49.

332 30 6
                                    

Julia

Kävelen poikaystäväni kanssa käsikädessä Porvoon katuja pitkin. Tulin hänen luokseen viikonlopuksi ja minua vähän jännittää sillä nään hänen perheensä ensimmäistä kertaa kunnolla.

Katselen vanhoja puutaloja ja ajatukseni vaeltavat kotiin. En ole vielä kertonut omille vanhemmilleni, että olen alkanut seurustelemaan vaikka ehkä he ovat saattaneet jo arvata sen. Heillä on ollut ihan tarpeeksi murhetta Kaspianiin liittyvissä asioissa niin en ole halunnut rasittaa heitä lisää.

Havahdun ajatuksistani kun tunnen, että tuo ihana poika alkaa silittämään kämmenselkää peukalollaan. Käännän katseeni häneen ja väläytän pienen hymyn. Saan vastaukseksi maailman ihanimman hymyn.

——
Astun poikaystäväni perässä punaisen omakotitalon eteiseen ja potkin kengät pois jaloistani. Katselen ympärilleni ja täällä selkeästi asuu musikaalinen perhe. En tiedä, että näkeekö sitä meillä mitenkään paitsi, että iseillä on oma kotistudio kellarissa.

"Moi" kuuluu ilmeisesti Aten isän ääni jostain päin taloa. "Moi" Atte vastaa takaisin ja riisuu takkinsa jonka jälkeen hän laittaa sen naulakkoon. Kävelen hänen perässään olohuoneeseen ja sitten keittiöön.
"Faija taitaa olla tuol musahuoneessa" Atte sanoo ja lähtee kävelemään portaita ylös. Seuraan häntä sillä en minä tiedä, että missä mikäkin paikka on kun olen täällä ensimmäistä kertaa.

"Tuol on mun huone" Atte sanoo ja osoittaa huoneen ovea jossa komeilee W.A.S.P yhtyeen juliste. Nyökkään vain ja seuraan häntä sitten toiseen huoneeseen jossa heidän musahuone taitaa olla.

"Olisit soittanu niin olisin tullu hakeen teitä keskustasta" ilmeisesti Aten isä sanoo tai kyllä minä luulen, että hän on Aten isä sillä hänellä on myös vaaleat hiukset ja on aivan saman näköinen kun Atte.

Nuo kaksi muuta ovat hänen isänsä bändikavereita.

"Sä oot varmaan Julia?" hänen isänsä sanoo kysyvästi ja tyydyn vain nyökkäämään. "Mä oon Anton" tuo mies esittelee itsensä ja nyökkään jälleen.
"Nää täs on Kasperi ja Yannis" Atte sanoo ja nyökkää päällään musta hiuksista ja kaljua miestä kohti.

"Atte on kertonu susta paljon" Anton sanoo. "Iskä älä" Atte sanoo ja naurahdan pienesti.

"Missä Madison ja Alexa on?" Atte kysyy ja katsoo isäänsä. Ne ovat sitten ilmeisesti se Aten äitipuoli sekä sisarus josta hän on kertonut minulle.

"Ne lähti kaksin viikonloppu reissulle Leville" Anton sanoo ja Atte nyökyttelee vain päätään. "Hyvä vaan" Atte mutisee hetken kuluttua ja ottaa pianon päältä nuottikirjan ja alkaa selailemaan sitä. "Atte älä viitsi. Me ollaan puhuttu tästä" Anton sanoo ja Atte näyttää tuolle kieltä ja lähtee sen jälkeen huoneesta jättäen minut yksin Antonin, Kasperin ja Yanniksen kanssa.

——
Pian päästään Kaspianin ja sen sekoilujen pariin🤪

Family Life || Aleksi x Joel [VALMIS]Where stories live. Discover now