Efendim bu kurguyu ne zaman eleştirsem bu yazarın matematik dehası,istatik uzmanı fanları bu kurgu 92 milyon kez okunmuş diye savunmaya geçiyor.ülke nüfusumuz belli taş çatlasan 80 milyon diyorum kardeş Azerbaycandaki okuyucuları da kat diyorlar.Hadi kattık etti sana 90 milyon kalan iki milyon nerden geldi diye soruyorum diğer türki cumhuriyetlerindeki okuyucuları da unutma diye zekalarını konuşturuyorlar.mazallah bu kurgu 1 milyar okunmaya ulaşsa diyecekler ki bütün çinliler işi gücü bırakmış benimle yan kurgusunu okuyorlar.
hala okunma sayısıyla okuyucu sayısı arasındaki farkı bilmeyen bu matematik dehalarına cenabı Allahtan yüksek zeka diliyorum.
okuyucu sayısı : okunma sayısı / bölüm sayısı
bu hesabı yapmak bu kadar zormu.Bütün Türkiyenin işi yok bu kurguyu mu okuyor.Valla anam babam da bu hesaba göre bu kurguyu okumuş oluyorsa kendimi evlatlıktan reddettiririm haberleri olsun.
KİTABIN ADI : BENİMLE YAN
KİTABIN YAZARI : prensesingunlugu
KİTABIN TÜRÜ : MİZA OKUNMA SAYISI : 92M
ELEŞTİRMEN YORUMU
KAMU SPOTU : fan fickler için
bu eleştirinin yazımı sırasında kitabın yazarının kişiliğine hiç bir şekilde hakaret edilmemiştir.eleştirinin yazımı sırasında kesinlikle hiç bir penguenin,bizonun,su aygırının, beyaz kutup ayısının kılına zarar gelmemiştir.
eleştirmen eleştiri sahneleri için de kesinlikle dublör kullanmamıştır.bu yüzden yazar fanları tarafından uğranılan psikolojik saldırıda bizzat eleştirmenin kendisi beyninden hasar görmüştür.
eleştirmenin noktadan sonra büyük harfle başlamaması , dil bilgisi eksikliğinden ya da imla özürlülüğünden değil tamamen tevazudan ve diğer küçük harflere olan saygısındandır.
bu yüzden eleştirisi yazılan kitabı ve yazarı savunurken daha noktadan sonra büyük harfle başlamayı bile bilmiyor cümlelerini kullanarak sözde beni buradan vurmayı ilke edinmiş fan ficklere ve piyasadaki alacaklılarıma duyurulur.
ELEŞTİRMEN YORUMU
yalan değil anlayabilmek ve bu kadar okunmasının sebebini çözebilmek için tam üç kez sil baştan okumak zorunda kaldım.hayatın şifrelerini çözmek meğer bu kitabın bu kadar çok okunmasının sırrını çözmekten daha zormuş.ama sonunda çözdüm.
gayet basit.bu kitabı okuyup beğenmek için 13 ve 15 yaşlarında olmanız ve okula 11 B sınıfından başlamanız geliyor.çünkü bu kitabı okuyanların neredeyse tamamı yurt genelindeki liselerde 11B ye giden kız öğrencilerden oluşuyor. 11A ya gidenler daha çok veliaht adlı kitabı okurken 11C ye gidenler 4N1K grubunu oluşturuyor.
kötü çocuk serisi bıktırdığı ve miladını doldurduğu, yabancı da piyasaya düştüğü ve öznur yıldırım adlı evrensel çapta bilinen yazar arkadaş da ikinci bir kitap yazmadığı için boş ta kalan 1 milyon ilköğretim öğrencisi de mahalledeki tek eğlence merkezi niyetine bu kitaba akmış.
zaten bu kitabın fan ficklerinin kütüphanelerinin okuma listelerine baktığınızda hep aynı klişe kitapları görürsünüz.benimle yan,veliaht,kötü çocuk,yabancı,4n1k
tamamen özenti.çünkü okuma listelerinizde bu kitaplar yoksa sizi okulun pon pon kızlarının kurduğu gruplara almıyorlar, okulda wattpad muhabbeti yapan popüler kızların oluşturduğu whatsapp ve facebook gruplarına çağırmıyorlar.bu yüzden bu kitapları okumak,repliklerini ezberlemek şart.sübhabeke duasını bilmeyen kızların edizlerin,meriçlerin ,ayazların kitaplardaki repliklerini ezbere bilmesi bundandır.
neredeyse orta ölçekte bir şehir nüfusu kadar okurun okuduğu ama Türkiye nüfusunun 74 milyon olduğundan habersiz fan ficklerinin 85 milyon okunması var diye hava atıp aynı zamanda matematik zekalarını da ortaya serdikleri klişeler ve kendinden önceki kitapların neredeyse garip bir karışımı olan saçma bir kurgusu bu.
sinema sektöründe her yeni çekilen film için gişesi bol olsun denir ya,wattpad içinde klişesi bol olsun diyoruz.
evet değerli okur zekanın edebiyatla buluşamadığı bir eserle daha karşınızdayım.bu kitabı 3D gözlük ve dolby digital ses sistemi eşliğinde okursanız bir şeyler anlayabilirsiniz.
daha önce de kitabını eleştirdiğim prensesingunlugu adlı yazar ,wattpadin serdar ortaçlarından .yani kitap yazım tarzı da, yazdığı kitaplardaki olayların başlangıcı da ,gidişatı da, sonucu da değişmiyor.okuyana hep aynı tadı veriyor.zaten benimle yandan sonra diğer kitaplarını okuyan fan fickler diğerlerinde de aynı kokuyu alınca kitapları okumayı bırakıyorlar.
peki 80 milyon okunma reel bir okunmamıdır? evet kısmen reel.ancak artık wattpadin meşhur sistem hatalarını ve açıklarını az çok biliyoruz.malesef wattpad hileye hurdaya müsait bir site ve okunma sayısını arttırmak zor bir şey değil.
birincisi daha önce okuduğunuz bir kitabın aynı bölümünü birkaç ay sonra tekrardan aynı hesaptan okuduğunuzda wattpad bunu ikinci okunma olarak görüyor.ayrıca daha önce verdiğiniz voteler sayı olarak kalırken tekrar aylar sonra girdiğinizde o kitabın tüm bölümlerine yeni baştan vote verebiliyorsunuz.tecrübeyle sabittir.yaşadım gördüm.
wattpadin teknik ve iletişim servislerine baktığınızda bunun neden kaynaklandığını daha iyi anlıyorsunuz.zira bu servislerde wattpad elçileri adı altında alınmış kişilerin çoğu daha üniversiteyi kazanamamış, kıçını başını,masasını toplamaktan aciz buradaki gibi wattpad yazarlarından oluşuyor.
anlayacağınız site pek o kadar profesyonel bir teknik servise ve hizmete sahip değil.yayınevlerinin çocuk yazar çalıştırması gibi wattpadde üniversite çağına gelmiş istediği bölümü 95 netle kaçırmış zeka küpleriyle dolu.
zaten wattpadin elçiler kısmında elçilerle yapılmış röportajlara baktığınızda ne demek istediğimi anlayacaksınız.
ikincisi fan ficklerin çoğunun onlarca yan hesabı var.inkar etseler de çoğunu denedim. gerek yazara yaranmak gerek de yazarın çevresinin yaptığı telkinlerle açılan sahte hesap ve bu hesaplardan yapılan okunma ve voteler bu kitaba haksız bir okunma sayısı kazandırdı.
bir kitabın bir kaç ayda 40 milyondan 80 milyona çıkması pek de akla yatkın bir durum değil.kaldı ki bu fan ficklerin hesaplarını engelledikçe aynı kişilerin yan hesaplarla saldırmaya devam ettiğini gördüm.bir deney yapayım dedim ve engelledikçe bu hesapları aynı kişilerin bir birine yakın aylarda onlarca hesap açtığını gördüm.
uzaya mekik gönderemezsek de hile hurdada milletçe üstümüze adam tanımıyoruz.bedava konuşmak için ankesörlü telefonlara jeton atmak yerine aynı ağırlık ve şekilde buz kalıbı atan bir milletin ahvalıyız sonuçta evet tespit bu. bu kadar okunmanın yarısı aslında çöp.öyle aman aman bir okunması yok.zaten Türkiye nüfusu belli.yakında bu kitabın 200 milyon okunması olsa bu sefer bu fan fickler diyecekler ki bütün dünya bu kitabı okuyor.sanki elin gavuru Türkçe biliyormuş gibi.
he canım bütün dünya bu kitabı okuyor.çine git bütün çinlilerin elinde benimle yan var.
gelelim bu evrensel boyutta yazılmış kitabımıza.almancaya hep beraber yanalım, fransızcaya gelin mangal yakalım,ingilizceye her beraber ateşe atlayalım isimleriyle çevrilmiş bu güzide eseri okurken gözünüze batan klişeleri cımbızla çıkarabilirsiniz nefes kesici,soluk soluğa okuyacağınız bir eser olduğu için okumadan önce yanınıza oksijen tüpünüzü almayı unutmayın.bu kitabın fan fickleri oksijen tüpü yerine kırmızıya boyanmış mutfak tüpünü gönül rahatlığıyla kullanabilir.beynin vücudu terk ettiği bir bünyede oksijene ne gerek var.sen zaten zombi gibi yaşıyorsun sayın fan fick.
bu kurgu günümüzün popi ağzıyla söylemek gerekirse tumblr ağzıyla yazılmış bir kurgu.kitap demek açıkçası edebiyata hakaret olacağından kurgu demek daha doğru.kurgunun yazanı wattpadde ne kadar klişe varsa kullanmış .kurguyu sağlam bir kafayla okuduğunuzda kurgunun ne kadar cahilce yazıldığını her tarafından cehalet aktığını görebiliyoruz yazan diyorum yazar demiyorum. yazan daha önce de söylediğim gibi pek çok wattpad yazanı gibi betimlemeden nasibini almamış tasvir özürlü olduğu için ortada bir olay ve kişi tasviri yok.günlük yazılır gibi kurgu yazılmış.insanların kişisel bloglara içini dökmesi gibi bu yazan arkadaş da kurgunun içini ergen gençlerin sanal ortamda çok kullandıkları popüler terimleri fazlasıyla kullanıp kurguya yedirmiş.
kurgunun içinde geçen olayların günümüz gerçeğiyle ,insan zekasıyla uzaktan yakından bir alakası olmadığı için tüm kişi ve olayların wattpad evreninde geçtiğini söyleyebiliriz.zira bu kurguda geçen beyin göçürücü olayların yaşanabileceği bir dünya yok.kurgu gerçeklikten payını almamış
gelelim insan zekasına hakaret edebiyata tepki olsun diye yazılmış eserin içeriğine.kızın adı masal.klasik wattpad kız ismi.
kızımız gecenin bir yarısı evden anasına kadıköy sahilinde brad pitle buluşacağım diyip erkek arkadaşı göktuğun evine gidiyor.orada göktuğu ada isimli kızla öpüşürken görünce sinirle çantasını oğlanın evinde unutup yağmur çamur demeden yollara düşüyor.
kızımız çamurlu yolda yürürken en az bir kilometre uzaktan bir arabanın farlarını görür ama dikkat etmez yoluna devam eder. ama o da ne son model ultra lüks aracıyla yoldan geçmekte olan yakışıklı zengin bir bad boy arabasının kaportasıyla kızımıza zınk diye vurmasın mı.
kızımız kıç üstü yere düşer ve ayağından hafifçe yaralanır.badboy arkadaş kızımızın neyi var diye merak ederken kızımız badboya çıkışır " sen görmüyor musun kocaman beni.hayvan mısın.arabanın plakasını aldım göreceksin" diyip oğlanı tehdit ederken kaşla göz arasında oğlanı süzer.oğlanın yakışıklılığı arabanın farından daha fazla gözünü almıştır.
badboy bakarki kızın öyle hastanelik acillik bir durumu yok.bunu arabasına alıp evine bırakmaya karar verir.kızımız arabanın zenginliğinden ve modelinden badboyun zengin bir çocuk olduğunu anlar ve ilgisi on katına çıkar.
oğlan bunu evinin yakınında bıraktıktan sonra oradan gider.kızımız ertesi gün hesap sormak için sevgilisi göktuğun evine gider.göktuğla tartışır.göktuğ kızımıza sen öptürmüyorsun, ada isimli kız öptürünce kendimi kaybettim,sen aslında bizi yanlış anladın.benim gönlüm sende adada değil. desede kızımız oğlanın kasığına bir tekme suratına iki tokat atıp onu yere yapıştırır.
terkedilmeyi gururuna yediremeyen göktuğ gururdan nasip almamış her badboy gibi kızımızın koluna bacağına yapışır ama kızımızın deyişiyle bir zamanlar içinin eridiği bu bad boy şimdi kanayan alnı ve suratındaki göz yaşlarıyla artık ona eskisi gibi çekici gelmiyordur.
göktuğla kızımız masal birbiriyle el kol bacak halindeyken o da ne Allahın hikmeti işte dün kızımıza çarpıp onu kıç üstü düşürüp evine bırakan bad boy oracıkta belirir.artık bad boy sadece dün gece gördüğü bu kızın ertesi gün o saatde erkek arkadaşı göktuğun evinde olduğunu nerden öğrendi adresi nereden buldu ve dün artistik yaptığı bu kızın yanında işi ne sorularımıza makul bir cevap bulamıyoruz.
bu badboy masalın kıçına GPS uydu takip cihazı mı taktı da ertesi gün zınk diye masalın dibinde belirdi?
hadi şans meleği gibi önceden tanımadığı bu kızın dibinde belirdi öyleyse ne diye bu kızın yanına geldi?
tabii kitabın okuru zekadan muzdarip olduğu için bu tip salakça tesadüflerin üstünde pek durmuyor at gözlüğüyle dümdüz okumaya devam ediyor.
kızı dün gece arabasına alan bad boy göktuğun masala yalvardığını görünce göktuğa " kız seni istemiyor siktir git " der.ancak göktuğ o benim sevgilim sana ne oluyor dese de badboy " seninle konuşmak istemiyor " deyip göktuğla masalın arasına girip göktuğu iter.
ay ne hoş iki yakışıklı badboy benim için kavga ediyor deyip keyiflenen masal, göktuğ üzerindeki tozları silkelerken " ay süt çocuğu üstün mü kirlendi " diye bir zamanlar yatıp kalktığı eski sevgilisiyle dalga geçer.
badboyun siktir git demesiyle bir kaç adım geri giden göktuğ çayırda rakibine yenilmiş arizona bufalosu gibi olay yerinden kaçarken " masal seni seviyorum seni arayacağım " der.ancak yeni badboy " hele ara da nasıl ebeni sikiyorum " diyerekten eski badboyu tehdit eder. badboyla masal baş başa kalır.
" yine mi sen ,senin hayvanat bahçesinde olman gerekmezmiydi?" diye soran masala yeni bad boy " senin de kerhanede olman gerekmiyordu " gibi özlü bir cevap verir." anandan yer kalmadı anan kimseyi oraya almıyor" diyen masal cevabına badboy" ana baba karıştırmayacaktık hani" diyerekten sırıtır.
evet bu satırları 13 15 yaşındaki kızlar okuyor.edebiyat edep sözcüğünden gelir ancak edebten payını almamış yazanlar tumblr dili denen okul kaçkını gevşeklerin ve zibidilerin kullandığı bol küfürlü bayağı bir dili kullanıyorlar.
afedersiniz ama kerhanedeki kadınlar bile bu dili kullanmıyorlar.bu dili kullanarak bu dilden konuşup severek büyüp yetişecekseniz yazık.geleceğin anneleri,öğretmenleri,geleceğin yaşam mimarları bu dili konuşup okuyup severek mi yetişiyor.yazık.
yazanın gerçek yüzünü ve kitabın gerçek içeriğini ancak onun diliyle eleştirdiğim için artık kullanacağım bu dil için bu seferlik kusuruma bakmayın.
kızımızı eski sevgilisinin çemkirmesinden kurtaran bad boyumuz görevini başarıyla yerine getirmenin haklı gururuyla arkasını dönüp olay yerinden uzaklaşır.
eski sevgilisiyle bozuşunca boşa düşen her bad girl gibi hemen bir yenisine yanaşmak isteyen kızımız badboyun arkasından teşekkür ederim.der.
ancak badboy tınlamaz.bunun üzerine masal " göktuğ benim sevgilim değil, eski sevgilim artık diyerekten ikinci hamlesini yapar.niyeti bu zengin yakışıklı badboyu kaçırmamaktır.
ancak ellerini cebine koyan bad boyumuz kızımıza yanımdan çekil seni benim sevgilim sanacaklar.senin yüzünden kısmetlerim kapanıyor deyip laf sokar.ancak masal " sanmam şekerim öyle sanacaklarını.bir senin tipine bakacaklar bir benim tipime bakacaklar ve senin bana layık olmadığını anlayacaklar" deyip durumu eşitler.
badboy güler" fazla ukalasın ama sen dönüp de bakacağım bir tip değilsin" deyip yoluna devam eder.
masal kızımız da mal gibi arkasından bakar.
kızımız olayları hande adlı arkadaşına söyler.hande masalın ada adlı kızı dövmesine şaşırmıştır.ayrıca iki kızın ailesi de kızlarına tavırlıdır.sebep de hande ve ada bilişim suçu işledikleri gerekçesiyle okuldan atılmıştır.aslında olay şudur.ada isimli kız erkek soyunma odasında erkeklerin çıplak fotolarını çekip facebook,twitter gibi sitelerden paylaşmıştır.tabii okulu paralel evren milli eğitim müdürlüğü wattpad okul müfettişleri basınca ada da panikle fotoları masalın açık duran beden dolabına atmıştır.resimler araştırmalar sonucunda masalın dolabında bulunmuş.müfettişler masalı okuldan atmaya kalkınca buna karşı çıkıp masalı savunan ekürisi handeyi de beraberinde okuldan atmıştır.
tabii gerzek okur şunu hiç sormaz.okul yönetimi ve gelen müfettişler sağlam bir soruşturma yapmadan gerçek suçluyu bulmadan aynı gün neden iki kızı zırt diye okudukları okuldan atar.bir öğrenciyi okuldan atmak bu kadar kolay mı?
Aileler hiç mi gerçek suçlunun ortaya çıkması için okula baskı yapmadı da çareyi çocuklarına küsmekte buldu?
ayrıca günümüzde internet ortamında yaptığın bütün paylaşımlar istenildiği takdirde IP adresine bakılarak suçlunun ev adresine kadar bulunabiliyor.okulda fotoğraf arama salaklığı ne alaka? 1980 senesinde falan mıyız?
bir kız arkadaşını savundu diye onunla birlikte okuldan atılır mı bu nasıl salakça bir mantık?
tabii dediğim gibi olaylar wattpad evreninde geçtiği ve gerçekle bağlarını ana karnındayken koparmış okurlar da matrikse bağladığı için yazar için açıklama yapma gibi bir zorunluluk yok.ne yazsa yutuyor bu fan fickler.Allah her yazana böyle düşünceden muzdarip,soru sormayan irdelemeyen okurlar versin.
neyse nasıl oluyorsa milli eğitimin bulamadığı suçluyu masal ve hande bulup adayı konuşturuyorlar.ada panikle resimleri boş bulduğu masalın dolabına attığını söyleyip özür diliyor.masal ve hande de okuldan atılmalarına vesile olan adayı disiplin cezası yememek için dövmekten vazgeçiyorlar.
ne salakça bir durum.okuldan ilişkileri kesilmiş bu salaklar bir de dayak atıp ilişiğimizin kesildiği okulda disipline gitmeyelim diyorlar.
iyi de ultra zeki bacılar atıldığınız okulda artık işlediğiniz suçlardan dolayı disipline gidemezsiniz ki.tabii okur bunu da sormuyor.niye çünkü kabloyla çoktan wattpad alemine bağlanmış.kazayla yazana mantıklı bir soru sorsa bütün fan fickler buna hücum edip onu dışlar ve benimle yancılardan afaroz ederler.
yani sessiz ol ve mantıksız bir şeyse bile olumlu anlamda başını sallayıp okumaya devam et.
bu salakça eser üç bölümden oluşacaktır.malum mevzu uzun ve bu salak kitaptaki mantık hatalarını not etmekten defterde yer kalmadı tek söyleyebileceğim içi bu kadar mantık hataları ve klişelerle dolu bir kitabı yüz binlerce koyun ot yer gibi okuyup beğenmiş ya cidden bu ülkenin geleceğinden endişeliyim.acep yurt dışından dana ithal ettiğimiz gibi beyin de mi ithal edip bunlara dağıtsak.bu kurgu 32 milyon okunsa ne 920 milyon okunsa ne.açıköası bu kurguyu okumadan önce bu kadar okunup övüldüğüne göre herhalde bu diğerlerinden farklı çıkar diye düşünmüştüm aöa bu diğerleirnden daha beter çıktı.bu kadar çok okunmuş olmasına gelince.
belli bir okunma seviyesine çıktığı için wattpadin sürekli gözümüze sokarcasına reklamlarını yapması
fanlarının onlarca sahte hesap açıp okuma ve vote vermesi bunlardan sadece bir kaçı
bu site hileye hurdaya açık olduğu sürece hiç bir okunma sayısı gerçeği göstermeyecektir.
Özgünlük : 0/10 ( wattpad bunun gibi kurgularla kaynıyor ve bu kurgu veliaht da dahil olmak üzere kötü çocuktan ve pek çok yazardan bölümler çalınarak yazılmış suni bir kurgudur
Anlatım tarzı : 1/10
yazım tarzı : 1/10
üslup :1/10
genel okuyucu notu : 1/10