Wattpad yazarlarının renk imgelemesi malumunuz.Siyahın içindeki beyaz,beyazın içindeki yeşil,bejin içindeki pembe,kırmızın içindeki eflatun diye diye ömrümüzü yediler.Nalburdan boya rengi seçer gibi kitaplarının karakterlerine renk seçip onları sözde siyah ve beyazla özdeşleştiren bu furyayı ben aşırı abartılı ve aşırı taklitçi buluyorum.
Sırf Büşra küçük siyahın içinde beyazı arıyorum yazdı diye pek çok kurgu yazanının ona öykünüp renk kartelasından seç beğen uygula tarzı yazması bana itici geliyor.İşi abartan çok.Siyahın içinde siyahı arayan kurgu yazanı sayısı orta ölçekli anadolu şehri nüfusu kadar.
Bunlardan birini vakti zamanında eleştirmiştim.Hanım yazarımız iki siyah bir araya gelirse ne olur? Tabiiki savaş olur.Onlar iki siyahtı.Peki bu siyahlardan biri diğerine üstün gelirse ne olur? diye sorup durmuştu kurgusunun ön yazısında
Sanırsın ki zenci mahallesinde iki siyahi arkadaş kız meselesi yüzünden birbirine girmiş.İki siyah biraraya gelirse ne olur siyahların savaşı başlar.Ne kadar klişe ve içi boş sözler.Sırf dikkat çekmek,okuyucu çekmek amacıyla artık ne söyleyeceğini ne yazacağını bilemeyen,sırf diğer kurgulardan farklı olduğunu göstermek için saçmalayan yazarları gördükçe alıyor beni bir gülme,alıyor beni bir düşünce.
Malesef siyahın içinde siyah arayan yazarın da kitabı basıldı.Tıpkı diğer saçma ve boş wattpad kitapları gibi.Bu şahsiyeti eleştirdim diye bunun yayınevi bana uyarı tekzipi göndermişti.
Bunlar gülünç şeyler.Okuma yazmayı yeni sökmüş yazarlara da ülke dışında yazıp bulundukları ülkenin aksanıyla yazan yazarlara da alıştım.Hatta tüm ailesini bir trafik kazasında kaybedip bir ellerinde bavul bir ellerinde iddia kuponu hayata yeni baştan başlayan karakterlerin olduğu kurgulara da alıştım.Alışamadığım tek şey ,kurgu hırsızlıkları ve esinlenme adı altında kurguları birebir kopya edenler.Valla yatacak yerleri yok.
Bugün size wattpadin bitmek bilmez klişeleriyle süslü kurgularından derlediğim bir yazıyı paylaşacağım.Yazdıkalrımın ciddi anlamda burada yazılanlardan gerçekten bir farkı yok.Zaten burası çılgın ve garip bir yazım dünyası haline geldiği için her türlü ölçüsüz manyaklığa da şerbetliyim.
efendim her zaman diyorum her türlü yazara ve kitaba saygım var ve hiç birine şahsi bir garezim yok.kitap yazmak kolay bir şey değil.hele iki kelimeyi bir araya getiremeyen insanların çoğunluğu oluşturduğu bir toplumda kitap yazmak daha da kıymetli bir aktvite.o yüzden her yazarın benim kalbimdeki yeri ayrı.kızsam da ,hunharca eleştirsem de kimi zaman dur bakalım sonu ne olacak diye merak edip dipsiz finallerde ellerim böğrümde boş boş kala kalsam da ben tüm yazarlarımızı geyiklerine düşkün noel baba misali seviyorum.onlar benim velinimetim.
wattpade kayıt olalı çok bir şey olmasa da yıllardır kitap okuyan biri olarak az buçuk fikir edindim.ben bir otorite değilim,eleştirmenliği meslek olarak edinmedim.ancak burada fırsat buldukça kitap okumayı seven ve her kitapta bir başka bir beynin içinde gezinen turist gibi olmayı tüm yazarlarımıza kitaplarının bir gün gerçek birer kitap olmasını diliyorum
gelelim wattpadde gezindikçe ben de oluşan kanılara.birincisi halkımızın bilim kurgu,aksiyon kitaplarına pek rağbet etmediğini gördüm.wattpadde en az okunan kitap bölümleri aksiyon,bilim kurgu ve fantastik kitaplar.uzun yıllar yüksek tansiyondan muzdarip bir millet olduğumuz için tansiyonumuzu arttıracak,şekerimizi yükseltecek,hormon seviyemizi yerinden oynatacak kitapları pek okumaya cesaret edemiyoruz.gerçi bunda bilim kurgu olarak başlayıp bilim korku kitabına dönüşen,fantastik kitap olarak başlayıp fantazi kitabına dönüşen kitapların yarattığı hayal kırıklığının da büyük etkisi var.