25

34 2 0
                                    

Jenny Reid pov
"Okay, dus wat gaan we doen?" vraag ik en kijk Grant vragend aan. Het is zaterdag middag, ik zou wat met Grant gaan doen maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat we gaan doen.
"Het leek mij leuk om een film te kijken en daarna wat te gaan eten, ik betaal wel." zegt Grant. "Grant je hoeft echt niet voor me te betalen hoor." zeg ik. "Ik doe het graag en het geld er voor heb ik wel. Maar wat vind je van de plannen voor de dag?" vraagt Grant.
"Ja klinkt leuk, welke film had je in gedachten?" vraag ik. "Hoe klinkt de film Complicated? Het is een nieuwe film en het leek mij wel een leuke." zegt Grant. "Klinkt al leuk, hoe laat draait hij?" vraag ik en kijk even op mij horloge.
"Over een half uur, als er snel zijn kunnen we hem nog zien." zegt Grant waarna samen naar de bioscoop hier in de buurt lopen.
"Hoe gaat het eigenlijk met je? Ik realiseer me net pas dat ik dat niet eens gevraagd heb." zeg ik en kijk Grant even vragend aan. "Ja gaat wel goed, met jou?" vraagt Grant.
"Kan beter." zeg ik. "Is er iets?" vraagt Grant. "Niet echt, ik heb alleen een beetje het gevoel dat het niet zo goed gaat tussen mijn vrienden, we praten steeds minder met elkaar. We zouden binnenkort ook afspreken maar ik denk niet dat dat hem nog gaat worden." zucht ik, ikhaal een hand door mijn haren heen.
"Das wel vervelend. Die vrienden van je zitten zeker niet op dezelfde school?" vraagt Grant. Ik schud mijn hoofd. "Nope, we zitten bijna allemaal weer op een andere." zeg ik terwijl de bioscoop in lopen, we gaan in de rij staan, die gelukkig niet al te groot is.
"Hebben we binnenkort niet vakantie?" vraagt Grant die even na denkt. "Dat is pas over zo'n twee maanden. En dan ook nog maar een weekje." antwoord ik.
"Twee kaartjes voor de film Complicated graag." zegt Grant als we aan de beurt zijn. Het meisje pakt twee kaartjes die ze aan Grant geeft, Grant betaald. "Veel plezier." zegt het meisje nog voordat we weg lopen op weg naar de zaal.
"Ik zei toch dat je niet hoefde te betalen voor mij." zeg ik en pak het kaartje van Grant aan. "En ik had toch gezegd dat ik voor je wou betalen." zegt Grant. "Okay, maar dan betaal ik de drankjes en de popcorn." zeg ik.
"Omg die film was echt geweldig." zeg ik als ik samen met Grant de bioscoop uitloop. "Ja echt he!? Ik weet zeker dat ik hem morgen meteen nog een keer ga kijken." zegt Grant. "Je weet dat de bioscoop dan dicht is?" vraagt ik met opgetrokken wenkbrauw. "Owh ja, dat is waar ook. Nou ja dan ga ik hem maandag nog een keer kijken." zegt Grant waarna we beiden even lachen.
"Grant, vind je het erg als we dat etentje even laten zitten? Ik bedoel het is al best laat en Joy moest me nog het een en ander vertellen of weet ik veel." zeg ik en kijk Grant even aan. "Tuurlijk is dat niet erg, dan hebben we gewoon een excuus om nog eens iets te gaan doen." zegt Grant die even naar me glimlacht. "Is goed." zeg ik en geef Grant een knuffel.
"Bedankt voor de leuke middag. Ik zie je maandag." zeg ik nog voordat ik weg loop.

Spaces Between Us - One DirectionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu