TENİMDEKİ İMZA / yazardayazar

8.9K 592 800
                                    

Sırf kitabımın okunmasını arttırmak için, kitabı okuyanlar arasında yapılacak çekilişte ismi çıkan şanslı üç kişi direk cennete gidecek desem buna inanıp sıraya girecek bir ton okuyucu biliyorum.

Yalan değil burada her okuduğuna inan,okuduğunu gerçek sanan ,hayal aleminde gezen sayıları pek de azımsanmayacak bir güruh var ki evlerden ırak.

Bilinçli okuyucu az ama linçci okuyucu çok.Evet beğendiği yazarın her kitaba kutsal kitap muamelesi yapıp, kitap basılınca cildini bile açmadan direk çeyiz niyetine saklayan  büyük bir genç kız potansiyeli var.Bu kitaplar evin bir köşesinde şampiyonluk kupası gibi büfelerde öylece duruyor.Bayramdan bayrama da tozları alınıyor.

Babasının maaşının neredeyse yarısını kötü çocuk serisini almak için harcayan kızlar ve wattpad kitabı almaktan ev geçindiremeyen gariban babaların trajedisi bitmek bilmiyor.Yayınevleri çoğu kez içeriğini düzeltme gereği duymadığı bu kitapları 25 liradan aşağı satmazken ,pokemon go oynamaktan beyninin önemli bir kısmını borsada kaybetmiş okuyucular da sırf wattpadde okuyup sonradan kitap olucak diye kaldırılan kitapların finalini görmek için,lastik gibi uzatıla uzatıla anlamsızlaşmış,tuğla kalınlığındaki kitapları almak için  bakkala gider gibi DR lere gidiyorlar.

Bu furyanın sonu elbet gelir ama olan yine yetişme çağındaki çocuklara olacak.Edebiyat namına gördükleri kitaplar genelde içi boş,okuyana zerre gram bilgi katmayan, tüm konuları paralel evrendeki okullarda veya mahallelerde geçen kitaplar olduğu için de bu yeni nesle çok ama çok üzülüyorum.Oysa okunacak o kadar güzel kitap var ki.

örneğin Henri Charrierin KELEBEK adlı romanı

YAŞLI BALIKÇI VE DENİZ

TOLSTOY

BALZAC

 Bunlardan sadece bazıları.Tamam bu ablalar ,bacılar sizin popüler ,trendi dillerinizden konuşup kurgularını Tumbler dilinden yazıp sizin kalbinizi kazanıyorlar da büyüdüğünüzde gelişim adına aldığınız şey ne olacak?

Üniversite sınavlarına Wattpadin popi kitaplarından mı hazırlanacaksınız.Örneğin kötü çocuk okuduğunda matematik netin otuz tane birden mi artacak.Yabancı adlı kitabı okuyunca tükçe sorularından ful mu çıkartıcaksın.

Bence biraz gözlerinizi açın.Neredeyse birbirine benzemeyen kurgunun olmadığı,çoğu üçüncü sınıf sinema filmi senaryosu kıvamındaki kitapları okumaktan artık vazgeçin.Kitapları beyninizi çıkarıp bir köşeye koyduktan sonra okumayın.Anlayın artık sizin o büşra küçükler,büşra yılmazlar,alya öztanyeller  vb iyi yazar değiller.Hatta yazar bile değiller.

Ta yıllar önce küçük ibo diye ortaya çıkıp bir dönem müzik piyasasının kaymağını yemiş olan arabeskçiler nasıl sanatçı değilseler ve şimdi esameleri okunmuyorsa ,bu yazarların da günü geldiğinde esameleri okunmayacak.

Birgün gerçekten gözlerinizin açılması dileğiyle


ELEŞTİRİLEN KİTABIN ADI : TENİMDEKİ İMZA

KİTABIN YAZARI : yazardayazar

KİTABIN TÜRÜ : GENÇ KURGU

OKUNMA SAYISI :12.8M

ELEŞTİRMENİN YORUMU

eleştirmen olmak zor sayın okuyucu.kimseye yaranamazsın.kimse de benim yoğurdum ekşi demediği için de habire de eleştirdin diye sana söylemedikleri laf kalmaz.bazen o kadar ağır yorumlar alıyorum ki sakinleşmek için içtiğim anamın tansiyon hapları da dedemin prostat hapları da kar etmiyor.yazarlarından çekmiyorum fanlarından çektiğim kadar.eleştirirsin ağız dolusu hakaretli yorum yazarlar.eleştirmezsin birkaç gün kafa dinliyim dersin bu sefer de vay sen niye kitap eleştirmiyon bizim yazarlar eleştirilmeyecek çapta mı ki sen büyüklenip eleştirmiyon diye seni eleştirirler.karşılıklı birbirimizi eleştirip gidiyoruz.

WATTPAD KİTAPLARINA ELEŞTİRİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin