35.

319 37 13
                                    

Joel

Viimeiset pari päivää ovat olleet hirveitä. Me kaikki sairastettiin aika raju oksennustauti. Aleksilla on vielä kuumetta ja voimaton olo. Koko bändi on tämän sairastanut sillä Ollin tytär oli saanut sen ilmeisesti tarhasta ja alkoi oksentaa meidän illan istujaisten jälkeen.

Makoilen sohvalla Kaspianin kanssa ja katsomme netflixistä aloittamaamme sarjaa. Oma olo alkaa olemaan jo normaali mutta parasta levätä vielä tämä päivä, että ei tulisi mitään jälkitauteja.

"Jos sun olo on huomenna hyvä niin voisit tehä muutaman koulutehtävän, että et jää kauheesti jälkeen" sanon ja Kaspian nyökkää. "Onko meillä kurkkupastilleja?" hän kysyy. "Ei taida olla. Onko sun kurkku kipee?" kysyn ja Kaspian nyökkää.

"Mä voisin woltata meille jotain ruokaa kaupasta ja samalla sulle vaikka mynthoneita?" ehdotan ja Kaspian nyökkää hyväksyvästi. Otan puhelimen sohvapöydältä käsiini ja avaan wolt sovelluksen.

"Ottaisitko kaakaoo?" kysyn tuolta pojalta, joka on ihan unen rajamailla. Ajattelin, että käyn kohta katsomassa miten Aleksilla menee yläkerrassa ja tekisin samalla hänellekkin kaakaon. Kaspian nyökkää väsyneenä.

——
Kävelen portaita ylös ja suuntaan meidän omaa makuuhuonetta kohti. Astelen peremmälle ja Nipsu haukahtaa iloisesti muutaman kerran sekä alkaa heiluttamaan häntää. Nipsu on ollut täällä piristämässä sairasta Aleksia mutta luulen, että he molemmat ovat vain nukkuneet mikä on kyllä hyvä asia.

Lasken lämpimän kaakaomukin yöpöydälle ja istahdan sängyn reunalle. "Mikä olo?" kysyn ja silitän aviomieheni hiuksia. "Vähän heikko vielä" hän vastaa yskien. "On sulla vielä vähän kuumetta" sanon kun kokeilen hänen otsaansa. "Toin sulle lämmintä kaakaoo jos maistuu" sanon ja Aleksi nyökkää.

Nipsu makoilee tyynyjen välissä ja mulkoilee meitä kun pahinta mahdollista vihollista. Kuules koiruli kyllä minä saan silittää oman aviomieheni hiuksia.

"Voisin ottaa sitä kaakaoo" Aleksi sanoo ja nousee pienesti istumaan. "Joo mä annan sulle" sanon ja otan mukin yöpöydältä käteeni. Ojennan sen Aleksille ja katson hymyillen kun hän hörppää siitä.

"Koita juoda vielä vähän jos se helpottais yskää ja kurkku kipua" sanon ja Aleksi nyökkää. Kyllä minä huomaan, että hänelle ei oikein maistu mutta ei mikään ihme sillä ei meille kellään ole oikein ollut ruokahalua kun kipeenä ollut.

"Wolttasin meille ruokaa niin yritetään saada vähän ruokahalua takasin" sanon ja Aleksi nyökkää.
"Koita saada nukuttua vielä" sanon ja suukotan tuon musta hiuksisen miehen poskea.

Silittelen Aleksin poskea vielä hetken mutta nyt kun hän nukahti niin hiivin alakertaan. Nipsu jäi vielä nukkumaan sänkyymme mutta kyllä hän sieltä pääsee alakertaan jos hän haluaa.

Kaspian on näköjään vaihtanut sarjamme pelaamiseen mutta hän saa nyt pelata kun on tällainen lepopäivä.

Istahdan sohvalle ja otan puhelimen käteeni. Alan selaamaan somejani läpi ja jaan bändin instagram storyyn muutaman taideteoksen joita fanit ovat meille lähetelleet.

Ovikello soi merkiksi, että wolt tilaus olisi tullut. Nousen sohvalta ylös ja lähden kävelemään eteistä kohti.

Avaan oven mutta yllätyn kun oven takaa paljastuukin Aleksin isä Matti.

——

Family Life || Aleksi x Joel [VALMIS]Where stories live. Discover now