niko sanoo ja nuo muut nyökyttelevät päätänsä. Kyllä minä tiedän, että voin näyttää tunteeni mutta joskus se on vaikeaa myös kotona vaikka olen ollut Joelin kanssa yhdessä lähes koko elämäni ajan mutta hän on se oikea..
"Joelin äiti laitto viestiä, että se oli saanut vihdoin saanut Kaspianin kiinni ja se tietää nyt tästä" Olli sanoo ja lukee viestiä Tommin puhelimelta sekä heti otan oman puhelimeni taskusta mutta ei Kaspian ole laittanut minulle mitään viestiä.
"Nina sano myös, että se oli ostanut lipun koneesee ja lentää Helsinkiin. Se käy hakemassa Kaspianin sekä Julian ja ne tulee sitten tänne" Olli jatkaa vielä viestin lukemista. Nyökyttelen vain päätäni ja katson omaa aviomiestäni, joka makaa sängyllä elottoman näköisenä mutta kaikkien monitorien mukaan tuo on kuitenkin vielä hengissä..
"Mulla on ikävä sua" kuiskaan ja puristan tuon kättä sekä uusia kyyneliä valuu poskiani pitkin..
——
💔
YOU ARE READING
Family Life || Aleksi x Joel [VALMIS]
FanfictionElämässä on menty eteenpäin 15 vuotta ja kaikki ovat perustaneet perheet omilla tahoillaan. Bändi keikkailee edelleen mutta epäsäännöllisesti ja bändin suosio jaksaa yllättää heitä vielä vuosien jälkeenkin. Aleksin ja Joelin elämä mullistuu kun hei...