12.

357 33 1
                                    

POV: Joel

Istun sairaalan aulassa ja silittelen Aleksin selkää. Hän on ihan romuna tästä koko tilanteesta ja etenkin siitä mitä Kaspian huusi ennen kun lähti kotoa ovet paukkuen. Emme tarkalleen edes tiedä, että mitä pojallemme on käynyt. Ainut asia mitä meille tähän mennessä on kerrottu on se, että hän oli mennyt tajuttomaksi.

Kaspianin ystävän äiti soitti meille ja kertoi, että poikamme oli tullut sinne ja, että hän oli mennyt yhtäkkiä tajuttomaksi. Ambulanssi kävi hakemassa poikamme ja kuljetti sairaalaan. Jokin hoitaja kävi kertomassa meille, että hän oli mennyt tajuttomaksi jostain syystä. Siinä on kaikki mitä me tiedämme.

Olli kävi hakemassa Julian luokseen sillä emme halunneet, että hän jäisi tällaisessa tilanteessa yksin kotiin.

——
Muutama tunti on ehtinyt vierähtää tässä odottaessa
edes jonkinlaista tietoa mutta kukaan ei ole käynyt kertomassa meille mitään. Pelkään jo, että heillä on huonoja uutisia sitten kun saamme jotain tietoa.

Käännän katseeni hetkeksi pois Aleksista ja nään, että Sari ja Matti kävelevät meitä kohti. Ilmeisesti Aleksi oli viestitellyt heille. Minua alkaa heti ärsyttämään kun nään Aleksin isän. Hän on ollut Aleksille ilkeä ja hänellä on vieläkin jotakin ongelmia meidän suhteen kanssa mutta hyvä isovanhempi hän on kuitenkin lapsillemme ollut.

Kohta hän varmaan alkaa kritisoimaan meitä kuinka emme ole huomanneet Kaspianin huumausaineiden käyttöä, ei olla oltu tarpeeksi läsnä ja kirsikkana kakun päälle olemme varmaan äärimmäisen huonoja vanhempia.

"Voi poika rakas" Sari sanoo ja halaa poikaansa.

"Onko selvinny mitään uutta?" hän kysyy ja istahtaa Aleksin viereen. Aleksi pudistaa päätään ja pyyhkii kyyneliä poskiltaan. "Missä Julia on?" Sari kysyy.
"Olli kävi hakemassa sen luokse" vastaan ja vilkaisen puhelintani. Oma äitini on yrittänyt myös soittaa ja on laittanut viestiäkin perään. Päätän, että soitan hänelle myöhemmin.

"Ettekö te oo vahtinu teidän poikaa? Kun se tollasta tekee" Matti kysyy ja ilmaisee mielipiteensä vaikka kukaan ei kysynyt sitä. "Matti!" Sari sanoo toruvasti.
"Kiitos mielipiteestäsi mutta syyttely ei tässä tilanteessa auta yhtään mitään" sanon ja nousen ylös. "Mihin sä meet?" Aleksi kysyy ja katsoo minua itkuisilla silmillään. "Käyn hakemassa kahvia" sanon ja Aleksi nyökkää.

Todellisuudessa olen menossa käymään ulkona haukkaamassa happea mutta kyllä sen jälkeen haen sen kahvin.

——

Family Life || Aleksi x Joel [VALMIS]Where stories live. Discover now