Joel
Timeskip hautajaispäivään
Istudun kirkon penkille ja huomaan, että Aleksi katselee käsiään niin otan häntä kädestä kiinni. Silitän peukalollani hänen kämmenselkää ja yritän hieman rauhoittaa aviomieheni oloa.
Huomaan sivusilmällä, että Kaspian pelaa jotakin peliä puhelimellaan. "Kaspian" kuiskaan tiukasti ja pudistan päätäni. Hän sujauttaa puhelimensa nopeasti taskuun. Koko tilaisuus ei ole vielä alkanut mutta ei hautajaisissa pelata puhelimella.
Istun aviomieheni vieressä ja Kaspian istuu minun ja Julian välissä.
Aleksi oli aluksi sitä mieltä, että ei haluaisi mennä muistotilaisuuteen ollenkaan mutta sain ylipuhuttua hänet. Kaikki muutkin menevät sinne jotka kirkossa ovat ja Aleksi oli Arjan lapsenlapsi. Ei siellä kauaa tarvitse olla mutta on se kohteliasta käydä.
Ilmeisti joku Aleksin sukulainen on tulossa sinne myös josta hän ei oikein pidä ja tällä en tarkoita nyt Mattia, joka istuu edessäni.
——
Nousen penkistä ylös ja kävelen Aleksin perässä arkun vierelle. Pidän käsissäni kukkalaitetta jonka muistokirjoitusta hän alkaa lukemaan ääni väristen.Ei kauniimmin täältä lähteä vois, kun unessa hiljaa nukkua pois. Aurinko vaipuu mailleen, pois päivä katoaa, se ikuisuuden helmaan iäksi varjoaa. Siellä missä nyt olet kukkii kaunein maa, siellä tuuli lempein puhaltaa. Armottomasti aikanaan, meidän on oltava kuin satama.
Ikuisesti kaivaten,
Aleksi, Joel, Kaspian sekä Julia
Lasken kukat Aleksin puolesta ja seisomme hetken aikaa arkun vierellä. Palaamme takaisin istumaan ja huomaan, että Julia itkee. Kaivan housujeni taskusta nenäliinan ja ojennan sen hänelle.
Muita kävi vielä laskemassa omat kukat sekä lukemassa muistokirjoituksen. Laulettiin myös jokin virsi, joka oli ilmeisesti Aleksin mummon lemppari. Muistan, että tämä laulettiin myös Aleksin papan hautajaisissa vuosia sitten. Silloin meidän lapset olivat ihan pieniä niin he eivät muista siitä oikein mitään.
Silloin Julia lähti vaeltamaan omalta paikaltaan ja meni mumminsa syliin istumaan. Kaspian alkoi itkemään nälkää joten jouduin poistumaan hänen kanssaan loppuajaksi.
Mutta lapset ovat lapsia.
——
Vähän lyhyempi osa🥲
YOU ARE READING
Family Life || Aleksi x Joel [VALMIS]
FanfictionElämässä on menty eteenpäin 15 vuotta ja kaikki ovat perustaneet perheet omilla tahoillaan. Bändi keikkailee edelleen mutta epäsäännöllisesti ja bändin suosio jaksaa yllättää heitä vielä vuosien jälkeenkin. Aleksin ja Joelin elämä mullistuu kun hei...