Zayn Malik Pov.
Ik haal een hand door mijn haar en ga zitten "Stilte graag" de professor klapt even in zijn handen.
"Het is de bedoeling dat jullie vandaag jullie portret opdracht in leveren. Ik hoop dat het een beetje gelukt is."
Ik kijk naar Skye. "Je hebt hem nog steeds niet laten zien." fluister ik. "Jij de jouwe ook nog steeds niet." fluistert Skye en glimlacht even. De professor loopt langs om alle tekeningen op te halen. Skye haalt de haare snel uit haar tas. Ik pak de mijne van uit mijn schetsblok. "Skye die is echt prachtig." zeg ik als ik de tekening zie. Hij lijkt echt sprekend op mij, ik kan geen verschil vinden. De proffesor komt onze tekeningen ophalen. "Dat hebben jullie goed gedaan meneer Malik en mevrouw McClain." complimenteert hij ons. Ik glimlach even vriendleijk naar de professor als een soort bedankje. "Zayn jouw tekening is zo veel mooier dan die van mij." zegt Skye als de professor weg is. "Jij bent zoveel mooier dan mijn tekening." zeg ik. Skye haar wangen worden lichtjes rood.
"Bedankt." mompelt ze verlegen. "Ik ben benieuwd wat de nieuwe opdracht word." zeg ik als de professor het een en ander op het bord begint te schrijven.
"Okay, jullie volgende opdracht is eigenlijk zo goed als vrij. Er zit maar een ding aan en dat is dat er op de achtergrond een landschap te vinden moet zijn."
"Dat is echt een awesome opdracht." mompelt Skye die het in haar agenda noteert. Ik pak een briefje en schrijf het daar snel even op.
"Zo te horen heb je al een idee?" vraag ik en kijk naar Skye die naar me op kijkt. "Ik zal je het idee vertellen als we straks ergens wat gaan drinken." zegt Skye die haar spullen in haar tas stopt, de les was namelijk al weer bijna voor bij. "Ik heb totaal nog geen idee, misschien ga ik wel wat met tekenen en schilderen zelf doen" zeg ik en pak ook mijn spullen in. Ze knikt. "Dat is wel een leuk idee, moet je doen." zegt Skye.
"Okay, jullie mogen gaan." zegt de professor waarna iedereen zijn tas pakt en het lokaal verlaat.
Skye en ik lopen samen naar het koffie tentje hier in de buurt waar we eigenlijk altijd heen gaan om iets te drinken. We gaan aan een tafeltje zitten, dicht bij het raam.
Een serveerster komt onze kant op gelopen. "Kan ik jullie helpen?" vraagt ze en kijkt ons vriendelijk aan.
"Twee koffie graag." zegt ik. Het meisje knikt. "Komt eraan." ze loopt naar de keuken om het door te geven.
"Okay Skye, nu heb je alle tijd om me te vertellen wat jij in gedachten hebt." zeg ik en kijk haar aan.
"Je bent wel heel erg nieuwsgierig." zegt Skye die even lacht.
"Dat valt best mee!" zeg ik en glimlach even. "Je hebt wel beloofd dat je het zou vertellen." voeg ik er aan toe.
"Dat weet ik, het komt ook wel goed." zegt Skye. "Nou, waar wacht je dan op?" vraag ik.
"Heeft meneertje geen geduld meer?" vraagt Skye.
"I-" Skye onderbreekt me door haar lippen op de mijne te drukken.
JE LEEST
Spaces Between Us - One Direction
FanfictionDeel 1: Locked Away - One Direction Deel 2: Spaces Between Us - One Direction