39.

290 30 61
                                    

Julia

Istun lentokoneessa ja näprään puhelimeni kuoren reunaa hermostuneena. Haluaisin jo niin kovasti olla kotona perheeni luona mutta viidentoista tunnin lento on edessä. Sentään minulla on kuulokkeet sillä en jaksaisi kuunnella minkään lapsen itkua.

En saanut enää nukutuksi sen jälkeen kun olin jutellut iskän kanssa puhelimessa. Onneksi iskä alkoi heti selvittämään, että miten pääsisin kotiin takaisin mahdollisimman pian. Juttelin yöllä myös parhaan ystäväni kanssa sekä tietysti host-perheen kanssa.

Viereeni istuu blondi poika ja hänellä on päällään nahkatakki, revityt farkut, musta huppari sekä maiharit.

Onneksi tämä lento ei ole aivan täynnä sillä minua alkaisi vain ahdistamaan. Tällaiset lennot jotka ovat puolillaan ovat minun mielestä juuri hyviä.

Olen vasta yöllä perillä mutta onneksi vanhemmat tulevat hakemaan minut lentokentältä kotiin.

——
Kuuntelen musiikkia ja säikähdän kun joku heiluttaa kättään kasvojeni edessä. Otan kuulokkeen pois toisesta korvastani ja käännän katseeni tuohon blondiin poikaan, joka istuu vieressäni. "Sulta putos tää" hän sanoo ja ojentaa minulle vaihtojärjestöni kortin jossa on kuva sekä nimeni. Se oli näköjään pudonnut puhelimen kuorien takaa kun räpläsin niitä.

"Kiitos" sanon ja punastun hieman. En ollut edes huomannut, että se oli pudonnut. "Ootko sä ollu vaihdossa?" hän kysyy ja nyökkään. "Ehin tosin oleen vaan pari päivää.. Henkilökohtaisten juttujen takia oli pakko palata" kerron ja tuo poika nyökkää ymmärtäväisenä. Minulla ei ole edes mitään hajua, että mikä hänen nimensä on...

"Mä oon muuten Atte" hän sanoo ja säikähdän hieman. Lukeeko hän minun ajatuksiani? Tyydyn kuitenkin vain nyökkäämään. "Mun nimi on Julia" sanon hetken kuluttua. "Julia Valentina" tuo poika, joka esitteli itsensä Ateksi sanoo. "Sun koko nimi luki siinä kortissa" hän sanoo kun katsoin häntä hetken hämmentyneenä.

"Kaunis nimi" hän sanoo ja punastun hieman. Yritän peittää kasvojani mutta tuo nostaa hellästi kädellään päätäni leuan alta. "Oot tosi kaunis" hän sanoo ja punastun vain entistä enemmän. Katselen Aten vihreitä silmiä ja olen uppoutunut niihin täysin.

Paljon ehtinyt tapahtumaan vaikka koko lento ei ole päässyt vielä edes lähtemään..

——
"Kui sä oot ollu Amerikassa?" kysyn hetken hiljaisuuden jälkeen, joka ei onneksi äskeisen jälkeen ollut kiusallinen vaikka niin voisi luulla.

"Olin mun isän bändin mukana niiden kiertueella ja sen jälkeen vietettiin pari päivää lomaa" Atte vastaa ja nyökkäilen vain päätäni. "Saaks kysyy, että missä bändissä sun isä soittaa?" kysyn ja Atte vain nyökkää päällään sivulle päin. Käännän katseeni ja nään tuon yhden tutun bändin. Olen nähnyt heidät viime kesänä yksillä festareilla kun olin isien mukana.

"Aa nice" sanon ja kohautan harteitani. En tiedä viitsinkö minä kertoa omista muusikko vanhemmistani. En yleensä huutele siitä mutta tässä olisi hyvä aasinsilta kertoa asiasta.

"Mun vanhemmat soittaa myös bändissä" sanon ja Aten katse kääntyy takaisin minuun. "Aa missä?" hän kysyy ja odottaa vastaustani uteliaana.

"Blind Channelissa" sanon ja kohautan harteitani.
"Kova! Eikö ne oo ollu aika pitkällä tauolla?" hän kysyy. "Joo. Teki ne viime kesänä muutaman keikan festareilla" sanon ja Atte nyökkää.

Aten isän bändillä on kova suosio ulkomailla...

——
Julia taitaa olla vähän ihastunut🙈

MUTTA se, joka arvaa mikä bändi on kyseessä niin saa tikkarin.🍭

The power-mad control...🎤

Family Life || Aleksi x Joel [VALMIS]Where stories live. Discover now