YAZANINDAN ÇEKMEDİM FANINDAN ÇEKTİĞİM KADAR :)

2.8K 190 174
                                    

Öncelikle yazan fanlarının yorumlarını pek okumuyorum zira o kadar çoklar ki bir süre sonra gözüm yoruluyor.serde ihtiyarlık var sonuçta.ikincisi, zaten çoğu daha ergenlik travmalarını tam anlatamamış küçük kardeşlerim olduğu için de bu ateşli hallerini normal karşılıyorum.

ben genelde işi hakaret ve özelden küfür boyutuna dökenlerle, badem bıyıklı çorbacı ablalara takılıyorum.onlar ayrı bir garip ve savunma metotları ayrı bir ekzantrik.

fantastik özellik taşımayan fantastik bir kurgunun iki bölümünü paylaştım ve gördüm ki okuyucunun kendisi bile daha okuduğu kitaptan bir şey anlamamış.okuyucunun kendisi bile kurguda yazılanlardan bihaber.

o kadar üstünkörü, o kadar basma kalıp, yüzeysel okuyorsunuz ki daha okuduğunuzu hazmetmeden anlamadan diğer bölümlere zıplıyorsunuz.

ikincisi yeni neslin okuduğunu tam anlamadığını ve aynı zamanda yorumlayamadığını gördüm.evet yorumlama gücümüz çok zayıf.savunma mekanizmamız güçlü ama bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayı ulusal adet edindiğimiz için anlamadan dinlemeden bir konuya lambur lumbur girmeye pek hevesliyiz.

daha yazarın kurgusunu bile hiç okumamış ama arkadaşının gazıyla damlayan mı dersin, o kurguyu okumaya  üşenip yorumlardan gördüğü kadarıyla anlayıp konuya tam vakıf olmadan kendince yorum yazan mı dersin ne dersen var.

keşke cidden okuduğumuzu anlasak, yorumlasak inanın o zaman buradaki pek çok kurgu birer çöp haline gelecek ve sizler yayınevlerinin maşası haline gelmiş yazanların hayranı olmayacaksınız.

oysa bilginiz olsa azıcık okuma kültürünüz olsa bu yazılanlara itiraz edebilir, çelişkileri ,uyumsuzlukları,mantık hatalarını yazara gösterebilirsiniz.

malesef bunca kitabı basılan yazan, siz cahil okurların sayesinde bu noktalara geldi.evinde çorba kaynatan kadınları başımıza yazar yaptınız, gerçek edebiyata ihanet ettiniz.

dünyada okunması gereken o kadar yabancı ve Türk yazar varken sizler gittiniz ortaokul, lise mezunu varsın üniversite mezunu olsun farketmez ama dünya görüşü evinin penceresinden gördüğü kadar olan kadınlara yazarlık payesi verdiniz.

araştırmadan kendini geliştirmeden sadece televizyondan gördüğü kadar, gazetelerden okuduğu kadar genel kültür bilgisi olanların bol bol aşk dolu cümleler kurduğu çöplere edebi şaheser muamelesi yaptınız.

büyüdüğünüzde bu hayranlık duyduğunuz kurguları yeniden okumanızı tavsiye ederim.idrak yeteneğiniz geliştiğinde, okuma bilinciniz geliştiğinde bu hayranlık duyduğunuz kurguların aslında edebiyatın birer hilkat garibeleri olduğunu çok iyi göreceksiniz.

bilinçli okuyucu okuduğu kurgunun türüne hakim olan okuyucudur.oysa pek çoğunuz fantastiği bilim kurgudan, genç kız romanlarını tarihi kurgudan ayırabilecek çapta okuyucular değilsiniz.ama bu yazanın kurgusu harikulade diyebilecek  kadar ahkam kesebiliyorsunuz.

hepinizi kitap kategorileri konusunda sözlüye kaldırsalar tiril tiril dökülürsünüz.çünkü edebi bilginiz zayıf okuma bilinciniz yok.bir kurguda aşk varsa okuyorsunuz.çünkü buradaki gençlerin çocukluk çağında olanların temel besin maddesi aşk.ekmek arası aşk yiyip buzlu aşk yudumluyorlar.

kusura bakmayın ben kurgulara sizin gözünüzle bakmıyorum.benim kurgulara bakış açım sizinki gibi 30 derecelik dar bir açı değil ve benim hayal gücüm 40 wattlık ampul gücünde de değil.iyi kurguyu kötü kurgudan ayırabilecek bilgi birikimindeyim.

bilinmiş tanınmış ünlü kişilerin fotoğraflarını medya resmi yapıp vesikalık fotoğraftan fiziksel betimleme yapan ablalarınız kabul edin ki betimleme özürlü kişiler.

ya da oyun programlarından, bilindik efsane filmlerden kurgu alıp bunları harmanlamak içine de yöresel ağızla diyaloglar katmak özgünlük değildir.

siz bu acı gerçeği kabul etmeseniz de gerçek daima gerçektir.

ben hiç bir zaman intikam eleştirisi yapmadım.öyle olsaydı bu kurgu 200 bölümü geçerdi.asla isteğe göre eleştiri yapmadım çünkü kimsenin yönlendirmesine izin vermem.

eleştirenin dostu olmaz.herkesin sevgisi çıkarları çatışana kadardır.ve ben hep bildiğimi okudum dost edinmeden , gaza gelmeden, birilerinin hedef göstermesine uymadan.

eleştirmenlik okulu okunan bir şey değil.diplomalı eleştirmen yoktur.eleştirmenlik bir bilgi birikimidir.gözlemlerin bilgiyle birleştirilip kimsenin görmediğini görmek ve yorumlamaktır.o yüzden sana eleştirmenlik payesini kim verdi diye cahil cahil sorular sormayın.zaten bilginiz olsaydı yeryüzündeki tüm eleştirmenlerin asıl mesleklerinin başka ancak sahip oldukları bilgi sayesinde yaptıkları eleştirilerin başka olduğunu görürdünüz.

yemek programlarını hazırlayan gurme tabir ettiğimiz insanlar gurmelik okulu mu okudular ya da yemek eleştirisi yapabilir diye diploma mı aldılar.hayır çünkü damak tatları sizden daha kuvvetli ve yaşadıkları süreç içinde aynı yemeği çok farklı yerlerde o kadar çok tatmışlardır ki artık hangi yemeğin lezzetli olduğunu hangi etin hangi yörenin eti olduğunu biliyorlar.

burada pek çok yazar adayının kurgusunu eleştirdim inanın çoğu özelden mesaj atıp teşekkür etti.fanlarının küfürler ettiği yazarlar hatalarını gösterdiğim için teşekkür etti.aralarında abi haklısın kitap çok okunmuş ben bu kadar olacağını beklemiyordum ama saçmaladığımın farkındayım diyip kurgusunu silen bile oldu.hem de milyon sınırındayken bunu yaptılar.

sizin ayıla bayıla hayranlık duyduğunuz ama kurgusunu eleştirdim diye küfürler ettiğiniz yazarların çoğu arkadaşım ve karşılıklı saygı duyduğum insanlar.

yazarları itiraz etmezken ve hak verirken peki size ne oluyor ey okuyucular?

ananızı babanızı bu kadar savunmazken birine hakaretler ve küfürler etme hakkını nereden buluyorsunuz?

bugüne kadar kendi çapında yazan kitabı beş yüz bin okunması olsa bile hiç bir yazar adayını eleştirmedim.

benim derdimin ne olduğunu bilen bilir.

ve son kez söylüyorum hayranlık duyduğunuz kurgular iç sesiniz öyle dediği  bilinçaltınız sizle kafa bulduğu için hayranlık duyuruyordur.

ve her zaman söylediğim gibi edebi kıstaslar içinde buradaki kurguların % 99 u çöptür.edebi anlamda bir değeri yoktur ya da edebiyatın roman sınırlarına girmiyor hiç bir özelliğini taşımıyor.yazdıklarınızı okuma bilinci gelişmiş okuyuculara okutursanız daha ikinci bölüme geçmez.

kurgularınız film olsa seyirci daha beşinci dakikada salonu boşaltır.ve artık kitapları at gözlüğüyle okumayın.anlayarak bilinçli bir şekilde okuyun.


yorum yapacağınız yere YÜREK YİYEREK DEĞİL ,BEYİN YİYEREK  gelin.zeki ve mantıklı ,muhatabınızı alt edecek yorumlar yapın.ergenlik ötesi ,birbirinin aynısı yorumlar yaparak değil.

wattpad mafyası da, kankilerini wattpad elçisi yapıp sırtını ona dayıyan yazanlar da zerre umrumda değil.ben küllerimden doğmasını bilirim.ama onlar yandığında geride sadece bir avuç kül bir az duman bırakacaklar.cürmü kadar yaktıkları yer kadar.

WATTPAD KİTAPLARINA ELEŞTİRİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin