Aleksi
Makoilen sängyssä ja katson televisiota. Pitäisi alkaa pian nukkumaan sillä kello lähenee jo puolta yötä. Ennen nukkumaan menoa kyllä katson vielä, että onko Julian lento päässyt perille vaikka hän lupasi laittaa viestiä kun on päässyt Amerikan mantereelle.
Kaspian meni jo edeltä nukkumaan sillä hän meinasi nukahtaa sohvalle television ääreen. Joel lähti vielä käyttämään Nipsua pienellä lenkillä ja tulee sitten itsekkin petiin. En kyllä oikein tiedä, että miten saan unta kun en tiedä, että onko meidän tytär päässyt turvallisesti perille.
Nappaan puhelimeni yöpöydältä ja avaan googlen. Menen flightradar sivulle ja katon, että missä Julian lento tällä hetkellä menee. Hymy nousee huulilleni kun huomaan, että se on jo lähellä New Yorkia. Pian Julian haave toteutuu ja hän pääsee elämään arkea Amerikassa.
——
Ulko-ovi menee kiinni ja alakerrasta kuuluu kun Joel lässyttää Nipsulle. Hymy nousee jälleen kerran huulilleni. Joelista on kuoriutunut ihme lässyttäjä kun Nipsu tuli meidän luokse.Portaista kuuluu askelia ja äänistä päätellen Joel suuntaa vessaan.
"Joel, onko ihan pakko?" kysyn närkästyneenä. Joel vain naurahtaa ja istahtaa sängyn reunalle. Seuraan katseellani kun hän riisuu hupparinsa pois ja jään tuijottelemaan tuon paljasta selkää. "Aleksi, etkö tiennyt, että tuijottelu on rumaa" hän sanoo ja voin aistia virneen hänen kasvoillaan.
Hetken kuluttua tuo blondi mies jonka hiuksissa on muutama harmaa hius niin kuin minunkin hiuksissani. Siitä puheen ollen pitäisi varmaan taas värjätä hiukset sillä en halua, että hiukseni alkaisi vielä harmaantumaan.
"Joel, ihan oikeesti. Lopeta" sanon ja hautaudun vain enemmän peiton alle.
"Minkä mä sille voin, että mua pierettää koko ajan" Joel sanoo. "No ehkä sä voisit juoda mielummin sitä laktoositonta maitoo etkä tavallista" sanon katse televisiossa. "No joojoo. Mun rakkaan mieliksi" hän sanoo ja hivuttautuu lähemmäs minua.
——
"Kun ehdotin sitä miesten iltaa niin pitäiskö meidän pyytää jätkät tänne kans ja viettää pitkästä aikaa kunnon illan istujaiset?" Joel ehdottaa ja nyökkään vain vastaukseksi. "Mites Kaspian ja muiden lapset?" kysyn ja otan kaukosäätimen käteeni."Kyllähän nekin voi tulla. Voidaan tehdä jotain hyvää ruokaa, saunoa sekä pelata vaikka yhdessä jotain" Joel sanoo. "Se vois olla ihan kiva idea. Sais ajatuksiakin vähän muualle" sanon ja Joel kiertää kätensä ympärilleni. Lasken pääni tuon miehen rinnalle ja jatka televisio ohjelmani katsomista.
Joelin käsi seikkailee hiuksissani ja välillä hän suukottaa päätäni.
Haukottelen niin, että suuni on revetä. "Pitäiskö alkaa nukkumaan?" Joel kysyy ja nyökkään. Nousen pois tuon rinnalta ja otan puhelimen käteeni. Julia on laittanut viestiä, että lento laskeutui juuri ja nyt hän odottaa matkatavaroitaan. He ovat vaihari porukan kanssa muutaman yön New Yorkissa leirillä ja siitä sitten kaikki jatkavat matkaansa kohteisiin jonne ovat menossa.
"Julia laittoi viestin, että pääsi perille" sanon ja Joel nyökkää hymyillen. Laitan tytölleni vielä hyvän yön toivotukset vaikka siellä taitaakin olla vasta päivä.
"Mä käyn vielä vessassa" Joel sanoo ja nyökkään. Laitan puhelimen takaisin yöpöydälle ja sammutan television. Sammutan vielä yövalon ja kaivaudun peiton alle.
En meinaa saada millään unta kun Joel ei ole vieressäni. Mietin jo, että minne hän on oikein jäänyt. Tuskin vessa on vetänyt hänet mukanaan.
"Joel, ihan oikeesti" valitan ja vedän peiton pääni yli.
——
YOU ARE READING
Family Life || Aleksi x Joel [VALMIS]
FanfictionElämässä on menty eteenpäin 15 vuotta ja kaikki ovat perustaneet perheet omilla tahoillaan. Bändi keikkailee edelleen mutta epäsäännöllisesti ja bändin suosio jaksaa yllättää heitä vielä vuosien jälkeenkin. Aleksin ja Joelin elämä mullistuu kun hei...