Aleksi
Silittelen poikani hiuksia kun hän yrittää saada unen päästä kiinni. Kaspian nukkuu tämän yön meidän vieressä. Ymmärrän hyvin, että häntä pelottaa ja haluaa nukkua vanhempien kanssa. Ei olla väkisin yritetty kysellä tämän päivän tapahtumista mutta kyllä meidän pitäisi kuitenkin keskustella siitä.
On tärkeää, että ne ketkä tämän aiheuttivat jäisivät kiinni ja saavat ansionsa mukaan.
Ei mene kuitenkaan kauaa kun alkaa kuulumaan tasaista tuhinaa. Suukotan poikaani vielä poskelle ennen kun poistun makuuhuoneesta. Jätän oven perässäni hieman raolleen, että Kaspian voi huutaa jos tulee jokin hätä.
Joskus kaipaan sitä aikaa kun meidän lapset olivat pieniä mutta on ihana nähdä kun he ovat kasvaneet isoiksi. Vieläkin he haluavat halia vanhempia ja välillä nukkua vieressä. Mikä on minun mielestä ihanaa.
——
Kävelen portaat alas ja suuntaan muiden luokse keittiöön. Istudun aviomieheni viereen, joka heti laskee kätensä reidelleni ja silittää pienesti. Väläytän hänelle pienen hymyn vaikka minua ei hymyilytä juuri ollenkaan.Olen todella huolissani Kaspianista. Hän saa nyt muutaman päivän levätä kaikessa rauhassa ja sitten alan selvittämään asiaa koulun kanssa. Vaadin, että Kaspian jää etäkouluun tai sitten hän vaihtaa koulua kokonaan mutta tuollaiseen kouluun hän ei enää mene. En halua pelätä sitä, että lapseni tulee pahoinpideltynä kotiin tai sitä, että pahimmassa tapauksessa hän ei tule kotiin enää ollenkaan.
Havahdun ajatuksistani kun Joel heiluttaa kättään kasvojeni edessä. Pudistan päätäni pienesti ja käännyn katsomaan aviomiestäni. "Mitä?" kysyn ja yritän vaikuttaa mahdollisimman rennolta vaikka oloni on kaikkea muuta kun rento. "Sitä vaan, että jos me lämmitettäisiin pihasauna niin tulisitko sä?" hän kysyy ja nyökkään. Ehkä saunominen voisi tehdä ihan hyvää ja saisi ajatukset hetkeksi muualle.
Joel lähti isänsä kanssa takapihalle jossa meidän pihasauna sijaitsee. Minä puolestaan jäin sisälle sillä Kaspian on nukkumassa. Niina ja Julia jäivät myös ja tällä hetkellä he juttelevat vaihtoon lähtemisestä ja Julia esittelee hänelle kuvia isäntäperheestä ja hänen tulevasta koulustaan.
Hymy nousee huulilleni kun huomaan kuinka innoissaan Julia on tulevasta vuodesta mutta silti ikävä raastaa jo nyt sydäntäni. Lähtö lähenee ja meidän yhteistä aikaa on jäljellä enää kaksi viikkoa sitten rakas tyttöni olet vapaa kun taivaan lintu.
——
Istun mieheni vierellä saunassa ja yritän saada ajatuksiani kasattua mutta turhaan. "Onko kaikki hyvin?" Joel kysyy ja laskee märän kätensä reidelleni. "Joo oon vaa tosi huolissani" sanon ja alan hermostuneena näpräämään sormiani."Mä ymmärrän, että oot mutta yrittäisit nyt vähän rentoutua" hän sanoo ja kuljettaa kättään lähemmäs kriittistä aluettani. Katselen kun tuon käsi hipaisee miehuuttani ja saa nopeastikkin aikaan seisokin.
"Joel.." mutisen hieman ärsyyntyneenä mutta sitten toisaalta olen kyllä ehkä hieman ollut puutteessa. Ei meillä ole ollut aikaa harrastaa aikuisten juttuja. Kaikki aika on mennyt arjen pyörittämiseen, lapsiin sekä ehkä vähän bändiinkin, joka ei ole enää niin kovin aktiivinen.
"Mä tiedän, että sä oot kaivannu tätä" hän sanoo möreällä äänellään ja suukottaa kaulaani. Taivutan päätäni hieman sivulle sillä tuo tuntui erittäin hyvältä.
"Jos mä vähä lievitän sun paineita" hän jatkaa ja tarttuu miehuudestani kiinni. Värähdän tuon kosketusta ja huuliltani pääsee pieni tyytyväinen huokaisu kun tuo alkaa vetelemään vetoja.
——
YOU ARE READING
Family Life || Aleksi x Joel [VALMIS]
FanfictionElämässä on menty eteenpäin 15 vuotta ja kaikki ovat perustaneet perheet omilla tahoillaan. Bändi keikkailee edelleen mutta epäsäännöllisesti ja bändin suosio jaksaa yllättää heitä vielä vuosien jälkeenkin. Aleksin ja Joelin elämä mullistuu kun hei...