23

35 2 0
                                    

Louis Tomlinson pov
"Ik hoop dat ik hem niet stoor." mompel ik in mezelf terwijl ik door de gangen van het gebouw loop.
"Straks kan hij niet mee, of nog erger wil hij niet mee." ik loop de trap op.
"Hij zal wel niet heel veel doen vandaag, ik bedoel het is donderdag dan houdt hij eigenlijk altijd de avond voor mij vrij."
Ik kijk naar de nummers die op de deuren staan. Ik moet bij nummer twintig zijn.
Ja, hier is het. Ik klop zachtjes op de deur voordat ik hem open. Josh vindt het niet erg als ik even aan klop en dan naar binnen ga. Zelf doet hij het vrijwel altijd bij mij ook dus ja.
"Hey Josh heb je vana-" ik stop midden in mijn zin als ik zie dat er over de grond allemaal propjes van papier liggen. Op het bed aan de rechterkant van de kamer zitten vijf jongens allemaal met een laptop op hun schoot. Er liggen een aantal tijdschriften in het midden van het bed samen met wat schrijf blokken en pennen.
"Wat is hier aan de hand?" vraag ik. "Ikheb misschien iets!" roept Cisco. "Vertel!" het lijkt wel of ze niet eens door hebben dat ik er ben, zo geconcentreerd zijn ze bezig. "Nee wacht, dit is niet goed laat maar." zegt Cisco die al weer verder gaat met zoeken. Josh kijkt op van zijn Laptop. "Owh hey Lou, ik wist niet dat je er was." zegt Josh die opstaat van het bed en naar me toe loopt.
"Geeft Niet, ik vond het wel schattig om te zien hoe geconcentreerd je bezig was." zeg ik en glimlach even. "Wat zijn jullie aan het doen?" vraag ik en kijk even langs Josh naar de rest.
"We hebben vanmiddag onze opdracht gekregen." legt Josh uit wat al een hele boel verklaart. "Wat is het voor een opdracht?" vraagt Louis.
"We moesten zelf een opdracht bedenken waarin we naar het gedrag van een bepaalde groep mensen moeten kijken." vertelt Logan die blijkbaar ons gesprek heeft afgeluisterd.
"Alleen moeten we nu dus nog een opdracht zien te vinden." zegt John. "En dat gaat niet zo makkelijk." voegt Dan er aan toe.
"Dat kan ik me wel voor stellen, voor wanneer moet het af zijn?" vraag ik. "Over vijf maanden." antwoordt Josh. "Dus je snapt wel dat we haast hebben." zegt Logan. Ik kijk Josh met opgetrokken wenkbrauw aan, vijf maanden is redelijk lang volgens mij maar okay.
"De jongens houden erg van overdrijven." zegt Josh die even met zijn ogen rolt. "Dat zag ik wel hoor." zegt Logan.
"Het zal wel." mompelt Josh.
"Maar Lou, wat kom je eigenlijk doen?" vraagt Josh. "Ik kwam vragen of je vanavond mee wil naar de film. Er draait een nieuwe en die lijkt me best leuk. Maar ik zie dat je het erg druk hebt." zeg ik.
"Natuurlijk wil ik met je mee naar de film, dat zoeken naar een opdracht kan ik morgen ook wel voortzetten." zegt Josh. Ik glimlach. "Okay, de film begint om negen uur. Ik haal je half negen wel op." zeg ik. "Is goed, tot dan." zegt Josh die een kus op mijn lippen drukt. "Tot vanavond." zeg ik voordat ik dr kamer weer uit loop.
Met een grote glimlach op mijn gezicht loop ik naar buiten. Eindelijk ben ik weer eens een avondje alleen met Josh.

Spaces Between Us - One DirectionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu