2. 35--

2.7K 200 11
                                    

Ik begon alles vanuit een ander perspectief te zien. Een betere, een vrolijkere.

Oké, laten we mijn stemmingswisselingen waarin alles negatief zijn er nu maar buiten houden.

"Ik wil iets gaan doen. We lijken bejaard, ik ga niet opnieuw bejaard zijn." Zei ik terwijl ik op David's schoot kroop.

"Oké, wat wil je doen?" David draaide een pluk van mijn haar om zijn vinger en liet het weer los. "Golfen?"

Ik grinnikte. "Wil je golfen?"
"Niet echt, het was een voorstel."
"Oké, nou, liever iets anders."
"Oké...," hij draaide nog een pluk van mijn haar om zijn vinger. "We kunnen een tent kopen en naar een bos rijden en gaan kamperen."

"En opgegeten worden door een beer?"
"Een beervrij bos, maar natuurlijk."

Ik glimlachte en leunde tegen hem aan.
"Dus je wilt kamperen?"

Een uur later besloten we om te gaan kamperen. Ik had nog nooit gekampeert, David wel, en we leken allebei enthousiaste kinderen van acht.

"We gaan gelijk naar de winkel!"
"En daarna naar het bos!"
"En dan gaan we de tent opzetten en hotdogs boven het kampvuur maken en marshmallows smelten!"
"En kampvuurverhaaltjes voorlezen en naaktzwemmen in een meer!"
Ik fronste even en David lachte. "Of niet!"

Ik pakte de autosleutels en mijn portemonnee en we liepen naar mijn auto. Ik had de beste kampeerauto, hadden we besloten.
(Of eigenlijk had ik gezegd dat David's auto veel te groot en duur was om mee naar een bos te nemen)

Op weg naar de supermarkt, vroeg ik; "hoe zijn we er precies op gekomen om te gaan kamperen?"
"Uhhhhm, ik stelde het voor."
"Juist, en waarom gaan we het nu doen?"
"Omdat het leuk is!"
Ik keek even naar David en glimlachte. "Plassen in de bosjes!"
"Poepen in de bosjes!"
"Vechten met stinkdieren!"
"Gillen voor insecten!"

Toen we in de supermarkt aankwamen gingen we eerst een tent uitzoeken. 
Degene die je niet op hoefde te zetten maar uit zichzelf uitklapte hadden ze niet meer.
Dus we kochten een goedkope tent die we zelf op moesten zetten.
Vervolgens kochten we een luchtbed. (Voor een nachtje kamperen heb je echt veel spullen nodig!)
Thank god dat we het dekbed zelf meegenomen hadden van huis, anders zouden we blut gaan.
Bij het eten stonden we ook bijna een uur.
"Wat als de dieren het opeten?"
"We kunnen toch geen vlees eten in een bos vol levend vlees!"
"Hoe moeten we dit gaan opwarmen?"

Toen we eenmaal bij de kassa aankwamen, bepakt en bezakt alsof we drie weken van huis zouden gaan, werden we aangekeken of we doorgeslagen waren (misschien waren we dat ook wel) en toen de kassavrouw het bedrag wat we moesten betalen noemde moest ik even lachen omdat ik dacht dat ze misschien een grapje maakte.
Nope.

Nou, toen dat achter de rug was en alles in de auto geladen was was het enige wat we nog moesten doen een bos uitzoeken.

"Omg, we hadden dit beter moeten voorbereiden." Zei ik terwijl ik alle bossen in de buurt doorzocht op mijn mobiel.

"Ja, misschien hadden we niet meteen vandaag weg moeten gaan om te gaan kamperen." Zei David.

"Dit bos heeft geen beren!"
Toen gingen onze twijfels weer weg.

"Cool!" David bekeek de site op mijn mobiel. "Laten we gaan!"

En toen, no shame, reden we erheen meezingend met muziek en vertelde David zijn kampeerverhalen.

V & C & follow.

Fuck, I know I'm in love. II (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu