57.

302 36 3
                                    

Joel

Istun sairaalan käytävällä ja pyörittelen sormessani komeilevaa vihkisormusta. Odotamme tietoa meidän tyttärestä, joka on tällä hetkellä leikkauksessa. Se on ainoa tieto mikä meillä on ja ollaan ihan pihalla siitä mitä on tapahtunut.

Viestitin äidilleni Juliasta ja hän lähti heti ajamaan Oulusta tänne sillä Kaspian on tällä hetkellä kotona yksin tai on siellä Nipsu mutta kuitenkin. Tietenkin viestitin myös Julian poikaystävälle Atelle, että hän tietää missä mennään.

Vilkaisen aviomiestäni, joka on luonnollisesti aivan surun murtamana. Otan häntä kädestä kiinni sekä sipaisen tuon hiuksia korvan taakse. Aleksi laskee päänsä olkapäälleni ja tunnen kun paitani alkaa kastumaan kun tuo mies itkee.

En kestäisi sitä ajatusta, että Juliaa ei enää olisi sillä se on meidän pikku prinsessa sekä esikoinen. Ilman häntä meistä ei ehkä koskaan olisi tullut vanhempia.
Kaspian on meille aivan yhtä rakas, että älkää vaan käsittäkö väärin ja hän on meidän pikku prinssi sekä iskän pieni possu. Ihan omaan isäänsä tullut.

"Kaikki järjestyy kyllä" kuiskaan ja silitän Aleksin pehmeitä hiuksia. Hän on ilmeisesti juuri pessyt ne kun ovat näin pehmeät sekä tuoksuvat hyvältä niin kun tuo mies kyllä aina. Ainakin halua uskoa siihen, että kaikki järjestyy.

"M-mitä jos Julia kuolee?" Aleksi kysyy ja nostaa itkuisen katseensa minuun. "Ei kuole. Meidän tyttö on vahva eikä se koskaan luovuta helpolla" sanon ja sipaisen hiussuortuvan Aleksin korvan taakse.

——
Istumme edelleen käytävällä ja odotamme pääsyä Julian luokse. Lääkäri kävi äsken kertomassa meille, että miten leikkaus meni sekä mitä oli tapahtunut. Olin ajatellut, että edes poliisi ilmottaisi meille kun kyse oli onnettomuudesta mutta ilmeisesti ei.

Huokaisen syvään ja pyörittelen tyhjää pahvimukia kädessäni. Viimeiset neljä tuntia olen juonut vain ja ainoastaan kahvia. En ole pystynyt syömään mitään kun olen pelännyt Julian puolesta. Aleksi ei ole edes vettä suostunut juomaan.

"Moi" kuulen hieman aran äänen edestäni ja nostan katseeni. Kohtaan Julian poikaystävän Aten, joka on surullisen näköinen sekä ilmeisesti tuon pojan isän.

"Moi" sanon ja väläytän pienen hymyn. Aleksi vain nyökkää päällään pienesti. "Aten isä Anton" tuon isä esittelee itsensä. "Joel ja tässä on mun mies Aleksi" esittelen itseni sekä Aleksin. Ei olla aiemmin nähty mutta tunnistan hänet Beast In Blackin kitaristiksi.

"Mitä on oikein tapahtunut?" Atte kysyy ja istutuu meitä vastapäätä. "Julia oli ilmeisesti tulossa sun luokse kun se oli lähteny kotoo kun oli riidellyt pikkuveljensä kanssa ja auto oli törmännyt häneen suojatiellä" kerron ja Atte nyökyttelee vain päätään.

"Se oli leikkauksessa ja on nyt teho-osastolla mutta ei tiedetä vielä sen enempää" jatkan ja Atte nyökkää.

Aleksi huokaisee syvään ja painaa päänsä käsiinsä.
Lasken käteni tuon selälle ja silitän pienesti. Haluan uskoa siihen, että asiat järjestyvät. Toivottavasti pian päästän katsomaan Juliaa ja, että saataisiin tietää asiasta enemmän.

——

Family Life || Aleksi x Joel [VALMIS]Where stories live. Discover now