efendim malum buradaki badem bıyıklı hanım ablalar, bıyığı yeni terleyen bacılar habire tarihi olmayan tarihi kurgular yazıp bunu da sektör haline getirince benim bunlardan neyim eksik deyip ben de tarihi kurgu olayına el attım.maksat onlardan eksik kalmiyim bir taraflarım şişmesin.normelde zaten aslen transilvanya göçmeni iskoç bir aileyle kirveliğimiz bile var.yani asalet bakımından çok şükür bir eksikliğim bulunmuyor.
bizim tarihi kurgu roman yazarları ingiliz tarihini ingiliz kraliçesinden daha iyi bildikleri için bu tip kitapları yazmakta zorluk yaşamıyorlar.Oxford tarih profesörleri bile ingiliz tarihi derslerine girmeden önce bizim çakma tarihi kurgu yazalarından kendi tarihlerini öğrenip öyle derse giriyorlar.
ingiliz kraliçesine " bizim ingiliz tarihinde biz ne ara kolombiyalılarla özgürlük savaşı verdik ne ara comodor adalarına savaş açtık" dedirten kitaplar yazılmaya devam ederse korkarım ingilizler bize kafayı takıp savaş bile açababilir benden demesi.
Bu tarihi olmayan tarihi kurguları okudukça kafamda çok sayıda soru işareti oluşmadı değil.hatta bu soru işaretleri çoğalınca eltimi ünlem işaretiyle kovalayasım geldi.bu aralar psikolojim iyi değil. deliciablack,ingiliz tarih profesörlerine taş çıkartan tarih bilgisiyle parmak ısırtan bu yazarımızın daha önceki eserleri yüzünden ingilizler sheakesperden önceki tarihlerini yeniden yazmak zorunda kaldılar.
zira ingilizler de iskoçlarla kaç savaş yaptıklarını,irlanda lorduna hangi ara kız verip hangi ara iskoç beyinin kızıyla berdel yapıldığını şaşırmış durumda. aldığım bilgilere göre ingilizler şimdi m.ö 2000 yıllarıyla m.s 1300 yılları arasındaki tarihlerini bu güzide yazarımızın kitaplarındaki bilgilere göre yazıyormuş.
Gelelim benim trajik ve bir o kadar gözyaşartıcı tarihi kurguma
IV.henry'nin gelini galvina, iskoç prensi andrew'ün kayınçosuna kaçınça IV.henry ordusuyla iskoçya'nın başkenti real madrit üzerine yürür.yolda terigar hanedanına bağlı birlikler yarı yolda baba taraflarının aslen iskoç olduğunu hatırlayınca ingiliz ordusundan ayrılıp istanbul üzerinden londraya doğru geri döner.o ara kral IV. henry ,deplasmanda yapacağımız savaşta iskoçlarla berabere bile kalsak iydir.londra'daki savaşta turu geçmemiz daha rahat olur diye düşünmektedir. ancak işler beklendiği gibi gitmez.
hamilton yakınlarında mola veren ingiliz kralı IV.Henry eniştesi bristol kontu george 'un kendini yeni sürüm ,yeni versiyon kral ilan edip ingiltere tahtına V.henry nickiyle oturduğunu haber alır ve iskoçya üzerine yürümekten vazgeçer ve zaten bizim gelin de şoparın tekiydi.düzgün kız olsaydı iskoç prensinin kayınçosuna kaçmazdı der ve ordusuyla birlikte londra'ya geri dönüş hazırlıkları yapar.
o ara kral IV.henry'nin karısı kraliçe margaret bir süredir gönül ilişkisi yaşadığı chesterfield kontu mc cubrick'e bizim herif hazır savaştayken gel beni akşam beş çayında ziyaret et.senle sütlü nesquik içeriz.hem sütü doğal kaynağından içersin diye haber salar.o ara rochfield düşesi adriana ile sözlenen kont ise duncham lordu lord beynold'un kına gecesindedir.
görümcesi kontes aristel'in ispanyol alba kontu huan antonio putragenyo'nun yeğeni don carlos sütlümandosla bir süredir mektuplaştığını öğrendiği için canı sıkkındır.normalde bu durum namus meselesi olduğu için ordusunu topladığı gibi ispanyol asilzadenin üzerine sürmesi gerekir ama arada koca bir deniz olduğu ve elindeki tüm gemileri de venedik taciri claudio rammel'e senelik olarak kiraladığı için görümcesinin yediği boku görmezden gelmek zorunda kalır.
o aralar yeni kral benim diyen V.henry benden sonra yeni sürüm gelmesin diyerek ingiltere'de ne kadar henry varsa toplayıp kafalarını vurun diye emir verir.bu yüzden londra halkı çocuklarının başının vurulmaması için yeni doğan tüm bebeklere ökkeş ismini koymaktadır.londra'nın köklü ailelerinden blazzer ailesinin en büyük ferdi lord albert blazzer tüm londra yeni doğan çocuklarına ökkeş ismini koyunca ,metresi elizabeth'den doğan oğluna değişik bir isim olsun diye hacı ökkeş ismini koyar. bu yüzden londra'nın diğer ismi ökkeşler diyarıdır.