Kaspian
Istun keittiössä isien ja isovanhempieni kanssa. Isi kertoi, että poliisit olivat saaneet selville ketkä olivat pahoinpidelleet minut. En ollut uskaltanut puhua siitä kenellekkään sillä en tiedä mitä he kaksi keksivät seuraavaksi. En uskalla liikkua enää ulkona tai olla yksin. Pelkään koko ajan, että he kostavat minulle jollain tavalla.
"Ei sulla oo enää mitään hätää rakas" isi sanoo ja silittää hiuksiani. "Ne idiootit on nyt jäänyt kiinni ja poliisit ja sossut selvittää asiat heidän kanssa. Sulla ei oo enää mitää hätää" iskä sanoo ja nyökyttelen vain päätäni. "Ne sano, että jos kerron jollekkin nii mulle käy huonosti.." mutisen ja tuijotan pöytää jossa lojuu kasa erilaisia mainoslehtiä.
"Rakas ei ne tee sulle yhtään mitään" isi sanoo ja kaappaa minut halaukseen. "Joku meistä on aina kotona ja sun kanssa" hän sanoo ja silittää hiuksiani jotka ovat ihan sekaisin kun harakan pesä. "Ja ne on nyt poliisin tarkkailun alla niin ne ei tee mitään ja meillä on täällä kotona turvajärjestelmiä niin kotona ei ole mitään hätää" isi jatkaa.
"Mä e-en kertonu ihan kaikkee siitä.." mutisen ja katselen maahan. "Kerro vaan" isi yrittää rohkaista.
"N-ne syötti mulle v-väkisin jotain pillereitä.. En tiiä mitä ne oli mut jostain mini grip pussista ne otti ne" sanon ja tunnen kun silmäni kostuvat kun joudun muistelemaan tuota elämäni hirveintä hetkeä."N-ne myös hakkas mua kasseille.." sanon ja kyynel vierähtää poskelleni mutta pyyhin sen nopeasti pois. Kukaan ei sano mitään vaan tunnen kun isi silittää selkääni pitkin vedoin. En halua edes tietää, että mitä kaikki tässä tilassa ajattelevat.
"Voi mummon rakas.." mummo sanoo ja haistan tuon tutun hajuveden tuoksun. Mummo on käyttänyt tätä hajuvettä ikuisuuden. Hän käytti sitä jo kun olin pieni. Siksi muistankin sen varmaan niin hyvin.
——
Makoilen isin kanssa vanhempieni sängyssä ja pelaan Nintendollani. Iskä lähti papan kanssa kauppaan ja mummo puolestaan lähti Julian kanssa myös jonnekkin kaupoille. En halunnut tai oikeastaan en uskaltanut lähteä minnekkään niin jäin isin kanssa kotiin. Tämä sopii minulle oikein hyvin.Käytiin isin kanssa kyllä tässä kotikadulla käyttämässä Nipsua pienellä lenkillä ja takapihalla heittelimme tuolle koiralle lumipalloja ja hän innoissaan juoksi niiden perässä mutta pettyi kun ne katosikin lumeen.
Nyt koira nukkuu omassa pesässään vanhempieni sängyn vieressä. Hänellä on jokaisen huoneessa sekä tietysti olohuoneessa oma pesä.
"Isi on ylpee susta kun uskalsit kertoa kaiken mitä ne idiootit teki" isi sanoo ja silittää hiuksiani. Hymähdän vain ja keskityn peliini, että pääsen seuraavalle tasolle.
"Isi" sanon ja nostan katseeni vihdoin tuosta pelistä pois. "Niin rakas?" isi kysyy ja kääntyy katsomaan minua. "Saadaanko me Julian kanssa pikkusisko tai veli?" kysyn. "Mistäs sulle sellainen tuli mieleen?" isi kysyy mutta huomaan pienen hymyn hänen kasvoillaan. "Kun kerroitte siitä iskän kanssa yks päivä" vastaan.
"Meille tällä hetkellä tärkeintä on, että te voitte hyvin ja ootte meille iskän kanssa tärkeimpiä mutta ikinä ei tiedä, että mitä tulevaisuus tuo tullessaan" isi sanoo ja silittää hiuksiani.
——
YOU ARE READING
Family Life || Aleksi x Joel [VALMIS]
FanfictionElämässä on menty eteenpäin 15 vuotta ja kaikki ovat perustaneet perheet omilla tahoillaan. Bändi keikkailee edelleen mutta epäsäännöllisesti ja bändin suosio jaksaa yllättää heitä vielä vuosien jälkeenkin. Aleksin ja Joelin elämä mullistuu kun hei...