Ik kan dit.
Wat heb ik te verliezen?
Iedereen haat me toch al.
Twee personen erbij kan dan ook wel.Ik belde aan.
Alsjeblieft doe niet open alsjeblieft wees niet thuis.De deur ging open, en Addison keek verbaasd. "Rachel? Ik probeer je al een week te bereiken!"
Juist.
"Hey." Zei ik.
Jeetje wat klonk dat stom.
"Mag ik binnenkomen?"Addison knikte en snel liep ik naar binnen. Ik hoopte dat Chloe er was, zodat ik met haar stomme 4 jaar oude gesprekken kon voeren zodat ik niet tegen Addison hoefde te praten.
Maar toen Addison en ik de woonkamer binnenliepen vroeg Addison aan Nathan of hij niet even met Chloe iets kon doen buitenshuis, en toen gingen ze weg, en toen had ik mijn kans gemist.
"Thee?"
Het begint altijd hetzelfde, die gesprekken hier. Met thee.Ik knikte en ging zitten op de bank, zenuwachtig en bang om veroordeeld te worden. Geweldig. Lets do it.
Addison kwam naast me zitten nadat ze me een kop thee had gegeven en keek naar me. Ik meed haar blik.
"Ik weet niet hoe ik dit aardig kan verwoorden, maar waarom zou je een fucking bruiloft met tientallen mensen organiseren zonder dat je zelf komt opdagen?"Ik zuchtte, zweeg een tijdje en begon toen alles uit te leggen.
Over de ruzie met Andrew, over het meer optrekken met David dan de bedoeling was, over dat ik mezelf steeds maar wijsmaakte dat ik verliefd op Andrew was en met hem wilde trouwen en kinderen met hem wilde en oud met hem wilde worden, en dat David me steeds maar zei dat dat bullshit was, en dat ik vond van niet, en dat David vertelde dat hij me leuk vond, over dat Andrew afstandelijker werd, over dat ik uiteindelijk betwijfelde of ik Andrew echt wel zo leuk vond, je kent het verhaal.
Ik liet het feit dat Andrew vreemd was gegaan erbuiten, ik wilde eerst Addison's antwoord op mijn verhaal weten zonder dat erbij. Ik wilde Andrew niet nu al zwartmaken."Ik-, maar waarom zou Andrew niet op komen dagen?"
Ik zweeg.
"Woon je nog met hem? Wat zou je-," ze stopte met praten en ik zuchtte, vertelde toen de rest. Dat Andrew vreemd was gegaan en dat hij daarom niet op was komen dagen."Andrew is vréémd gegaan?"
Ik knikte.
"Waarom?!"
"Omdat hij dacht dat ik het ook deed."
"Wat-,? Met David?"
Ik knikte.
"En was dat zo?"
"Nee, natuurlijk niet!"Ik beantwoorde al haar vragen. En sommige vragen bleven onbeantwoord, omdat ik zelf niet eens een antwoord wist.
"Jezus."
Ik zuchtte."Woon je nog bij hem?"
Ik schudde mijn hoofd. "Bij David, tijdelijk."
Alhoewel ik het tijdelijk langzamerhand begin te betwijfelen."Vind je hem leuk?"
"Natuurlijk niet! Hij is mijn ex! Een week geleden zou mijn bruiloft geweest moeten zijn!"
Liar liar liar.Addison haalde haar schouders op. "Dan kun je hem toch wel leuk vinden?"
"Ik vind hem niet leuk."
Liar liar liar."Zekerweten?"
Ik zuchtte en keek weg. Ik wilde niet liegen tegen haar en bedacht dat het beter was om nu mijn mond te houden."Of, jullie zijn naar bed geweest omdat jij alleen maar saaie sex met Andrew had en even iets anders wilde!"
Ik lachte en schudde mijn hoofd. "Als ik sex met David heb zou ik dat doen uit liefde, niet omdat sex met Andrew saai was."
En dat was waar, want gister waren ik en David, zoals ze dat zeggen, de liefde aan het bedrijven, niet, zoals ze dat zeggen, aan het neuken, en het was ook geen, zoals ik dat zeg, saaie sex."Weet je," zei Addison.
"Wat?"
"Ik zou het echt leuk vinden als jij en David weer iets zouden krijgen."
"Hou op hoor," mompelde ik.
Ik wilde alles wat met mij en David omging nog even geheim houden. Gewoon, nog even."Nee, echt."
"Oké, misschien droom je er een keertje over."
"Ik ga jullie koppelen."
"Hoe? Ik woon in zijn appartement, ik denk niet dat je ons dichter bij elkaar dan dat kan brengen."Addison zuchtte dramatisch. "Zoen hem en sex hem en dan kom je hand in hand hierheen en dan hebben we een dubbeldate met Chloe erbij!"
Grappig dat dat al was gebeurd. Gister, om precies te zijn.Ik lachte. "Ik zal het in gedachten houden. Hem sexen."
Addison grijnsde. "Ik weet niet zeker meer hoe oud ik ben."
"Zestien, niks zesentwintig."Thank god dat iemand hier tenminste geen oordelen over me had.
V & C & follow.
JE LEEST
Fuck, I know I'm in love. II (DUTCH)
RomanceEr waren eens een jongen en een meisje. De jongen werd als eerst verliefd. Hij had een gebroken hart. Daarna werd het meisje verliefd. Zij heelde zijn hart. Ze waren smoorverliefd. Toen kregen ze ruzie. De jongen maakte het uit. Het hart van...