--19

2.8K 189 45
                                    

Extra hoofdstuk keiaardig.

Je kunt echt héél goed zien waar de populaire (nederlandse) verhalen hier op wattpad over gaan.
Of, het is een verlegen meisje dat gedwongen word om met een knappe jongen samen te werken of school.
Of, het is een stoer meisje dat arrogant is tegen jongens.
Of, het is een knappe jongen die alle meisjes al heeft gefixt en nu met de hoofdpersoon iets wilt beginnen, die het niet wilt.
True or not true? 😂
Ik ben benieuwd waar mijn verhaal dan onder valt.....,

"Laten we uit eten gaan." Mompelde Andrew terwijl hij zijn armen van achteren om me heen sloeg. Ik haalde een wenkbrauw op. "Je wilt uit eten?"

"Ja, en ik wil ook dat je een jurk aantrekt."
"In dat geval ga ik niet mee."
"Ah?"
"Nope!"
"Hoe wil je gaan trouwen, in een broek?"
"Als dat kan, ja." Ik draaide me om en keek naar hem.
"Alsjeblieft?"
"Maar je weet hoeveel ik jurken haat." Zeurde ik.
"Ik heb al gereserveerd."
Ik zuchtte.
"Het is chique. Als je in broek gaat, staart iedereen je aan."

Ik haat chique restaurants! Waarom?
Ik durfde het alleen niet te zeggen en ik hield teveel van hem om te zeggen dat ik het stom vind.

"Ik heb geen jurk." Zei ik toen.
"Je hebt een rode, toch? Ik heb je er nog nooit in gezien."
Ik slikte en keek weg, wiebelde met mijn benen. "Right, die heeft David ooit voor me gekocht."
Hij bleef me aankijken, nu met een wat-dan-nog?-blik wat me liet zuchten. "Ik draag wel een van mijn oude kerstjurkjes van 10 jaar geleden." Mompelde ik.
Hij glimlachte en gaf me een kus. "Tof, ik heb voor 7 uur gereserveerd."

Heel fijn.

+

Dit is het ding met chique restaurants;
Iedereen is netjes en beleefd.
Iedereen praat normaal.
Niemand lacht hardop.
Niemand praat hard.
Iedereen is netjes gekleed.
Je krijgt weinig eten.
Het eten is duur.
Het eten is veel te ingewikkeld.

Geef me gewoon een hamburger uit de patatzaak of een pizza van Domino's, oké?

Andrew leek het een stuk leuker te vinden en om zijn humeur niet te verpesten zei ik niks van het feit dat ik dit vreselijk vond en trok ik een jurk voor hem aan en deed ik make-up op.
Great!

Wat ik een raar eigenschap van Andrew vond? Dat hij altijd zo netjes was.
Echt waar; hij boert niet en laat geen scheten(tenminste, als ik bij hem ben), hij draagt nooit een joggingbroek en geeft zichzelf nooit een rust-dag (als in kleden, dan).
Ik snap het niet.
En dan als ik wel in mijn joggingbroek en zonder make-up loop, kijkt hij mij raar aan en vraagt hij of ik niet eens wat aan mijn uiterlijk moet doen.
Perfect vriendje, vind je niet?

Grapje. Ik hou van hem. Als hij zo is, boeit het me niet.

"Weet je zeker dat ik echt een jurk aan moet?" Vroeg ik terwijl we naar buiten liepen.
Andrew droeg een pak. Je weet wel, zo'n net ding voor mannen.

"Jep."

"Ik voel me net een.., I don't know, ik haat jurken!"
Andrew grinnikte en hield de autodeur voor me open. Ik wilde zeggen dat hij dat niet hoefde te doen, maar glimlachte kleintjes en stapte in.
Als hij blij is ben ik blij.

We reden naar het restaurant, liepen daar naar binnen en gingen zitten aan de tafel die ons aangewezen werd.

Het was een saaie avond, eerlijk. Toen we thuis kwamen was ik nog honger, de portemonnee leeg en mijn ogen moe.
Sorry Andrew, niet mijn ding.

Ik heb toch het idee dat ik dit niet helemaal goed overbreng.
Andrew en Rachel zijn elkaars tegenpolen. Andrew is rustig, netjes en misschien zelfs een beetje saai en Rachel is vaak druk, totaal niet netjes en niet persé saai. Wat ik wil zeggen is dat Rachel van Andrew houdt en hij van haar ook al zijn ze zo verschillend. Ze heeft alles voor hem over en hij alles (tenminste, niet altijd) voor haar en dat vind ik soms een beetje moeilijk om te laten overkomen zonder Andrew als een lul over te laten komen omdat Rachel hem soms een beetje saai vind.
Dus, right, dat was wat ik wilde zeggen. Andrew is niet zo'n lul als je denkt. Rachel houdt van hem. Hij van haar.

V & C & follow.

Fuck, I know I'm in love. II (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu