Kaspian
Istun vessan lattialla ja nojaan vessanpönttöön. Minun jalat ovat ihan spagettia ja tuntuu, että en pysy enää millään hereillä. Suussani on paha oksennuksen maku mutta minun on ihan turha yrittää edes juoda mitään sillä se tulisi vain heti ulos.
Mielestäni en edes juonut mitenkään paljoa mutta ehkä kannabis ja viina ei ole mikään loistava yhdistelmä.Säikähdän kun joku laskee kätensä selälleni ja alkaa silittämään hellästi. Hajuveden perusteella sanoisin, että se on Adessa ja arvaukseni osuukin oikeaan.
"Sulla tais tulla vähän huono-olo?" hän kysyy lempeä hymy kasvoillaan. Nyökkään vain ja tunnen kun poskiani alkaa punoittamaan. Käännän katseeni nopeasti pois ja toivon, että tuo ei huomannut punastumistani."Ei punastumisessa mitään noloo ole" hän sanoo edelleen tuo lempeä hymy kasvoillaan. "Olisiks sä halunnu vettä tai jotai muuta juotavaa?" hän kysyy mutta pudistelen vain päätäni sillä en saa sanaakaan suustani. Katselen tuon tytön kauniita sinisiä silmiä ja tunnen jälleen kerran oksennuksen maun suussani.
——
JoelAlan pikkuhiljaa heräilemään tähän päivään kun auringonvalo pilkistelee verhojen raosta. Katsahdan viereeni ja hymy nousee huulilleni kun Aleksi nukkuu vieressäni. Hänen mustat hiuksensa ovat liimautuneet kasvoille.
Juttelimme hänen kanssaan pitkään eilisiltana Juliasta ja Kaspianista. Aleksi kertoi tyttömme tilanteesta ja tulimme yhdessä siihen tulokseen, että
oli hänen päätöksensä mikä tahansa niin tuemme ja autamme niin hyvin kun vain osaamme. Meidän tehtävä ei ole painostaa häntä vaan auttaa. Katsotaan nyt ensin, että mitä testi näyttää ja mitä lääkäri sanoo.Puhuttiin myös muutama sana Kaspianista ja Aleksi on edelleen ihan ymmärrettävästi vihainen mutta mielestäni huutaminen ja raivoaminen ei ratkaise tätä ongelmaa.
Siirrän hiuksia pois Aleksin kasvoilta ja tuo alkaakin näyttämään heräämisen merkkejä. "Huomenta muru" sanon ja katselen tuota väsyneen näköistä miestä. "Huomenta" hän vastaa käheällä aamu äänellään. "Etkö meinannu millän saada unta kun pyörit pitkään ennen kun nukahdit?" kysyn.
"Selkään alko sattumaan enkä meinannu millää löytää hyvää asentoo" hän kertoo ja nyökkään. Tiedän, että häntä vaivaa selkäkipu sen nuoruuden ajan mopokolarin jäljiltä."Siiten just ku olin nukahtamassa nii kuulin, että ulko-ovi meni kiinni mut en kyl ollu varma, että oliko se unta" Aleksi kertoo ja nyökkään jälleen.
——
Istun keittiössä ja juon aamukahviani. Tänään minun pitäisi käydä Joonaksen kanssa kahvilla sillä hänellä oli jotakin tärkeää asiaa mitä ei voinut kertoa puhelimessa.Aleksi kävelee haukotellen keittiöön ja kaataa omaan kuppiinsa kahvia. "Joko lapset on heränny?" kysyn ja Aleksi kohauttaa vain harteitaan. Seuraan katseellani kun tuo venyttää selkäänsä jonka jälkeen hän istuu minua vastapäätä.
"Pitäiskö sun käydä lääkärissä näyttämässä tota selkää?" ehdotan ja katselen Aleksia, joka pyörittelee lusikkaa kahvikupissaan. "Ehkä" hän sanoo ja katselee ikkunasta ulos. Vesisade ropisee ikkunalautaan ja lehtiä putoaa puista. Nuokin lehdet pitäisi ehtiä jossain välissä haravoimaan.
Havahdun ajatuksistani kun Julia kävelee keittiöön ja ojentaa Aleksille jonkun tikun. Ilmeisesti tuon raskaustestin jonka hän on tehnyt. "Haluutko, että käydään kuitenkin lääkärissä?" Aleksi kysyy kun hän ojentaa tuon tikun minulle. Negatiivinen..
"Joo koska ei noi testit aina oo luotettavii. Haluun olla 100% varma" Julia vastaa ja me molemmat nyökkäämme ymmärtäväisinä. "Mä voin varata sun omalääkärille ajan" Aleksi sanoo ja kaivaa puhelimen collegehousujensa taskusta. "Vieläkä Kaspian nukku?" kysyn ja katson tytärtämme.
"Eiköhän. Ei sieltä ainakaa kuulunu mitää ja ainahan se on nukkunu puoleen päivää asti" hän sanoo ja nyökkään. Sillä pojalla on kyllä uskomattomat unenlahjat. Minulta hän ei ole ainakaan niitä perinyt.
Vilkaisen kelloa ja huomaan, että se on jo sen verran, että minum täytyä lähteä sinne Joonaksen luokse.
Juon loput kahvistani ja nousen pöydän äärestä ylös. Lasken kupin tiskialtaaseen ja suuntaan vessaan. Pakko tehdä tälle pehkolleni jotain. En viitsisi näyttää ihan harakanpesältä.
——
ESTÁS LEYENDO
Family Life || Aleksi x Joel [VALMIS]
FanficElämässä on menty eteenpäin 15 vuotta ja kaikki ovat perustaneet perheet omilla tahoillaan. Bändi keikkailee edelleen mutta epäsäännöllisesti ja bändin suosio jaksaa yllättää heitä vielä vuosien jälkeenkin. Aleksin ja Joelin elämä mullistuu kun hei...