--41

3K 196 23
                                    

Geobsedeerd is wat ik ben met dit lied

David leek opgelucht toen ik weer ging zitten.
Ik was niet opgelucht, ik was gespannen, wilde huilen en schreeuwen en eigenlijk gewoon naar huis om alleen te kunnen zijn.

Toen het stil bleef, zei ik; "ga je nog iets zeggen of wat? Anders ga ik."

Hij keek naar de grond en perste zijn lippen op elkaar. "Ik wil gewoon dat je de juiste keuze maakt."

"En wat is de juiste keuze? Jij?"

Hij keek naar me en haalde zijn schouders op. "Nee, voor wat je blij maakt."
"Andrew maakt me blij."
Hij schudde zijn hoofd en zuchtte. "Je verdient iemand beters dan Andrew, begrijp dat dan."
"Grappig dat je Andrew afzeikt, terwijl je zelf precies hetzelfde bent."
Dat is niet waar. Waarom zei ik dat?

David keek naar me en zijn mond hing een stukje open. Toen zei hij; "juist, mij liet je gaan, nu Andrew nog."

Waarom klonk hij nu ineens zo..., volwassen?

Ik keek weg en zakte wat onderuit. Ik wilde niet meer praten, ik wilde alleen maar zwijgen en slapen en niet na hoeven te denken.

"Wil je dat ik je thuisbreng?"

Ik keek op en schudde mijn hoofd, bleef zwijgen.

Ook bleef ik zitten, ik wilde niet weg.

Toen het een tijdje stil was, zei David; "dus wat moet ik aan naar de bruiloft?"
Ik glimlachte.

+

Na een tijdje besloot ik dat het beter was om te gaan.
Ik bedoel, het was al geen goed idee om te komen, aangezien elke keer dat ik David zag hij begon over dat Andrew een eikel was.

"Wil je nog een keer.., ik bedoel-, als in-, voor de bruiloft afspreken?" Vroeg ik toen ik bij de voordeur stond.

"Serieus?" David rees zijn wenkbrauwen uit verbazing en ik knikte. Hij glimlachte toen. "Sure, kan ik je appen? Of word ik dan afgeslacht door Andrew?"

Ik grinnikte en schudde mijn hoofd. "Sure, ik zal voorkomen dat je afgeslacht wordt."

Hij glimlachte. "Oké,"

"Doei." Zei ik.
Hij zwaaide met een klein glimlachje en ik liep toen weg.

Jezus, ik wist echt niet wat ik hier aan het doen was.

+

Toen ik thuiskwam, ging ik bij Andrew op de bank liggen.
En dat was dat.
Alles was normaal.
Denk ik.
Doei.

Sorry ik ben een beetje droog vandaag ok ok.

V & C & follow.

Fuck, I know I'm in love. II (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu