RENDA İKİZLERİ ( EJDERİN GÖLGESİ) / Siyah Lotus

1.6K 125 69
                                    

evet fandastik dünyasının ablası siyah lotus ablamızın rambo filmi serisinden farksız fantastik serisinin ikinci kitabının eleştirisine de hayırlısıyla başlamış bulunuyorum.

rambo filmlerinin yanısıra biraz  jackie chan  filmelerine de benzemiyor değil.zaten kitabın alayı çekik gözlü ninjalardan oluşunca ortaya karate filmi tadında rambo 4  kıvamında bir film senaryosu çıkmıyor değil.

zaten kitapların isimleri de karate filmlerinin isimlerini aratmıyor maşallah

renda ikizleri 4 ( kan çağı) 

aklıma rambo 4 ilk kan adlı film geldi

renda ikizleri 2  (ejderin gölgesi)

sanırsın rahmetli bruce lee nin karate filmi.


efendim vesikalık resimden fiziksel betimleme üstadı ablamızın metin2 den tutunda game of thronesa oradan avatara kadar avatardan yüzüklerin efendisine kadar her türlü amerikan fantastik filmlerinden esintiler taşıyan zerre gram özgünlük taşımayan ortadünya ağzıyla değil de ortaanadolu ağzıyla yazılmış yöresel kurgusunun eleştirine geçiyoruz.

yüzüklerin efendisindeki karanlık lord sauronun görümcesinin oğlu ve aynı zamanda emmisinin yeğeni olan analousla benim nuriye diyebileceğim naria ile düriye diyeceğim darianın kapışmasını soluk soluğa anlatan bu kurgu aynı zamanda türkler neden fantastik eser yazamıyorun en güzel örneği.zira sözde karakterler fantastik ama konuşmalar bildiğin kırşehir ağzı.

yapılacak bişi yok.okuyucusu henüz masal okuma çağında olan okuma bilinci oturmamış ergen kardeşlerimden oluştuğu için bu hanım ablamız da en küçük eleştiride kükreyip bu garibanlar kızışsınlar diye yalap şap bana dair bölüm yazıp üstüme salıyor.ama gerçekler değişmez.

buradaki okuyucuların okuma bilinci arttıkça yaşları büyüdükçe bu fantastik diye okudukları kurguların aslında nasıl da çöp olduğunu görüp nasıl okumuşum da vote vermişim diye kendilerine sitem ediyorlar.

mesaj kutum bu kardeşlerimin mesajlarıyla dolu.

ben şimdi bu ablamızın bu mikemmel ötesi kurgusunu nerelerden esinlendiğini örnekleyerek tek tek ispat edeceğim.

zaten bir fantastik yazarının o kadar fantastik  film izleyip de fantastik kitap yazdım ama kimseden esinlenmedim hepsi benim hayal ürünüm demesi kadar komik ve de saçma bir açıklama olamaz.

sanki analarının karnından fantastik fikirlerle doğdular.

arkadaş kabul edin artık buradai kurguların hepsi izlediğiniz amerikan yapımı çin yapımı hatta kore yapımı film ve kitapların taklidi.

artık televizyondaki diziler sinemalardaki filmler bile kore ve amerikan filmleri taklit edilerek çekiliyor.

ama napcan bunlarA  fantastik fikirler karakterler vahiyle geliyorlar.bunlar dünyaca tanınan yazar ablalar.

eleştiriye gelince

bu kurgudaki analous karakteri yüzüklerin efendisindeki sauraonun bir benzeri.zaten o filmde de karanlık bir çağ gelip mutlu mesut yaşayıp köy düğünlerinde halay çeken hobbitlerin, kendi aralarında güzellik yarışması düzenleyip best model of the elfs organizasyonları düzenleyen ortadünya güzeli elflerin, rabbim bizi yarım boy yaratmış ama savaşta görün siz bizi diyen cücelerin ve tüm bu yaratıkları toplasan bir insan etmez diyen insanların hayatını kabusa çeviren karanlık bir çağ başlıyordu.

işte bu kurgudada sauronun emmioğlu baldızının kayınçosu olan analous da karanlık bir çağ başlatıyor.

shinlonun köy ihtiyar heyeti toplanmış bizim renda ikizlerinin kehanetteki ikizler mi yoksa değiller mi diye tartışmasını yapmışlardır.muhtar pozisyonundaki birtaldo germas emmi ikizlerin kehanetteki ikizler olduğuna yemin billah edince ihtiyar azası fenk barel,fenk farselis learis ,fenk kyonk hanhouh fazla yemin etme cümleten çarpılacaz yeter inandık deyip kızların kehanetteki ikizler olduğuna inanırlar.

WATTPAD KİTAPLARINA ELEŞTİRİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin