KİTABIN ADI : YÜREĞİNE SÜRGÜN ( YAKIŞIKLI DÜKLER CEMİYETİ)
KİTABIN YAZARI : jenniferroyce
KİTABIN TÜRÜ : TARİHİ KURGU
OKUNMA SAYISI : 946 K
Evet yine bir tarihi kurgu faciasıyla karşınızdayım efendim.Avrupalıların keşke rönesansa hiç girmeseydik,ortaçağda çakılı kalsaydık,millet bizi saraylarda olduğu yere sıçan,her yemek sonrası yeniden yemek yemek için boğazını gıdıklayıp kusan,hijyen deyince aklına bisiklet markası gelen bir avrupa toplumu olarak bilseydi de bu türkler bizim adımıza tarihi aşk kitaplarını yazmasaydı dedirten bir kurgunun eleştirisini yapacağım.
Jeniferroyce ablamızı bilmeyenler için kısaca bir özet geçeyim.Bu ablamız ömer seyfettinin kaşağı ,reşat nuri güntekinin çalıkuşu gibi tarihi türk romanlarını avrupa saraylarında geçen aşk kurgularına konu edinen ve okuyucusuna tarihi kurgu diye kakalayan bir yazan ablamız.yazar demeye dilim varmadığı için yazan diyorum.
Bir zamanlar ninelerimizin okuyup onlara pembe aşk düşleri kurduran beyaz renkli pembe romanlardan farksız, içi bir düşes,2 kont,bir lord bir markinin olduğu bazen de prodüksiyon masrafına kıyıp bir kral ve bir de kraliçe eklediği karakterlerin paso aşk yaşayıp entrika çevirdiği kurgularıyla meşhur bir ablamız.
Bu ablamızın kitap çıkarttığı yayınevleri çalıkuşunu hiç mi okumadılar diğer türk romanlarından araklandığı ve tarihi ingiliz kurgusu süsü verildiği bu kurguları basarken hiç mi yüzleri kızarmadı bilinmez ama koskoca çalıkuşu romanını YÜREĞİNE SÜRGÜN ( YAKIŞIKLI DÜKLER CEMİYETİ) adı altında yazmasına ben şapka çıkardım.
Araklama konusunda çığır açan betimleme özürlü bu ablamız bir sonraki kurgusunu hangi meşhur türk romanını eğip bükerek ingiliz tarihi kurgusu olarak yazacak merakla bekliyoruz.
Bu ablamız Yaşar Kemalin efsane romanı ince memedi zayıf alexander ya da kuru göt edward sevdaya sürgün diye yazarsa da hiç şaşırmam.bu ablamızda o potansiyel fazlasıyla var.
Kitabın ismi yakışıklı dükler cemiyeti olsa da içindeki aşk ve erotizmden anlıyoruz ki aslında kitabın gerçek ismi yakışıklı cükler cemiyeti.Tüm saray ahalisi cükünün götürdüğü yere git felsefesini şiar edindiği için tüm saray ahalisi kontlar , dükler,lordlar,markiler paso düşes kovalayıp leydileri duvara sıkıştırıp ülke nüfusuna katkıda bulunmaya çalışıyor.
Tabii bunda kral edwardın en az üç çocuk isterim dört tane yapana ülkenin zengin topraklarında verimli araziler veririm sözünün de payı büyük.Osmanlı nüfusuna tur bindirmemiz lazım avrupa nüfusu yaşlanıyor diyen kralın sözüne uyan saray halkı da baya iyi çalışıyor.
Sürekli avrupa tarihi aşk kurguları yazan jenniferroyce ablamız yorulmasın diye sürekli arakladığı özgün türk romanlarından kendisine bir aranjman yaptım.Bunlardan yararlanıp aslı astarı olmayan ,tarihle uzaktan yakından alakası olmayan kurguları gönül rahatlığıyla yazmaya devam edebilir.
Halit ziya Uşaklıgil ( aşkı memnu) bir kont bir uşak ,sevişip durduk kaç kuşak
Yaşar Kemal ( ince memed) Kuru göt Edward
Reşat Nuri Güntekin ( Bir kadın düşmanı) Bir düşes düşmanı
Sabahattin Ali ( Kuyucaklı Yusuf ) Winchesterlı Alexander kılıçkaldırır
Nasılsa ablamız gerçek türk romanlarını araklayıp araklayıp , eğip bükerek okuyucusuna tarihi avrupa kurgusu diye yedirmede uzman.Bu yazdıklarımı uydurmada da sorun yaşamaz.