66.

264 33 10
                                    

Kaspian

Laahustan koulun ovista sisään ja en jaksa turhaa pitää mitään kiirettä sillä olen myöhässä jo valmiiksi niin ei sillä ole mitään merkitystä. Olisin kyllä voinut jäädä vielä kotiin täksi päiväksi mutta iskän mielestä voin hyvin mennä kouluun kun ei ole enää kuumetta vaikka edelleen vatsani on vähän kipeä..

Kävelen naulakoiden ohi mutta käännyn ympäri kun kuulen pientä nyyhkytystä nurkan takaa. Huomaan, että luokkalaiseni Adele istuu penkillä ja on vetänyt polvet itseään vasten. "M-moi..?" sanon varovasti ja tuo säikähtää minua. Hän pyyhkii kyyneleet poskilta ja yrittää esittää, että kaikki olisi hyvin.

"Saanks mä istuu tähän sun viereen?" kysyn ja tuo nyökkää pienesti. Ei me olla puhuttu kun snäpissä ja nähty muutama kerta kouluajan ulkopuolella mutta ei silti olla puhuttu mitään..

"Tää ei varmaa kuulu mulle mut onks sulla kaikki ihan ok?" kysyn ja olen ehkä turhan utelias mutta haluan auttaa häntä jos jokin on vialla. "N-no tota.." tuo takeltelee sanoissaan. "Ei sun oo pakko kertoo" kiirehdin sanomaan ja katselen tuon tytön itkuisia silmiä. Kaivelen housujeni taskuja ja löydän onneksi puhtaan nenäliinan ja ojennan sen hänelle.

"M-mulla on vaa vatsa ja selkä tosi kipeenä niin en pystynyt menee tunnille" tuo mutisee ja aivan kun hän häpeäisi tuota asiaa. En ole niin hyvin perillä naisten asioista mutta isi sanoi joskus, että Julialle oli samanlaisia oireita kun hänellä on kuukautiset ja aina silloin kun hänellä on ne niin hän on vihainen kaikille ja syö vain suklaata.

On kyllä typerää, että naiset saavat kerran kuussa käyttäytyä niin kun haluavat..

"Ootko käyny terveydenhoitajan luona" kysyn ja tuo pudistelee päätään. Nyökkään vain ja yritän miettiä, että miten voisin auttaa häntä. Ymmärrän kyllä jos joku ei halua mennä terveydenhoitajan luokse sillä hän on sellainen vanha mummo..

"M-mä taidan lähtee kotiin" Adele sanoo ja nousee seisomaan mutta istutuu heti takaisin alas. Hän on pelästyneen näköinen ja kiertää kätensä vatsansa ympärille.

"Mä vien sut nyt terveydenhoitajan luokse" sanon ja Adele vain nyökyttelee päätään. "Tuu reppuselkää" sanon ja kyykistyn hieman.

——
Istun terveydenhoitajan odotushuoneessa ja minun kanssa täällä istuu joku poika ketä en ole koskaan aiemmin nähnyt meidän koulussa. Tuolla pojalla on nenässään pieni hopeinen rengas, ruskeat hiukset sekä slipknotin huppari. Iskä tykkää tuosta bändistä mutta itse tykkään enemmän Guns N' Roses.

Tuo poika nostaa katseensa minuun ja käännän heti katseeni pois tuosta. Ei minun tarkoitus ollut jäädä tuijottamaan häntä..

Kaivan puhelimen hupparini taskusta ja huomaan, että iskältä on tullut kaksi viestiä..

Iskä <3

Iskä: Minne oot mennyt? Wilmaan tuli poissaolo merkintä

Iskä: Kaspian?

En ehdi vastata hänen viestiin mitään kun huoneen ovi aukeaa ja Adele kävelee jokin lappu kädessään luokseni. Nousen ylös tuolilta ja vilkaisen tuota komeaa poikaa vielä kerran ennen kun poistun tuon tytön kanssa.

"Saaks mä kysyy, että mikä sulla oli?" kysyn kun me kävellään koulun käytävää pitkin takaisin aulaan.

"N-no mulla alko menkat ekaa kertaa.." tuo mutisee ja selkeästi häpeää kyseistä asiaa. Vaikka minä en tiedä asiasta yhtään mitään niin ei kai sitä sentään hävetä tarvitse?

Istudumme tuolle samalle penkillä takaisin missä me äsken istututtiin. "Kiitos Kaspian" Adele sanoo ja väläyttää pienen hymyn. "Ai mistä?" kysyn hämilläni sillä enhän minä tehnyt mitään.

"Kun olit tukena" tuo sanoo ja huomaan, että hän punastuu hieman. "Ei mitään" sanon ja hymyilen itsekin pienesti.

Käännän katseeni ja nään taas tuon saman pojan, joka tällä kertaa tuijottaa itse minua..

——
Symppis Kaspian🤭🤍

Family Life || Aleksi x Joel [VALMIS]Where stories live. Discover now