Beni çekemeyen anten taksın diyen kızın özgüveniyle babama yaklaşıp ondan evin tapusunu üstüme yapmasını ve tüm biyolojik kardeşlerimi evlatlıktan reddetmesini talep ettim.Bunu neden yaptım inanın bilmiyorum.Ekmek arası şokellanın da etkisi olabilir ya da uranyum suyunda bekletilmiş börülceden de kaynaklanabilir.Tam olarak bilmiyorum.Tek bildiğim bu gereksiz öz güvenle babamdan bu taleplerde bulunduğum ve gözlerimi numune hastanesinde açtığım.
Bu yüzden bir süredir genç kız romanı okumuyorum.Aşırı atarlı bol giderli ,fazla tripli kitaplar bünyede reaksiyona sebep olup dışarıya öz güven olarak yansıyor.Daha fazla özgüven patlaması yaşamamak için fantastik kurgulardan yol almaya devam ediyorum.
Shoanleer abimiz,namı değer soner abimiz.Wattpadin badem bıyıklı bacılarından sonra, buraya hele biraz da kaytan bıyıklı erkek eli değsin diyip wattpade akla ziyan kurgularla balıklama atlayan bir abimizdir.
Bir bilim kurgu kitabında dost görünümlü uzaylılar düşman uzaylıları püskürtmek için amerikalı karakterin verdiği turan taktiğini uygulayıp onları yeniyorlardı.3 boyutlu uzayda turan taktiği uygulatan bu abimizi bıyıklarından öpüyoruz.Yerde çok güzel işleyen turan taktiğinin boş uzayda nasıl işlediği ise muamma.Düşman gemiler etraflarını yay gibi saran gemilerden kurtulmak için alttan da üstten de rahatlıkla kaçabilecekken kerizlik edip dümdüz duruyorlardı.Ayrıca amerikalı karakterin sürekli osmanlı taktikleri ve türk atasözü deyimlerini kullanması okuyanda acep bunun anası bunu marmaris tatilinde Türk garsonlardan birinden mi yaptı diye düşündürtmedi değil.
Bu abimizin kurguları pek özgün değil.Genelde izlediği amerikan film ve dizilerinden beslenen bir yapısı var.Leonardo Di caprio abimizin meşhur İnception filmini eğip büküp zihin efendileri adında kurgulaştırması ayrı bir üniversite tez konusu.
Enterasan bir kişilik bu abimiz.Karakterleriyle röportaj yapacak kadar orjinal fikirlere sahip.Ancak bu orjinalliği kitaplarında bulabiliyor muyuz? Tabii ki hayır.Dediğim gibi genelde esinlenmeyle yürütme arasında gidip gelen konulara sahip kitaplar.
Kitaba gelince bir kore efsanesini alıp içine biraz törkiş karakterler ekleyip harmanlayan abimiz bunu özgün bir kurgu olarak gariban okuyucularına sunarken, kore efsanelerinden arakladığını bilen biz geniş perspektife sahip okuyucuları da derin düşüncelere gark ediyor.
Birgün bu abimizin çok fazla esinlenmeden, bilgisayar oyunlarından, çizgi filmlerden,kore efsanelerinden,leonardo di caprionun filmlerinden fazlasıyla araklamadan gerçek bir kitap yazmasını diliyorum.Leonardo abi milletin rüyasına girip plan proje çalıyordu,bu abimiz milletin senaryosunu araklıyor.
Bir çin atasözünün dediği gibi " Araklama ne olur, oku senin de olur"
ELEŞTİRMEN YORUMU
KİTABIN ADI : ÜÇÜNCÜ GÖZ
KİTABIN YAZARI : shoanleer
TÜRÜ : FANTASTİK
OKUNMA SAYISI : 515 K
ELEŞTİRMENİN YORUMU
beyazıttaki ibni sina göz hastanesinde üçüncü gözünü açtıramayınca ta tibete giden mert orada dördüncü ve beşinci gözlerini açtıran öğrencileri görünce benim onlardan neyim eksik.biz fikirtepe çocuğuyuz bu hassas bünyede on tane göz açtırmazsam bana da fikirtepeli mert demesinler diyip tibete gidişinin ve orada başına gelenlerin hikayesi
bu hikayeyi okurken dükkanının tabelasına "nirvana ya kadar gittim dönücem " deyip dönemeyen dayım aklıma geldi.bence yazar bu kitabını tepesinde üçüncü göz açılması için ta nirvanaya kadar giden ama dönemeyenlere ithaf etmeliydi.
gelelim kitabımıza kendisine ruhani özellikler kazandırmak ve ciddi ciddi üçüncü gözü açtırmak için tibete giden mert adlı karakter ,ustası tenzinin kontrolünde nirvanaya ulaşmak için transa girer.bir süre transda kalan ve ustası tenzin in endişeli bakışları altında geri dönmeyi başaran mert ustasına üçüncü gözüm açıldı mı usta bir bakıver der.cidden öyle yazıyor.ustası tenzin merte nirvanaya ulaşmadığı için henüz üçüncü gözün açılamayacağını söyler.mertten en fazla yedi yaş büyük olan bu kabak kafalı usta mertin gittiği yerin nirvananın ilk durağı olan manuaara olduğunu söyler.cennet bahçesi manasındaki bu yer güzel ve çekici bir yer olduğu için nirvanaya ulaşmak isteyen birçok kişinin ruhunun orayı beğenip kalması yüzünden ruhlarının geri dönemediğini ve bedenlerinin çürüyüp yok olduğunu söyler.
bence de mantıklı çünkü dayımın ruhu da nirvanadan dönemeyince bedeni kitlenip kalmıştı.uzun süre dayımın ruhunun geri dönmesini bekleyen yengem de dayım geri dönemeyince dayımın bedenini zigon sehpa olarak kullanmaya karar vermişti.
dört ay sonra mertin üçüncü gözü açılmıştır.üçüncü gözün açılmasıyla atraksiyonlara girmek mecradan mecraya akmak isteyen mert e ustası kötü haberi verir.üçüncü gözün açılması hiç de onun düşündüğü gibi bir şey değildir.aksine üçüncü göz nirvanaya ulaşmanın bir yan etkisidir.
ateşin üzerinde yürümek suyun üstünde koşmak isteyen merte ustası tenzin : birşeyi yapabileceğini bilmek onu yapmaktan alıkoyar der.bence güzel laf yazarın ağzına sağlık
üçüncü gözün onu beş duyunun şartlandırmasından kurtaracağını söyleyen tenzin usta merte şova dönük olaylara girmemesini girse bile zaten insanların bunu ruhani birsey olarak değil bir tür sihirbazlık olarak algılayacağını söyler
not : şuana kadar ki kurguyu beğendim.biz türklerin üçüncü gözden nirvanadan ne anladığını başka toplumların ne anladığını iyi açıklamış.şahsen bizim cidden üçüncü gözümüz çıksa ilk işimiz bunu kızlara hava atmak için kullanırız
gözünü kapattığında ustasının aurasını, genişleyen benliği sayesinde gören mert kardeşimiz islamda ki fenafillah evresine benzer bir evreye girdiğini anlamış.ustası da başardın mert diyerek onun artık olduğunu takdir etmiştir.
üçüncü gözünün açılmasıyla havaya giren mert ustası tenzihten astral seyahat yapıp yapamayacağını sorar bu üçüncü gözü açılanlar için basittir ancak astral seyahatte geçmişi ve gelecekteki olayları görebilir onlarla karşılaşabilirsin.melekleri görebilirmiyim diye soran merte ustası tenzin hayır cinleri görebilirsin ama dikkat et çok hilebazdırlar der.
yazara söyliyim ben bu tibetli keşişten iyiden iyiye kıllanmaya başladım .bu tekke kaçkını bir derviş olmasın.ne biliyim cinler melekler fenafillah bakafillah.ne iş hacı bu islami motifleri sokuşturan keşiş ustam benim
usta tenzin astral seyahatin iki türü olduğu söyler dikey seyahat yatay seyahat.yatayda mekanlar arası gidebiliyoruz.dikeyde ise zaman ı lgılayabiliyoruz.
ustası tenzin den nasıl astral seyahat yapılacağını öğrenen mert türkiyedeki ailesini evini çok özlediğini düşünür ve astral seyahat için yatar ve türkiyedeki evine ışınlanır ancak orada karanlık gölgelerle karşılar ve bir anda gölgeler etrafını sarar.başı beladadır
yıldız savaşlarındaki usta yoda dan geri kalmayan usta tenzin kahramanımızı bir bakışıyla gölgelerin elinden kuratracaktır
ancak bedenine geri döndüğünde ustası tenzin in karnından yaralanmış şekilde bulur ustası onu gölgelerden uzak dur diye uyarır.ustası ölünce dışarı çıkan mert tüm keşişlerin öldürüldüğünü görür.tapınağın üstadı da karnına yediği mızrakla ölmüştür
türkiyede bir tekkede ruhani şeyler öğrenmek yerine ta tibete keşiş olmaya gittiği için pşman olan mert astral rüyaya yatan büyük üstadın bu rüyada annesinin hocası olan hoca anneyle konuşmuştur.hoca anne merti sormuştur.ölüm döşeğindeki üstat bu hoca annenn mertebe olarak çok yüksek olduğunu öylemiştir
bu arada yazar olmak isteyen arkadaşlar için yazabilecekleri kitap başlıkları aşağıdadır
benim dayım bir vampir ,bir vampiri çok sevdim,baldızım bir vampirle kaçtı,karım kurtadamla kaçtı,vampir ve imam,vampirin tövbesi,saç kıran olan kurtadam,vampir töresi, berdel yarim kurt adam çıktı
bu kitapların isimlerini gören okuyuculardan 100 k garanti veriyorum
kitabımıza devam edelim efem
içinde hacı annelerin keşişlerin ajanların korelilerin cirit attığı casusluk kitabı tadında ki kitapta astral yolculuk sayesinde önce kuzey koreli bir kadını sonra güney koreli ajanları kurtaran mert kardeşimiz ajanlıkta çığır açmıştır.
güney kore başbakanına dahi kelime i şehadet getirtecek kadar aksiyon dolu konusu, hiç dinmeyen temposu ,beyninize yoga yaptıran konusuyla bu kitap best sellere aday.eğer yazar amerikan başkanını kuzey korelilerin elinden kurtarır ,fidel castro yu müslüman yapar, dala i lamayı mevlevi ederse tadından yenmez nobel bile alabilir.
ne batman ne süpermen benim favorim hacı anne.kitaptaki hacı anneyi çok seveceksiniz.
genç kız edebiyatında eser yazmak isteyen arkadaşlar için kitap önerilerim
hödük patronumla bir gece,kül kedisinden kıl kedisine dönüş,eyvah patronumdan hamileyim,kiralık sevgili,zoraki koca,mafyayla üç gece dört sabah,mafyanın peşindeki kız,böbrek mafyasına börek açan kız,organ mafyasına yorgan yapan kız,halam aslında dayımmış,
bu kitapların ilgi çekeceğine ve en az 150k alacağına şüphem yok.bakınız bir bölümden oluşan ancak etkileyici kapağı ve ismiyle 805k alan kitap var whattpad de
yazarın ilginç kitabı gerçek hayatta tutarmı bilmem ama ilginç bir kitap olduğu kesin.sabun köpüğü gibi olmasına ve finalde aklınızda birseyler bırakmamasına rağmen garip oluşu du bakalım bu sefer ne yapmış bizim deli oğlan dedirtişi ve akla ziyan aksiyonlarıyla sempatik bir kita
özgünlük : 1/10
akıcılık : 1/10
yazım tarzı : 1 / 10
üslup : 1/10
grup : araklama eser
okuyucu notu : 1/1