34

10K 381 5
                                    

I would never fall in love until I found her

Seminggu berlalu sejak jamuan itu dan pertemuan semula mereka itu.

Segalanya kembali berjalan dengan lancar. Kehidupannya dan juga kerjayanya seakan sama seperti sebelum ini, seperti jamuan itu tidak menjejaskan dirinya.

Adrian Hilman pula diarah menyertai operasi selama sebulan di luar negara, jadi dia perlu menguruskan anak anak kembarnya seorang diri. Mujurlah Faiq dan Faliq tidak banyak kerenah.

" Dr Atisha, ward Mokara needs you now," kata seorang Medical Assisstant ( MA) menjenguk ke pintu pejabat bagi Pegawai Perubatan Ortopedik.

Ward Mokara adalah wad untuk pesakit Geriatrik yang berusia 60'tahun ke atas. Kerap juga Atisha dipanggil jika ada pesakit yang mempunyai kes spinal, fracture atau tendon cut. Dan kali ini dia harus ke ward Mokara pula untuk kes yang melibatkan Ortopedik.

" Hi, you Dr Atisha kan? Dr Adriel here," sapa seorang Pegawai Perubatan, mungkin dia doktor baru yang incharge wad ini.

" Hi, yup Atisha Humaira. So which pt?"

" Aha, here. Er but we should say that, this 80 years old woman is a royal. Our ex queen before, Tengku Sarimah."

Atisha terdiam. Ex queen? Nenda Tengku Noah? Eh kenapa sejak akhir akhir ini dia banyak betul berjumpa keluarga diraja sekarang.

"Why she is here? Bukan ke sepatutnya Tengku Sarimah di istana Glasgene ke?"

Dr Adriel menggaru kepala. " Er, Queen Tengku Mariah yang sent her here. Maksud saya, dia ada rumah persendirian kat bukit sana. So Queen Tengku Marian mahu Tengku Sarimah berehat secukupnya jauh dari hiruk pikuk kota."

" So what is her problem?"

" We suspect she has old fracture but we can't prove it unless you check it first."

Hah??

" Old fracture?? A 80 years old woman?" Soal Atisha tidak percaya. Gila ke?

" Awak biar betul Dr Adriel."

" Yeah I pun tak caya Dr Atisha, because the fracture is not the usual one. Dia macam err..okay this is off record okay.."

Dr Adriel mendekatkan diri ke arah Atisha dan kepala diturunkan sedikit.

"... err like she was harmed by someone.. something strange actually Dr Atisha.." bisiknya perlahan

Membulat mata Atisha mendengarnya.

" Okay, where is she?"

—————————————————

Menerusi pancaran imej X ray, ya memang betul ada patah lama di femur yang telah bersambung tetapi alignment sambungannya tidak tepat kerana tidak dapat proper treatment atau mungkin sengaja dibiarkan.

Tergamaknya mereka melakukan perkara sebegini kepada orang tua tidak berdaya. Apa salah orang tua itu?

—————————————————

" Tengku Sarimah Tengku Ismail, 80 yeras old, a female, diagnosed as old fracture midshaft femur, old fracture proximal phalanx middle finger and TRO mild stroke. Also suspect having geriatric depression since she always talk irrelevantly and out of topics and sometimes she will be stupor at one time. Already prescribe her a aspirin for reduce blood clot. We plan to make physical treatment and refer physiotherapist for motor rehab function." Panjang lebar doktor pelatih, Dr Amira memberikan intro semasa dalam ward round yang turut dihadiri oleh Atisha dan Adriel.

Putera Pemilik HatiWhere stories live. Discover now