Evet yine bir hollywood mağduru kurgu yazarı kardeşimizin içimizi dağlayan, içinde pek çok spesifik,konsültif,enteroseksüel ve de bir o kadar çekomastik ve de bir o kadar da kumpirik imgeler barındıran eserinin eleştirisini yapıyorum.
Gün geçmesin ki bir kurgu yazarımızın eseri hollywoodcu açıkgöz çakallar tarafından çalınmasın,her gün oliver stone, george lucas,steven spielberg gibi yönetmen ve yapımcılar tarafından kurguları çalınıp filme çekilen kurguların sahiplerine bir yenileri eklenmesin.
Bu mağduriyetler ne zaman giderilir, sürekli konu ve senaryo sıkıntısı çeken amerikalı yönetmen ve yapımcılar o pis ellerini ülkemiz yazarlarının ve güzide eserlerin üzerinden ne zaman çekerler bilmiyoruz.Tek duamız Hollywoodun özgün senaryolar bularak o gözlerini ülkemizin üzerinden çekmeleri.
Gelelim eserimize
Yazarının fantastik bir eser yazmak için yola koyulup fantazi esere dönüştürdüğü bu çekomastik eseri okuduktan sonra fantastik dünyaya tamamen küstüm ve pılımı pırtımı toplayıp amcamgillere taşındım.Düzgün bir eser buluncaya kadar da eve geri dönmeyi düşünmüyorum.Olan asgari ücretle dört çocuk ve bir de panda besleyen amcama oldu.Pandayı zamanında bir hayır kurumu kurbanda kesmesi için amcama göndermişti.Ancak pandaya kıymayan amcam hayvanı besleyip hayrına okutmaya karar vermişti.Artık beslemesi gereken bir boğaz daha var.
ELEŞTİRMEN YORUMU
KİTABIN ADI : İŞARETLİLER AKADEMİSİ
KİTABIN YAZARI : Denvilles
KİTABIN TÜRÜ : FANTASTİK
OKUNMA SAYISI : 764 K
yaşama sevincimin yarısını güne alarm sesiyle ya da güneş ışığının bir tarafına kaçtığı karakterlerin olduğu kitaplar aldıysa kalan yarısını da 16-18 yaşına girince büyücü,cadı,son bükücü bilemedin vampir o da olmadı kurt adam olduğunu öğrenen sürpriz yumurta karakterlerin olduğu kitaplar almıştır.
Bu tarz fantastik kitapların üç temel klişesi vardır.
1) kahraman 16 veya 18 yaşına geldiğinde biyolojik anası babası sandığı ailesi bu yaş döneminde ona büyücü,kurt adam,cadı,vampir veya son bükücülerden biri olduğunu utana sıkıla,ezile büzüle,eğile büküle bir şekilde söyler. fantastik kitapların olmazsa olmaz klişesidir. kahraman 16 veya 18 yaşına kadar düz insan olarak gelmiştir.o zamana kadar da kendinde özel bir durum ya da garip özellikler tespit edememiştir.vampirse canı kan çekmemiştir,kurtadamsa kılı tüyü bitmemiştir,büyücüyse de en fazla bildiği büyü duası cin suresidir. sonrada doğum gününde anası babası kahramanı bir köşeye çekip " Senin acilen buralardan gitmen lazım,hayatını kurtarmak istiyorsan buralardan gitmen şart" klişesini kullanır. kahramanımızda doğal olarak anası babasına " hayırdır baboli bir hatam mı oldu,bilmeden bir günah mı işledim " diye sorar
2) ikinci klişe sen aslıda şusun busun klişesi.sen aslında vampirsin de biz sen bluğ çağında depresyona girmeyesin diye söylemedik.sen aslında büyücüsün de ergenlik dönemin pek sancılıydı kafan daha da bozulmasın diye bu yaşa kadar bekledik.sen aslında kurtadamsın ama o dönem teog sınavlarına hazırlanıyordun.söyleseydik matematik netin az çıkar diye söylemedik gibi bahanelerle kahramanımızın gerçekte fantastik bir yaratık olduğunu o yaşa gelince söylerler.
3) üçüncü klişe fantastik özelliklere sahip olan kahramanımızın acilen bu özelliklerini kullanmayı öğreneceği bir okula gönderilmesi klişesi.Ya akademiye ya da özel güçler lisesine bilemedin vampir meslek lisesine gönderilmesi klişesi. çünkü eğitim şart.vampir de olsan,kurt adam da olsan, büyücü de olsan bunun okulunu okumadan diplomasını almadan gerçek anlamda fantastik bir varlık olamazsın. siz hiç diplomasız vampir,sertifikası olmayan kurt adam, kurslara gitmemiş büyücü,mesleki yeterlilik belgesi olmayan cadı gördünüz mü.okulunu bitirmeyene ekmek yok. benim hogward büyücülük okulu mezunu kara büyü üzerine yüksek lisans yapmış amcaoğlum bile yetersiz bulundu diye işe giremedi.evde muska yazıp,kurşun dökerek para kazanıyor.KPSS de yüksek puan aldı hala diyanette kara büyüler üzerine atanmayı bekliyor.