94.

247 33 1
                                    

Julia

Istun sängylläni ja nojaan seinään. Katselen seinällä olevia kuvia minusta ja poikaystävästäni Atesta, joka lähti oman äitinsä luokse Espanjaan. Meidän välille syntyi kauhea riita päivää ennen kun hän lähti koska uskaltauduin ehdottamaan, että hän sopisi välit tuon oman isänsä kanssa niin molemmat voisi paremmin.

Tiedän, että heillä on aika ajoin ollut hankaluuksia ja erimielisyyksiä siksi, että hänen isänsä on keikkojen takia poissa kotoa sekä uuden äitipuolen läsnäolo ei ole miellyttänyt Attea ollenkaan. Ymmärrän, että tuo ei halua edes jutella isänsä kanssa mutta minä nään kyllä, että hän kärsii tästä ja uskon, että Anton myös.

Huokaisen syvään ja otan puhelimen käteeni. Avaan snapchatin mutta pettymykseksi huomaan, että Atte ei edes ole avannut viestiäni. Ehkä täytyy vain antaa hänen mököttää rauhassa ja hän ottaa yhteyttä sitten kun hän itse haluaa. Yllätyin kuitenkin kuinka paljon hän räjähti siitä kun ehdotin, että tekisi sovinnon.

Tiedän, että Atella ei aina ole ollut helppoa kun tuon isä on lapsuudessa ollut paljon poissa kotoa sekä hän on vieläkin. Olemme pikkuveljeni kanssa onnekkaita kun meidän vanhemmat ovat viettäneet lapsuusajan kotona ja he jättivät bändihommat pois mutta silloin kun Kaspian oli vielä pieni niin pari keikkaa tekivät.

Ei vanhemmat ole enää edes oikein keikkailleet sekä luulen, että heillä on suunnitelmissa lopettaa pian ja tehdä jotain muuta. Ei meidän vanhemmat vanhoja ole mutta ei myöskään nuoria ja lisäksi iskälle sattui jokin aika sitte onnettomuus niin en usko, että iskän selkä kestäisi enää minkäänlaista riehumista.

Lösähdän makaamaan sängylleni ja katselen minun huoneen valkoista puukattoa. Otan pehmolelu nallen käteeni, joka on ollut minulla ihan pienestä saakka ja olen nukkunut sen kanssa joka ikinen yö. Vedän sen itseäni vasten sekä huokaisen syvään. Ehkä ei pitäisi sotkeutua toisten asioihin enää ja antaa vain olla.

Kuulen meidän narisevista portaista askelia sekä ne tulevat minun huoneen oven taakse. Huoneen oveen koputetaan. "Mmh.." mutisen ja hetken kuluttua ovi aukeaa. Isi kävelee rennosti sisään sekä sulkee oven perässään. Isi istutuu sängyn reunalle ja tuo nostaa kättänsä sekä alkaa silittämään hellästi poskeani.

"Iskä kerto, että sulla on paha mieli" isi sanoo ja tuo silittää edelleen poskeani. "Ehkä vähän.." vastaan ja alan näprätä sormiani. "Pääsitkö sä muuten tänään jo kotiin?" kysyn ja Aleksi-isi nyökkää. "Mutta mikä sun mieltä painaa?" isi kysyy sekä alkaa hieromaan rintakehäänsä. Ehkä Aleksi-isi on vielä vähän pipi.

"No vaa ehdotin, että Atte ja sen isä sopis välinsä ja Atte suuttu siitä.." sanon sekä nostan katseen isääni.
"Voi kulta, sä oot sellainen sovittelija" isi sanoo sekä hän naurahtaa pienesti. "Mä vaa ajattelin kun se on välillä ihan maassa sen takia" sanon huokaisten ja katson isääni, joka puolestaan katselee minua.

"Ehkä ei vaan pitäis puuttua toisten asioihin" sanon ja lasken nallen käsistäni. Aleksi-isi naurahtaa ja hän silittää hellästi hiuksiani. "Kuules, kun isi uskoo, että Atte kyllä ymmär-" isin lause keskeytyy kun alhaalta alkaa kuulumaan huutoa. Osapuolina ovat iskä sekä Kaspian. Mistä lie he nyt oikein ovat riitelemässä..

——
"Niin sitä vaan, että isi kyllä uskoo siihen, että Atte ymmärtää, että et tarkoittanut mitään pahaa sekä se varmasti vaan mököttää aikansa" isi sanoo sekä silittää edelleen hiuksiani. "Niin se kai on.." sanon ja huokaisen syvää . "Isi kuule puhuu kokemuksesta ja iskä on kiukutellu ihan samalla tavalla" isi kertoo.

"Mutta käytäiskö me kattomassa, että mitä ihmettä noi kaks riehuu alhaalla" isi sanoo hymyillen ja tuo ottaa minua kädestä kiinni sekä isi vetää minut ylös sängystä. Naurahdan pienesti sekä lähdemme kohti alakertaa. Alas päästyämme huomaan kun veljeni ja isäni temppuilevat kahdestaan keskellä olohuonetta.

Iskä on kyyristynyt hieman sekä veljeni roikkuu tuon selässä ja Nipsu pyörii heidän ympärillään. Katselen hetken aikaa noiden kahden touhuja sekä pudistelen huvittuneena päätäni. "Kulta, varo selkää" isi sanoo ja menee sitten itse sohvalle makaamaan. Pyörittelen päätäni sekä istudun sitten itse sohvan selkänojalle.

Isi nappaa kaukosäätimen käteensä sohvapöydältä ja avaa television. Hän taitaa olla vielä hieman kipeänä ja ehkä tuollaisesta ei aivan heti toivu. "Hävisin" iskä sanoo ja laskee Kaspianin selästänsä alas. Joskus on raskasta olla ainut tyttö tässä perheessä. Nipsu tulee sohvan luokse ja hyppää isin jalkoihin makaamaan.

Isi alkaa rapsuttamaan tuota koiraa korvan takaa ja Nipsu ottaa paremman asennon isin jalkojen välissä.
Kaspian jäi makoilemaan lattialle ja iskä tulee myös sohvalle istumaan. "Tilattaisko jotain ruokaa?" iskä kysyy sekä alkaa rapsuttamaan Nipsua korvan takaa ja suukottaa myös isän poskea. Isi alkaa hymyillä.

"Joo" Kaspian sanoo ja nousee lattialta ylös sekä tuo nostaa housujansa. Pyöräytän silmiäni ja mietin, että miksi ihmeessä miehet osaavat olla ällöttäviä. Välillä Kaspian pitää kättä housuissansa sekä iskä on joskus tehnyt aivan samaa. En ymmärrä, että miksi miehet tekevät tuolla tavalla. Se on vain todella ällöttävää..

"Mitä mietit?" isi kysyy sekä katselee minua kun hän itse makoilee sohvalla. "En mitää ihmeellistä" sanon ja havahdun ajatuksistani. "Mitä sä haluaisit syödä? Pizzaa? Kiinalaista ruokaa?" isi kyselee ja kohautan vain harteitani. "Mäkkäriä" Kaspian huutaa vessasta sekä tapojensa mukaan tuo käy ovi auki vessassa..

Vanhemmat katsovat minua kysyvästi sekä heillä on ruoantilaus sovellus auki. "Ihan sama" huokaisen ja otan isältä kaukosäätimen sekä vaihdan kanavaa kun kukaan ei enää katso ohjelmaa, joka televisiossa nyt pyörii. Kaspian laahustaa takaisin olohuoneeseen ja hyppää sohvalle isin jalko päähän makaamaan.

"Au, Kaspian" isi sanoo ja katsoo tuimasti poikaansa sekä ottaa minulta kaukosäätimen takaisin itselleen. Hän vaihtaa kanavan takaisin, joka aiemmin jo oli ja alkaa hieromaan Joelin hartioita. Nousen selkänojan päältä ylös ja tuuppaisen veljeäni, että mahdun myös istumaan sohvalle. "Idiootti" Kaspian huudahtaa.

"Lopettakaa" iskä sanoo sekä katsoo meitä tuimasti ja pudistaa päätänsä. "Julia vaa tön-" Kaspian sanoo mutta tuon lause katkeaa kesken kun isi puolestaan katsoo häntä tuimasti. "Nyt suut suppuun" isi sanoo ja häntä näyttää siltä, että leikkauksen jälkeen vielä sattuu. "Onpa kiva koko perhe koolla" iskä mutisee.

——
Piiitkästä aikaa Julian näkökulmaa.😍

Family Life || Aleksi x Joel [VALMIS]Where stories live. Discover now