Klişe isimlerle dolu mahallemden taşınmak için gün sayıyorum.Mahalle muhtarıyla yaptığım mini toplantıda mahallemizde hiç duru,masal, buğlem,esila, efra,çınar,poyraz gibi isimlerin olmadığını,mahallede oturanların isimlerinin onda birinin fatma,onda ikisinin hacer,onda ikisinin hasan,on da ikisinin mehmet ,onda ikisinin feyzullah olduğunu öğrendiğim günden beri travmalardan travma beğeniyorum.
Meğer ne kadar fakir bir mahallede yaşıyormuşum ben arkadaş.Oysa bankada dolar ve euro hesabı olan adamım ben.Yeğenlerine bayramda hava atmak için isviçre frangı verip üstünü japon yeni alan biriyim.Hadi mahallemiz fakir, bari zengin göstersin diye çocuklarınıza duru, aslı,masal,esila, poyraz ismi koyaydınız vicdansızlar.Belki kendimi o kadar fakir hissetmezdim.
Sanırım bu aralar fazla wattpad kitabı okuyorum.Anne babacığımın bana klişe olmayan Kutbettin ismini koyması isabet olmuş.
Şaka bir yana bu aralar hiç iyi değilim.Bizim küçük enişteyi yanlış çeviriden dolayı işten kovdular,ailecek perişan haldeyiz.
Game of Thronesu ( Taht oyunları) " İnsanın tahtı olacağına bahtı güzel olsun " diye çevirdi diye işinden kovdular.Onu mu teselli edelim yoksa kendi isminin anlamını bile googleda aratan küçük enişteyi sorgusuz sualsiz aileye aldık diye kendimize on puan mı verelim bilmiyoruz.Şaşırmış durumdayız.
Sevdiği kız başkasına varınca , gidip kendisinden yaşça büyük ,kızın evde kalmış ablasını alan amcaoğlundan sonra bizim sülalenin yazılımının bozuk, DNA şifresinin de 1,2,3,4,5,6 dan oluştuğuna kesin olarak emin oldum.Ne pis sülaleymişiz arkadaş.Kendimi bir hayır kurumunun önüne bırakasım, çocuğu olmayan bir aileye evlatlık olarak veresim var.Biri sevabına kurtarsın beni bu aileden.
Evet özünde iyi ve vefalı bir adamım ben.Vefa duygusu yüksek bir eleştirmen olarak hala yıllar önce bana borç takıp gidenleri düzenli olarak arar,bana olan borçlarını ne zaman ödeyeceklerini sorarım.Böyle de iyi biriyimdir işte.
Eski kitabımda pek çok kategoride çok sayıda kitap eleştirdim.Aslında bunlar wattpadde aynı konuları aynı tarzda işleyen sayıları binleri bulan kitapların arasından seçilmiş bir kaç örnekten ibaret.Her zaman söylediğim gibi wattpadde gerçek anlamda okunacak kitap,yetenekli yazar bulmak çok zor.İmkansız değil,elbetki bu çoğunluğun içinde az da olsa başarılı kalemler var. Zaten denk geldikçe bunları sizlerle paylaşıyorum.
Her zaman dediğim gibi " İyi kitap milyonda bir görülen hastalık gibidir."
Evet bu milyonlarca zırva içinde elbet az sayıda karakter sahibi yetenekli yazarın yazdığı kurgular da var ve umarım onlara çok kısa sürede denk gelirim.
Beni eleştirenlerin ortak sözü, emeğe saygısızlık ettiğim kısmı.Onlara göre pornografik de yazsa, basılmış kurgulardan da çalıp yazsa,dizi senaryolarından esinlenip benzer kurgular da yazsa bunları yazanlar bir emek ve zaman harcıyor.Emek harcadıklarından şüphem yok.O taklit eserleri yazana kadar oturup iki tane matematik sorusu çözselerdi şimdiye uzaya Türk Sat uydusu değil Uranüse saldıray uzay gemisini göndermiştik.Faydasız işler için harcanmış zaman ve gösterilen çaba emek değildir.
O zaman evi soymaya gelen hırsız bizim evin katına çıkana,evin penceresini açana kadar emek harcadı diye evi soymasına göz mü yumalım?
" oo memduh abi hele otur bir soluklan dinlen,dördüncü kata kadar spiderman gibi çıkmışsın abi baya emek harcayıp ter dökmüşsün.Sen dinlenene kadar ben senin yerine evde yükte hafif pahada ağır ne kadar eşya varsa torbana koyayım " mı diyeceğiz.Sonuçta evi soymaya gelen hırsız da büyük bir emek ve zaman harcıyor.
Ya da küçücük çocukları zehirlemek için okul önlerinde, sokak başlarında esrar,eroin ,bonzai satan adamlara çay kahve mi ikram edelim.
" Abi yazık sana be.Bütün gün öyle ayakta bekliyorsun.Yağmur çamur demeden sokakta bonzai satıyorsun.Sigortan da yok.Dur ben sana sandalye getireyim de bonzaiyi ,esrarı oturarak sat" mı diyeceğiz.Bu adam da emek harcıyor,bonzai satarken ayakta zaman harcıyor,ayaklarına varis giriyor.Ona da yazık değil mi?