KİTABIN ADI : THE SURV
KİTABIN YAZARI : HilalSuaydın
KİTABIN TÜRÜ : FANTASTİK
OKUNMA SAYISI : 1,4 M
ELEŞTİRMEN YORUMU
Kitap amerikanın ünlü dizilerinden THE 100 adlı diziden esinlenilerek yazılmış bir kurgu.Hatta esin demek biraz fazla mütevazi olacak yazanımız bildiğin dizinin konusunu ve içeriğini olduğu gibi kurgusuna yansıtmış.
Benim de 5 sezonunu severek izlediğim ve yeni sezonunu iple çektiğim dizi dünyadaki nükleer savaştan sonra dünyayı terk eden insanlığın aradan geçen bir asır sonunda dünyanın yaşanılır bir yer olup olmadığını öğrenmek için dünyaya 100 çocuk göndermesini ve önce çocukların ardından diğer uzaydan dünyaya gelen insanların dünyanın yerlileriyle yaşadıkları macerayı konu ediniyordu.The 100 ismini buradan yani 100 çocuktan alıyordu.
Hatta bu dizinin yeni sezonunda uzaylıların Türkiye şubesi gençlik kolu başkanı Osman abi rolünü oynamam için gelen teklifi terminatör serisinin yeni filminde oynayacağım gerekçesiyle reddettiğimi de belirteyim.( Yalan be ne terminatörü ne the 100 ü en son çilek mevsiminde yoldan geçerken 50 kuruş bulunca sevinen adam rolünü oynamıştım.O rolden sonra da tek bir teklif yapılmadı.Üstelik 50 kuruş da sahte çıkınca ciklet aldığım market sahibinden ekstradan dayak yedim.)
Kardeşimize hemen kurgu hırsızı yaftasını yapıştırmıyorum.Sonuçta esinlenmiş olabilir.Hatta yazan kardeşimiz aslında bu kurgumu amerikalı hainler benden çaldı da diyebilir.Bir gece yarısı CIA ajanları ben evde uyurken gizlice odama girdiler,kulağımdan beyinciğimin içine uzay teleskobu sokmak suretiylen beynimin alt lobundaki bilinç altıma girip oradaki tüm fantastik fikirlerimi çaldılar ama ödevlerime dokunmadılar da diyebilir.
Böyle bir durumda amerikalılara açacağı telif hakkı davasında bizzat kendisini canı gönülden destekleyeceğimi ve evimin hemen yanında barbekü yapan amerikalı gruptan ikisini döverek birine de çıkma teklif ederek desteğimi gösterebileceğimi de belirtmek isterim.Bu arada çıkma teklifi yapacağım kız cidden çok güzel bir amerikalı ve kesinlikle bu olaylarla bir bağlantısı yok.
Evet ne diyorduk THE Surv diyorduk.Baya da okunmuş fantastik bir eser.Ancak basıldığı takdirde sorun yaşanabilir diyorduk meğer basılmış.Zira dediğim gibi diziden esinlenerek kurgulanarak yazıldığı için amerikalılar kardeşimize ve yayınevine telif davası açabilir, evine haciz getirip donuna kadar da alabilir .O yüzden aman dikkat diyip eleştirimize devam ediyoruz.
Aslında Hollywoodun Türk gençlerinin kurgularını çalması olayı ilk değil.Artık Türk edebiyatında kanayan bir yaraya dönüşen kurguların yurtdışına kaçırılması olayına devletin dur demesi lazım.
Bu Türk gençlerinin kurgularını çalıp çalıp Hollywoodda bol gişeli film yapanların başında Steven Spieleberg abimiz geliyor.Genelde Türkiyeye turist kılığında gelip, aksaray,çukurambar, beylikdüzü gibi semtlerde genç yazarlarla sohbet röportaj ayağıyla onların hayallerini çalıp kendine film senaryosu yapıyor.
Bir gün yakaladığım yerde bu steven abiye kafa göz dalacağım ya neyse.Bir de AVATAR filminin yönetmeni James Cameron var .Hırsızın önde gidenlerinden.Kaç kere Türkiyeye gelip kurguları cebine sokuşturup yurtdışına kaçırdı bilinmiyor.Hayır tarihi eser çalsalar o kadar zoruma gitmez.Ama gençlerimizin hayallerini çalmıyorlar mı işte o zaman böğrüme böğrüme vurasım geliyor.
Hollywood yıllarca sömürdüğü kurtadam karakterini döşü,böğrü kıllı yiğit Türk gençlerine bakarak yaratmıştır.Tüysüz olan amerikalılar anadolu gezilerinde vücudunun yüzde yetmişi kıl kalanı su olan babayiğit gencolarımızı görünce kafalarında ampul yanmış ve asırlardır filmlerine konu olan kurtadam karakterini yaratmıştır.