SEN HARİKASIN / gizemlikimlik

3.1K 197 150
                                    

nick gizemlikimlik olunca dedim acep bu gizemlikimlik bizim mahmut tuncer  abimiz olmasın.Malumunuz buradaki pek çok eserde onun emeği var ve kötü çocuk kitabının da aynı zamanda fikir babası olur kendisi.

Mahmut tuncer ekolü adını verdiğim wattpad kurguları genelde  betimleme yetersizliğinden can çekişen, oturmamış kurgudan dolayı bitkisel hayata girmiş,devrik cümlelerin dolaylı cümlelerle halay çekip olumlu olumsuz başını salladığı kurgular.Bu kurguları 100 kilometre uzaktan dahi ön sözünden tanıyabilirsiniz.İçini okumanıza bile gerek yok.Giriş gelişme sonuç bölümünün tümü önsözde saklı.İlmünatinin gizli şifreleri gibi bu kurguların da ana konuları önsözündeki ilk cümlede saklı.

Sürekli aynı tarzda yazan yazar adaylarından biri de bu arkadaşımız yani gizemlikimlik.Kurgunun ismi değişse de karakterler değişse de konu da anlatım da hep aynı.Wattpadin klişe konularını lise kıvamında anlattığı için liseli ya da ilköğretimdeki okurlar direk bodoslama okuyorlar.Kimse kurgudaki oğlanın ,kızın onuncu kattaki dairesinin penceresine asansörsüz merdivensiz çıktığını sorgulamıyor.Ya da daha okulun ilk günü takıştığı çocuk aynı günün akşamında neden kızın evine girme gereği duyuyor ya da kızın ev adresini bilmeden kızdan önce nasıl evin penceresinde olabiliyor diye düşünüp sorgulamıyor.

Düşünmeden sorgulamadan okuduğumuz o kadar çok kurgu var ki.Bunları okuya okuya yakında ters evrim geçirip amipe dönücez haberimiz yok.

Her zaman dediğim gibi buradaki pek çok kurgu hatta tamamına yakını dizi furyasından etkilenip yazılmış kurgular.Zaten tvdeki dizileri izleyip o dizilerdeki karakter isim ve soyisimlerine baktığınızda bunu daha iyi anlıyorsunuz.O holdinglerdeki burak altınsoylar, hale güçlüsoylar aynı zamandaki buradaki kurgulara ilham veren karakterler.

Benim siz kitap değil dizi senaryosu yazıyorsunuz dememin sebebi bu.Bu yazdıklarınız kurgu bunu kabul ediyorum ama asla ve asla kitap değil.Kurgularınıza kitap demek edebiyata hakarettir.Dizi senaryolarınızdan farksız kurgularınıza roman diyerek kendinizi ve henüz okuma bilinci kazanmamış okurlarınızı kandırıyorsunuz.


gelelim kurgumuza.Töreye başka bir boyuttan bakan ( tahminen üçüncü veya beşinci boyuttan bakmış) bir liseli aşkı hikayesiyle karşınızdayım.

Batılı iki ailenin doğululara özenip çocuklarını doğar doğmaz birbirine nikahlayıp kerttiği bu öyküde miray adlı kalbi kadar beyaz bir beyni olan kızımızla , ergenlikte uzatmaları oynayan samet adlı oğlanın başta kötü başlayan ancak ilerde evli mutlu çocuklu kıvamına geldiği aşkını anlatan kurguyu gözyaşlarınızla okuyacağınıza eminim.Bu yüzden kutu kutu mendil hazırlayıp ne olur ne olmaz 16 lı tuvalet kağıtlarını da yanınızdan eksik etmemenizi tavsiye ediyorum.Okurken salya sümük ağlayacak miray kızımızın kötü kaderine lanet edip oh shit diye haykıracaksınız.

Hatta lanet olsun bu hayat lanet olsun bu sevgi.lanet olsun bu aşka.ben seni çok sevmiştim sen neden bana böyle yaptın diyip dırın dırın diye tempo tutacaksınız.

Zekanın edebiyatla buluşamadığı bu güzide eserimizin eleştirisine geçebiliriz efendim.Bu arada son kitabım " BEN SEVDİM ELLER ALDI ABLAM YİNE EVDE KALDI"  yı  alıp okumayı ihmal etmeyin.TOKİ den yeni daire aldım tüm umudum sizsiniz.Bu kurguyu size güvenerek yazmıştım.


KİTABIN ADI :  SEN HARİKASIN

KİTABIN YAZARI : gizemlikimlik

KİTABIN TÜRÜ : ROMANTİZM 

OKUNMA SAYISI : 14,1 M


WATTPAD KİTAPLARINA ELEŞTİRİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin