22.

371 34 24
                                    

Joel

Istun keittiössä sillä saatiin juuri syötyä mutta Aleksi ei ole vieläkään tullut kotiin. Hän lähti jo muutama tunti sitten käymään vanhempiensa luona mutta ei ole vieläkään tullut kotiin. Vilkaisen puhelintani ja yritän peittää huolestuneisuuden sillä lapset istuvat minua vastapäätä.

Huoleni taitaa kuitenkin osoittautua turhaksi sillä pian kuulen kun ulko-ovi avataan ja se menee kiinni. Eteisestä kuuluu jotakin epämääräistä muminaa. Nousen pöydän äärestä ylös ja lähden kävelemään eteistä kohti.

Aleksi mutisee jotain itsekseen ja yrittää ottaa kenkiä pois jalastaan. Katselen tuon räpeltämistä hetken aikaa ja riennän apuun juuri ennen kun hän kaatuu. "Ootko sä juonu?" kysyn ja haistan voimakkaan viinan hajun. "Kato rakas" tuo sanoo ääni sammaltaen. "Oot sä ajanu kännissä?" kysyn sillä meidän auto näyttää olevan pihassa. "Kyl mä saatoin" tuo sanoo naurahtaen. "Aleksi!" sanon korottaen ääntäni.

"Me ei kaivata yhtää enempää ongelmia!" melkein huudan sillä olen erittäin pettynyt tällä hetkellä. "No
mua vitutti ku fai-"Aleksi sanoo mutta keskeytän hänet laittamalla sormen hänen huulillensa. "Nyt sä meet nukkumaan ja me puhutaan aamulla" sanon ärtyneenä ja lähden ohjaamaan tuota humalaista miestä yläkertaa kohti.

Istutan Aleksin sängyllemme ja alan riisumaan tuolta hupparia pois päältään. Yläkertaan pääseminen oli sen verran haastavaa, että en edes tiedä mitä tästä vielä tulee. "Pannaanko" hän kysyy viekas hymy kasvoillaan. "Ei" vastaan tiukasti ja siirryn ottamaan tuolta sukkia pois. "Joeel" Aleksi marisee ja hän avaa collegehousujensa narun. "Ei" sanon uudelleen.

"Joel oikeesti" Aleksi sanoo ja katsoo minua merensinisillä silmillään. "Ei kun sä menet nyt nukkumaan" käsken ja peittelen tuon miehen sänkyyn. "Anna pusu" tuo mutisee mutta pudistan päätäni ja olen lähdössä jo pois meidän makuuhuoneesta mutta tuo nousee istumaan ja purskahtaa itkuun.

"Mä oon kussu kaiken" Aleksi sanoo itkien. Istudun sängyn reunalle ja vedän tuon miehen kainalooni.
"Mä oon pilannu vittu kaiken!" Aleksi sanoo. Yritän lohduttaa tuota miestä mutta hän vain itkee kainalossani. "Aleksi rakas. Menisit nyt nukkumaan niin tuun sitten sun viereen ja jutellaan aamulla vaikka kaikki yhdessä" sanon ja silitän tuon hiuksia.

Hetken kuluttua Aleksi menee makuulle ja vetää itse peiton ylleen. "Anna pusu" hän sanoo. Naurahdan pienesti mutta suukotan kuitenkin tuon viinalta maistuvia huulia.

——
Kävelen portaat alas ja suuntaan olohuoneeseen jossa meidän lapset istuskelevat sohvalla. Istahdan sohvalle heidän väliin ja otan molemmat lapset kainalooni. "Onks isillä kaikki hyvin?" Julia kysyy ja kääntyy katsomaan minua. "Joo on. Se oli vaa tosi väsynyt" valehtelen vaikka tiedän, että varmasti jään kiinni siitä.

"Iskä hei me ollaan jo isoja" Kaspian sanoo. "No niin te ootte.. Isi on ollu vähän maassa niin kun te ootte huomannu kun meille piti tulla pikkuinen mutta ei tulekkaan.." sanon ja tunnen kun omat silmäni kostuvat hieman. "Mut isi oli ihan hyvällä tuulella aamulla" Kaspian sanoo mietteliäänä. "Nii isi on jaksanu olla tosi ahkera meidän kanssa" sanon ja silitän molempien lasten hiuksia.

"Meillä on maailman parhaat vanhemmat" Julia sanoo ja tunnen kun poskelleni vierähtää yksi kyynel mutta pyyhkäisen sen nopeasti pois. "Kyllä miehetkin saa itkeä" Kaspian sanoo pienesti naurahtaen. "No niin saa" sanon itsekkin naurahtaen. "Ja meillä on maailman parhaat lapset" sanon ja halaan molempia tiukasti.

"Huomenna me voitais tehä jotain kivaa yhdessä" sanon. "Niin kun mitä?" Julia puolestaan kysyy.
"Käytäiskö vaikka elokuvissa ja käytäis sen jälkeen jossain syömässä?" ehdotan ja molemmat nyökkäävät hyväksyvästi ehdotukselleni.

"Olisko se ollu tyttö vai poika?" Kaspian kysyy hetken hiljaisuuden jälkeen. "Ei me oltais tiedetty sitä vielä tässä kohtaa" sanon ja silitän tuon pojan hiuksia. "Kyllä te mun puolesta saatte yrittää uudelleen" Kaspian sanoo ja naurahdan pienesti.

"Me ollaan isin kanssa tosi onnellisia ja kiitollisia kun meillä on teidät" sanon ja suukotan molempia lapsia päälaelle.

——
Nyt on hyvä hetki kysyä, että pidättekö tästä kirjasta?🥰

ps. 1.1.2023👀

Family Life || Aleksi x Joel [VALMIS]Where stories live. Discover now