Joel
Istuskelen sohvalla ja Julia on kainalossani. Kaspian on puolestaan Aleksin kainalossa ja Nipsu rauhoittui hetki sitten ja pötköttelee nyt jaloissani. Käytiin vain meidän takapihalla ja erityisesti Nipsua kiinnosti minun haravoimat lehtikasat. Nekin tosin pitäisi jaksaa siirtää peräkärryyn ja viedä jonnekkin.
Hän jopa pissasi ulos mutta silti meillä on sisällä pissa-alustoja ihan vain varmuuden vuoksi. Siinä menee kuitenkin oma aikansa kun oppii sisäsiistiksi. Ollaan aloitettu jo harjoittelemaan sitä.
Vilkaisen vierelleni kun kuulen pientä kuorsauksen ääntä. Huomaan, että Aleksi ja Kaspian ovat molemmat nukahtaneet. Aleksi kuorsaa pienesti kun hän makaa selällään. Kaspian on kyllä aivan ilmetty Aleksi ja hänellä on vaaleat hiukset niin kun isällään on joskus nuorempana ollut.
"Tais nukahtaa" Julia sanoo huvittuneena kun hän hetkeksi siirtää katseensa pois televisiosta. "Joo. Antaa niiden nukkua" sanon ja silitän tyttöni pitkiä hiuksia. "Me voitaisiin jo alkaa miettii, että mitä haluut viedä isäntäperheelle lahjaksi?" sanon kysyvästi. "Joo!" Julia sanoo innostuneena. Hymy nousee huulilleni.
——
Aleksi heräsi hetki sitten ja hän ryntäsi taas vessaan. Tekee pahaa hänen puolestaan kun tietää, että toista sattuu ja on muutenkin tukala olla.Nipsu nukkuu edelleen jaloissani mutta kävi hän yhdessä vaiheessa pienellä tutkimusmatkalla keittiön puolella ja Julia kävi katsomassa, että hän ei tehnyt mitään pahaa siellä. Kaspian nukkuu edelleen mutta jonkun meistä täytyisi lähteä kohta käymään Nipsun kanssa ulkona.
Nousen sohvalta ylös ja varon etten astu vahingossa Nipsun pienen hännän päälle. Lähden katsomaan, että minne Aleksi oikein jäi sillä hän on ollut jo aika kauan vessassa.
"Aleksi, onko kaikki hyvin?" kysyn ja koputan vessan oveen. "J-joo.." tuo vastaa ja kuulen hänen äänestään, että kaikki ei ole nyt kunnossa. "Aleksi? Avaatko oven?" kysyn mutta tuo ei vastaa mitään.
Hetken kuluttua kuulen kun vessa vedetään ja hän pesee kädet. Sen jälkeen ovi avautuu ja kalpean näköinen mies astuu eteeni. "Voi rakas" sanon ja vedän tuon miehen käsieni suojaan.
"Mua sattuu vatsaa nii paljon" hän sanoo. "Rakas mä tiedän.." sanon ja suukotan häntä otsaan. Viina ei todellakaan tee hyvää tuon miehen elimistölle.
"Hakisinko mä sulle apteekista jotain lääkettä?" kysyn ja Aleksi nyökkää."Julia?" sanon kysyvästi. "Niiin?" hän huikkaa olohuoneen puolelta. "Katsotko Nipsun perään? Käyn nopeasti apteekissa ja isi menee yläkertaan lepäämään" kerron. "Joo" saan vastaukseksi.
"Tuun pian rakas"
——
YOU ARE READING
Family Life || Aleksi x Joel [VALMIS]
FanfictionElämässä on menty eteenpäin 15 vuotta ja kaikki ovat perustaneet perheet omilla tahoillaan. Bändi keikkailee edelleen mutta epäsäännöllisesti ja bändin suosio jaksaa yllättää heitä vielä vuosien jälkeenkin. Aleksin ja Joelin elämä mullistuu kun hei...