TÜRK EDEBİYATININ KURTULUŞ REÇETESİ

2.6K 258 129
                                    

Her zaman söylediğim gibi ksuursuz yazar yoktur,kusuru az yazar vardır.Wattpadde yazar yoktur yazan vardır.Bu ayrımı iyi yapalım.

Siz ne derseniz deyin gerçek hep gerçek olarak kalacaktır.Kendinizi kandırsanız da ,kendinizi inandığınız doğruya ölümüne adasanız da bu sizin yanlış yaptığınız gerçeğini değiştirmeyecektir.

Burada ayıla bayıla okuduğunuz, her kelimesinde keramet aradığınız ,her bölümünü gözyaşlarıyla okuduğunuz kurguların yazarlarının çoğu birer taklitöi,kopyacı kimi zaman da hırsız.

Bir çoğu daha önce okudukları,beğendikleri yazarların kitaplarındaki can alıcı cümleleri ya da kelimeleri alarak kendi boş ,yavan kelimeleriyle süsleyip önünüze koyuyor.Bu taklitçiliği ispatlasanız da okuyucunun önüne de koysanız boş.Bazı okurlar okur olmaktan çıkıp fanatiğe dönmüş.Fanken fanatik olmuş ve hiç bir rasyonel doğruyu kabul etmeyen bu okuyucular gerçeğin farkına anca ve anca bluğ çağını atlatınca varacaklar ve arkadaş ben hari harbi bu kitabı mı beğenmişim diyeceklerdir.

Wattpad yazar olmak isteyenlerin kendini geliştirip göstermesi için kurulan bir platform ancak amacından saptırıldı.Yayınevleri burasının farkında bile değilken birileri onların gözünü buraya çevirtip,buranın gerçek bir maden kaynağı olduğunu gösterdi.

Genç,bilinçsiz,gelişme ve büyüme çağında olan,her türlü yanlışı doğru sanabilecek kadar hayat tecrübesi olmayan potansiyel müşteriler 13 15 yaş  okuyucu grubu.Ve artık burası kirli bir sitemin çarklarına ister istemez hizmet ediyor.Ortalık kitabı basılmamış çocuk yazardan, renkli,cicili bicili kapaklara sahip içi boş ve mantıksız kurgularla dolu kitaplardan geçilmiyor.

Normal şartlarda ismini görüp kahkaha atacağımız kurguları normal bulup,satın alıp okuyoruz.Baldızımın intikamı, eniştem bize kuma geldi,törelerin töresi, vampir damadım gibi abudik gubidik kitap isimlerini bile yadırgamıyoruz.

Yöresel türkü isimlerini,kamyon arkası yazıları bile kitaplarına isim veren yazarlar var.

Bu furya birilerine daha çok para kaznaıdıp çok isim yaptırır ancak olan tap taze beyinlere olacak.Bilgiyi alıp depolayacağı çağında beyni gereksiz,yanlış ve saçma bilgilerle dolan çocuklar hayata hep dört sıfır geriden başlayacaklardır.

yaz kızım iki doz misoklofin,bir doz paramotemol,üç doz metaformolik folik asit iki doz da hexametamolin.Türk edebiyatına iyi gelmezse de gribe ve basura iyi geleceğine eminim.

Biliyorum sizler de daha ikinci bölümde okumayı bıraktığınız kitaplardan ,üçüncü bölümde kanlısına aşk yaşatıp beşinci bölümde çocuk doğurtan yazarlardan bıktınız.kolay değil milyonlarca okurun yüz binlerce kitabın cirit attığı wattpadin malesef yüzde %99' u çöp.Bana kızsan da bağırsan da italyanca küfür de etsen bu acı gerçekleri değiştirmiyor. 

Grip virüsünün bile kana iki günde zor bela geçtiği bir dünyada bir yazarın yazdığı saçmalıkların saatler içinde taklitlerinin yazılması insanı derin düşüncelere sevk ediyor.Elin dünya yazarları dünya malı dünyada kalır sakın ha uzaya bir şey götüreyim deme mottosuyla filmi çevrilen kitaplar yazarken,okurların, yazarlarının arkasından filmler çevirdiği edebiyatımız ise bizi bizden alıp size çay içmeye götürüyor.

 Her zaman dedim özgün ol,hadi olamadın bari düzgün ol.Başkasından esinlenme ayağına koskoca kitabı sadece karakter isimlerini değiştirerek yayınlayan yüzsüzleri söylemiyorum bile.Kabul edelim hepimizin hikayesi bir diğerine klonlanmış gibi benziyor.ikizi olsa bu kadar benzemezdi diyeceğim kitapları gördükçe bende derin bir kusma isteği bir mide bulantısı bir baş dönmesi oluyor ve kendime hamilelik teşhisi koyuyorum.Çünkü bu gidişle wattpad çok kötü olaylara gebe. 

WATTPAD KİTAPLARINA ELEŞTİRİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin