KİTABIN ADI : TÖRE !
KİTABIN YAZARI : meliscan123
OKUNMA SAYISI : 1,1 M VOTE SAYISI : 27,1 K
KİTABIN TÜRÜ : GENEL KURGU
ELEŞTİRMEN YORUMU
size sımsıcak bir kitap yazdım, bu kitap sizin içinizi ısıtacak ama önce kombiyi 70 dereceye kökleyin diyen yazara buradan sevgilerimi sunuyorum.
aşka kapılarını kapatan ancak evin pencerelerini açık bırakan kurgu kahramanlarına da selam olsun.
iç dünyama yolculuk yapıcam ama önceden bilet almayı unutmuşum .seneye yaparım artık diyen gence de sevgilerimi gönderiyorum
bugün size anjelina jolie brad pitt çiftinin son anda evlatlık almaktan vazgeçmesinden sonra depresyona giren ve kendini töre kitapları yazmaya adayan isveç kökenli norveç asıllı bir kardeşimizin mikemmele yakın kurgusunun eleştirisini yapacağım.
efendim yine şişli osmanbey tarafında oturan evinin balkonunda bir yandan bol biberli bol peynirli pizzasını lüpletirken ayak parmaklarıyla da töre kitabı yazan bir kardeşimizin daha çok tumbler ağzıyla yazdığı mardinlilerin danimarka şivesiyle türkçe konuştuğu bir töre kurgusunu ele aldım.
zaten hangi ağızla yazarsan yaz bütün töre kurguları çok okunuyor.nedenini çözebilmiş değilim.bence bilim adamları bu konuya el atmalı.
Türkün berdelle imtihanı tüm hızıyla devam ediyor.
nedir bu berdele merakımız nedir bu töre kurgularına olan hevesimiz bir an önce araştırılıp bulunmalı. yoksa DNA larımızda bilmediğimiz bir töre geni falan mı var.ondan dolayımı bir yakınlık hissedip okuyoruz.
yoksa orta asyanın bozkırlarından anadolunun tropikal toraklarına göç eden atalarımız berdel yapa yapa geldiler de sonradan bu kadim gelenek yerini flörte mi bıraktı.bence araştırılmalı.
efendim uzun zamandır töre kitabı okuyup eleştirmedim.malum iki kez beyin felci geçirmeme sebep oldukları ve bende nöron namına bişi bırakmadıkları için tövbe edip bırakmıştım.
hakkı buluttan ben tövbemi geri aldım tanrım sen bağışla beni / yine töre kitaplarına daldım / heba ettim ben beynimi parçasını söyleyerek yeniden bu tarzda eserler okumaya başladım.
malumunuz her 100 kişiye törenin başkenti neresi diye sorsak alacağımız toplu cevap belli Mardin.henüz mardinde geçmeyen töre kitabı icat edilmedi.töreyi urfada diyarbakırda başlatanlar da elinde sonunda ucunu mutlaka Mardine bağlıyorlar.
kurgumuza gelince bu kitabın konusu da mardinde geçiyor ve başroldeki karakterin ismi yine bizi şaşırtmıyor.masal.
efendim bu töre yazarları genelde tek hücreliler gibi aynı özelliklere sahiptir.anlatım tarzları,konuyu ele alış tarzları, konuları hatta ve hatta karakterlerin isimleri bile aynıdır.
sarı saçları ,mavi gözleri ve uzun boyuyla daha çok finlandiya göçmeni bir ailenin kızını andıran masal kızımız rüyasında justin bieberle sahilde uzun eşek oynarken anası tarafından dürtülerek uyandırılır.
efendim kurgunun yazım tarzına bakılırsa bu yazan kızımızın türkçe dersine belli ki beden eğitimi hocası kazım hoca giriyormuş.
efendim her töre kitabında olduğu gibi bu töre kitabında da berdel olayı var ve genelde ritüel şöyle işler : aşiretten dangozun biri başka aşiretten kız kaçırır , piyango gider en uzaktaki akrabanın kızına vurur.isterse kız birleşik arap emirliğinde yaşasın isterse kanadaya göçmen gitsin kural değişmez.o kız mardine berdel gelecek.