ELEMENTLER AKADEMİSİ / ESA153

5.6K 417 369
                                    


KİTABIN ADI : ELEMENTLER AKADEMİSİ

KİTABIN YAZARI : ESA153

KİTABIN TÜRÜ : FANTASTİK

OKUNMA SAYISI : 925K

Fantastik dünyanın çekomastik eserlerini eleştirmeye devam ediyorum.

Beni bilen bilir.Fantastik ve bilim kurgu eserlere düşkünlüğüm vardır ve ne zaman bir bilim kurgu eseri görsem gözlerim dolar,bakışlarım flulaşır,Uzay yolundaki atılgan adlı uzay gemisine  boy ve kilo yetersizliğinden dolayı alınmadığım günler gelir aklıma ve beni bir hıçkırık tutar ,ağlarım.

Defalarca başvurduğum uzay akademisi sınavlarında hep boyun kısa,kilon yetersiz burnunun ucunda sivilce var diyerek  eleyip durdular.Oysa ben uzay akademisinde hademe olmaya bile razıydım.Bu yüzden içimde hep bir ukde kalmıştır.NASA ne zaman uzaya bir uydu gönderse beraberinde benim yüreğimi ,hayallerimi de götürür.

Uşak dolaylarında uzaylı taşlayan o köylüleri de kınıyorum.Sizin gibiler yüzünden memlekete galaksi ötesinden turist gelmiyor.En son Uranüslü turisti hanginiz gördü,en son jüpiterli tur kafilesine hanginiz bir bardak yayık ayranı ikram etti.İşte bunlar hep turizminin gelişmesini istemeyen eşkenar üçgencilerin işi ( paralelci demeye korkar oldum)

Fantastik dünyaya gelince ,cidden yazması en zor dünya bence fantastik dünya kurgularıdır.Zira okuyucuyu yarattığınız fantastik aleme inandırmak ,uydurduğunuz o dünyadaki karakterleri onların zihninde canlandırmak zordur.Bu yüzden büyük emek isteyen bu kurguları kendi özgün fikirleriyle yazmak yerine alacakaranlık,game of thrones, vampir günlükleri,teen wolfs gibi dizi ve kitaplardan çala çala sözde esinlenme adı altında neredeyse kurguyu komple alıp kendi kitabına monte edip yazan yazar adayı da çok.

Zaten epsilon yayıneviyle yapılmış olan röportajı paylaşmış ve oranın genel yayın yönetmeni olan hanımfendinin  "yazarlar genelde alacakaranlık ve grinin elli tonu gibi eserlerden uyarlayarak yazıyorlar"  cümlelerini paylaşmıştım.

Malesef hala göz göre göre amerikan dizilerinden filmlerinden uyarlayıp uyarlayıp fantastik eserler yazmaktan vazgeçmeyen, sen şu kurguyu komple almışsın dediğinizde " hayır ne çalması aksine amerikalılar benden çalmış" diye hırlamayan ,çirkefleşmeyen yazarcık da az değil.

Amerikan hacker dizisi Mr robotun konusunu alıp HACKER diye yazan da var  demir kralla ,avatar son bükücüyü karıştırıp kokteyl haline getirip kayıp tanrıça diye yutturanlar da var.Hepsinin eleştiri bölümü sırası geldikçe paylaşılacak.Belgesiz, bilgisiz eleştiri bölümü paylaşan biri değilim.

Bizde çok az iyi fantastik kurgu yazarı var.Bir düzineyi pek geçmeyen bu yazar arkadaşlar gerçekten bunu yürekten hobi edinmiş,kendine ait bir mecra edinip bu konuda kendini geliştirmeye adamışlar.Geri kalanlarını sorarsanız dediğim gibi ya bir dizinin senaryosunu ya da tedavülden kalkmış bir amerikan filminin senaryosunu kendilerine kurgu edinip yazıyorlar.

Amerikalı yazarlar bizi mahkemeye verse Konya ovasını komple 100 yıllığına çinlilere kiraya versek yine de telif haklarını ödeyemeyiz.Durum o kadar vahim yani.

Bilim kurguyu bilim korku romanlarına dönüştüren kurgu yazarı da az değil.Zaten wattpadin en büyük sorunu her kategoriye kadın erkek ilişkisinin ve bitmeyen aşk hikayelerinin girmiş olması.Aşk,entrika,dedikodu bir kurguya girdi mi o kurgudan hayır gelmiyor.

Vampir kitabı yazıyoruz, vampir gidiyor kurt adama aşık oluyor.Kurt adam kurt kadını vampirden kıskanıp badboyluk yapıyor.Kimin eli kimin cebinde kimin eli kimin donunda belli değil.

WATTPAD KİTAPLARINA ELEŞTİRİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin