--25

2.9K 185 10
                                    

Volgensmij begon wekelijks afspreken met David een ding te worden.
En zo erg vond ik het niet.
Ik was over hem. Hij was aardig, ik wilde vrienden blijven. Daar is niks mis mee.

Het was vrijdagavond waarop we afspraken. Misschien had ik het expres zo geregeld omdat Andrew nooit uit wilde gaan en er met David een grotere kans was dat ik weer eens iets zou gaan doen met uitgaan te maken hebben.

Andrew was er toch niet zo blij mee. Misschien was hij toch jaloers. "Weet je zeker dat je wel wilt gaan?"
"Maak je geen zorgen. Ik ben voor middernacht thuis," ik gaf hem een kus en glimlachte bij zijn bezorgde blik. "Belooft."
"Echt?"
Ik knikte. "Het is gewoon een vriend. Maak je je zorgen als ik met Addison wegga?"
"Addison is je ex niet."
"Goed punt, ik heb geen gevoelens meer voor hem. Ik stuur je straks wel een berichtje dat het goed gaat, oké?"
Hij zuchtte en knikte. "Kun je me ook beloven niet dronken te worden?"

Ik fronste. "Waarom zou ik dronken worden?"
Niet dat dat niet mijn plan was...

Hij haalde zijn schouders op. "Gewoon..., niet doen, oké?"
Ik knikte en keek naar mijn mobiel voor de tijd. "Oké, nu moet ik echt gaan. Doei."
"Doei,"

Ik liep weg en glimlachte even.
Ik hield van Andrew. Heel veel. Ik hield heel veel van Andrew.

+

Terwijl ik reed begon ik na te denken of het wel echt slim was.
Met David afspreken op vrijdagavond in een café?
Toen dacht ik; waar de fuck maak je je zorgen om? Maak je je zorgen als je met Addison naar een café gaat? Nee. Net alsof ik iets met David ging doen, hell no, David was over.

Toen dacht ik na over waarom de fuck ik met de auto ben gegaan. Wat als ik dronken word en naar huis wil rijden en iemand aanrij? Misschien rijd ik wel tegen een boom aan, misschien-,
Of ik bel een taxi.

Ik parkeerde mijn auto een eindje van het café vandaan en liep erheen. Ik zag David buiten staan wachten op me, dat hadden we afgesproken, en zwaaide kort naar hem toen hij me opmerkte. Ik kon het niet laten niet te glimlachen en zei; "hoi."
"Dit is vreemd," zei David. Hij grijnsde even.
"Uhu, laten we naar binnen gaan. Het is koud." Ik duwde hem naar binnen en liet hem snel los toen ik besefte dat ik hem aanraakte (Rachel's regel nummer 1: raak David niet aan).

Het was niet bepaald rustig en we gingen aan de bar zitten. Ik tikte met mijn nagels op het steen, beslissend dat ik toch maar niet zou drinken vanavond.

"Wil je iets drinken?" Vroeg David.
Goede vraag.
"Cola is prima."

Hij trok een wenkbrauw op. "Het is vrijdagavond,"

"Dus?"

"Op vrijdagavond heb je toestemming om te drinken," zei hij.
Ik glimlachte even en keek weg. "Ja, maar ik wil niet dronken thuiskomen."
"Van een drankje word je niet dronken."
"Omg, ben je me aan het overhalen om te gaan drinken?"
Hij grinnikte en ik glimlachte even. "Anders voel ik me zo alleen." Zei hij.
Ik rolde mijn ogen. "Prima, zolang je me maar niet-dronken voert zodat ik normaal naar huis kan."
"Jij kan wel wat hebben," mompelde hij terwijl hij twee drankjes bestelde.
"Ha ha, ik heb al heel lang niet meer gedronken." Zei ik.
Hij fronste. "Oh ja?"
"Andrew haat uitgaan."
Hij lachte. "Vandaar deze plek en tijd!"
Ik grijnsde sullig en keek naar het drankjes die de barman voor ons neer gezet had.

"Andrew gaat me vermoorden," mompelde ik terwijl ik het glas pakte.
Hij grinnikte. "Vast niet, anders heeft hij niemand om mee te trouwen." Hij pakte zijn beker en we proosten.
"We hebben een datum, trouwens!" Zei ik nadat ik een paar slokken had genomen.

"Vertel," zei hij.

"24 augustus!"

Hij keek toen weg en werd stil. "Dat is snel,"
"Klopt. Mij maakt het niet uit, het liefst trouw ik in een gemeentehuis met mijn joggingbroek aan zonder familie." Zei ik.
David keek naar me en glimlachte even. "Dat verrast me niks."

"Gelukkig maar."

"Waarom wil Andrew niet in zijn joggingbroek trouwen?"
Ik grinnikte en dronk mijn glas leeg. Was mijn glas nu al leeg?!
"Andrew is wat.., netter, dan ik."
"Hm," zei hij begrijpend terwijl hij knikte.

"Fijn dat je het zo goed begrijpt."
Hij grijnsde.

"Wanneer ga jij trouwen?" Vroeg ik.
Hij tilde zijn wenkbrauwen op. "Met wie?"
"Met...," ik keek rond. "Met die vrouw," ik wees naar een vrouw en David keek even om. Hij keek toen terug naar me en trok een twijfelgezicht. "Mweh, misschien iets te oud?"
Klopt. Ze leek minimaal 45.

"Misschien zijn oude vrouwen jouw ding wel."
Hij glimlachte. "Misschien, dan moet ik haar alleen nog ontdekken."

"Laten we iets afspreken,"
Ondertussen zat ik aan mijn 2e drankje te lurken alsof het limonade was. C'mon Rachel, dat is je laatste. Je kunt het niet maken om dronken thuis te komen.
David kneep zijn ogen tot spleetjes. "Kom maar op,"
"Ik ga jou helpen een vriendin te krijgen, dan mag jij mijn trouwjurk uitkiezen."
What the fuck zei ik zojuist? Trouwjurk uitkiezen?

"Hm, ik denk niet dat Andrew daar blij mee zou zijn."
Thank god.
"Right, anyways, ik ga een vriendinnetje voor je zoeken." Zei ik.

"O ja?"
"Jup, wacht maar af."
"Hoe wil je dat gaan doen?"
Ik dronk mijn glas leeg en zette het neer. "Ik ben een ontzettend goede datingcoach."

+

Twee uur en tientallen gespreksonderwerpen later was ik misschien een beetje aangeschoten. David ook. Oeps. Dat was niet de bedoeling. Ik haat alcohol.

Het was pas elf uur, maar het café was vreselijk; daar waren we het beide mee eens, en we besloten ergens anders naar toe te gaan.
Terwijl we over de straat liepen nam ik mijn kans om random meisjes aan te spreken, of ze misschien interesse hadden in een vriendje.
Ik was misschien een mini beetje dronken.

Toen we in café 2 kwamen was het half 12.
"Hey, misschien moet je even een kleine pauze nemen," zei David toen ik mijn nieuwe drankje wilde gaan drinken.
Ik fronste. "Waarom?"
"Omdat ik wil voorkomen dat je vermoord wordt door Andrew."
Ik schudde mijn hoofd. "Ik ben niet dronken, hoor."
"Klopt." Hij loog want anders zou ik er een heel circus van maken.
"Waarom drink jij wel?"
"Omdat ik niet dronken ben."
"Je hebt net zoveel als mij op!"
"Maar ik ben een stoere man."
Ik glimlachte even en schudde mijn hoofd. "Right, je hebt gelijk. Tijd voor een pauze."

3 uur later en we waren dronken.
Like, hier kan ik morgen niks meer van herinneren en krijg ik spijt van dronken.
Like, hier krijg ik morgen een dikke kater van dronken.
Ik wist echt niet wat ik aan het doen was. Ik was niet gewend aan alcohol.

Dus toen we in David's appartement stonden realiseerde ik me totaal niet dat dat erg was en dat ik gewoon naar huis moest.

V & C & follow.

Fuck, I know I'm in love. II (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu