Toen ik thuiskwam hoopte ik dat Andrew er niet zal zijn (wat hij sowieso wel zou zijn) omdat ik het liefst in mijn eentje wilde zitten om na te denken.
Nadenken over wat? Dat weet ik zelf eigenlijk ook nog niet. (Nadenken over waarover ik moet nadenken. Ha. Badum tss.)Ik opende de voordeur, liep naar binnen, trok mijn jas uit en liep door naar de keuken waar ik mijn sleutels in de la legde. Daarna liep ik naar de woonkamer en zuchtend ging ik op een van de stoelen zitten. Andrew zat op de bank en keek naar me.
"Hoi." Zei hij.
Ik keek even op. "Hai." Ik leunde naar achter en haalde een voet op, liet de ander op de grond liggen, en steunde mijn hoofd op een hand."Hoe ging het?"
Ik keek nog even naar hem en toen weer weg. "Het ging prima. We hebben gepraat. Nu wil ik hem nooit meer zien.""Hebben jullie ruzie gehad?"
Ik keek naar Andrew. "Nee, maar ik denk gewoon dat het beter is als we elkaar niet zien."
Hij fronste. "En David is het daarmee eens?""Nee, en waarschijnlijk belt hij me binnen een week, maar ik ga hem negeren."
Net als de afgelopen drie jaar."Weet je wel zeker d-"
"Ik heb mijn beslissing gemaakt, Andrew. David is mijn ex en ik wil gewoon niks meer met hem te maken hebben."Andrew keek naar me en ik zuchtte. "Kun je me alleen laten? Ik wil.., nadenken. Als je wilt kunnen we zo eten bestellen." Zei ik.
Niet dat ik honger had.Andrew knikte, liep naar me toe, gaf een kus op mijn kruin en liep toen weg. Zuchtend legde ik mijn hoofd achterover en staarde ik naar het plafond.
Ik had geen idee wat ik met David aanmoest.Ik voelde me lullig om hem te negeren, maar tegelijkertijd wilde ik niet tegen hem praten. Ik wist niet zo goed wat ik moest, misschien moest ik gewoon blijven afspreken en hem duidelijk maken dat ik afstand wilde maken zonder het echt te zeggen. Lichaamstaal, noem je dat.
Ik bedoel; ik kon praten tegen hem, ik kon afspreken met hem, en dat doe ik net zolang tot hij de hint snapt en beseft dat de vriendschap die hij wilt herstellen niet herstelt kan worden.
Dat klinkt makkelijk, toch? Dat is toch niet zo moeilijk?
Ik en subtiele hints geven dat iemand me met rust moet laten? Niemand is daar beter in dan ik!Mooi; ik heb een plan van aanpak.
Wat denken jullie? Goed of slecht plan om David af te weren?
En wat vinden jullie van Andrew? Goede vervanger voor David of niet?V & C & follow.
JE LEEST
Fuck, I know I'm in love. II (DUTCH)
RomanceEr waren eens een jongen en een meisje. De jongen werd als eerst verliefd. Hij had een gebroken hart. Daarna werd het meisje verliefd. Zij heelde zijn hart. Ze waren smoorverliefd. Toen kregen ze ruzie. De jongen maakte het uit. Het hart van...