VEDA

1.4K 117 135
                                    

efendim amcaoğlum kim milyoner olmak ister yarışmasında " aşıklar şehri neresidir sorusuna paris  yerine erzurum cevabını verdiği için elendi. geri zekalı saz çalıp birbirleriyle  sözlü atışan aşıkları soruyorlar sanmış. ben diyorum geri zekalılık bizde genetik miras , nesilden nesile ırsi olarak geçiyor diye ama inanmıyoenuz.ülkenin IQ seviyesini düşürüyoruz diye devlet yakında bizi dış göçe zorlarsa hiç şaşırmam

benim biricik çikiloplarım, asi bonibonlarım , gözü kara lolipoplarım ailecek başımız japon mafyasıyla belada. zavallı halacığım ramazan sebebiyle katıldığı nihat hatipoğlunun programında " benim oğlan japon dili ve edebiyatı okuyor mezun olunca samuray mı olacak "  sordu diye japon yakuza mafyası peşimize düştü. bilenler bilir geçen bölümde anlatmıştım. geri zekalı amcaoğlumun geyşa diye aldığı kızın ninja çıkmasını. şimdi bir de yakuza belası çıktı başımıza. adamlar şimdi kılıçlarıyla salatalık doğrar gibi bizim sülaledekileri doğruyor. ben korkumdan 3 gündür döviz bürosunda saklanıp döviz artışını elimde pilavlı ekmeğimle takip ediyorum. canan karatay  ablam ekmek arası pilav kilo aldırmaz dediği günden beri ekmek arası pilavın müptelası oldum. ahanda canım çekti.

efendim evimin kapılarını show tv kameralarına açacağıma yanlışlıkla suriyelilere açtım. çöreklendi kaldılar. 2 haftadır gitmek bilmiyorlar. sosyetik sanatçılar gibi gururla oturma odamı gösterme hayallerİ kurarken evin balkonunda kendime yer bulmaya çalışıyorum.En son show tv whatsapp ihbar hattına yardım mesajı attım. kurtarılmayı bekliyorum. hayaller hayatlar 

bu arada abi biz seni olduğun gibi seviyoruz ama sen yine de olmadığın gibi görün diye akıl veren sivri zekalı okurlarımı da kınıyorum.oysa benim bu aralar piskilojim hiç iyi değil. kendimi öksüz kalmış penguen yavrusu kadar yalnız hissediyorum. abi biz seni geçelerde miami  plajında da 13 kızla uzun eşek oynarken gördük. bu neyin yalnızlığı bu neyin kafası  abi diye isyan edenler göz doktoruna gitsin. o kişi ben değilim bana  ikizim kadar çok benzeyen kuzenim. karıştırıp durmayın. sizin yüzünüzden yalnız ve mikkemmel biri olarak öleceğim.

efendim sizin için oturup mikemmel ötesi bir kurgu yazayım ,henüz keşfedilmemiş bir konusu olan bir eser yazayım dedim ama yazamadım. malesef watty evreninde yazılmamış konu bırakmamış zalımlar. her türlü konuyu işlemişler.bildiğiniz elim böğrümde öyle kala kaldım.

önce elflere gelin giden bir hobbit kızının fantastik kurgusunu yazayım dedim ismini de Sarumanın Gelini koyacaktım ama lanet olası wattygirller yazmış. dedim bunda da vardır bir hikmet deyip damadıyla hawaiiye kaçıp orada ispanyol sörf hocasına aşık olan bir kaynananın hikayesini yazacaktım. ismini de Antonyoyla 4 gün beş gece koyacaktım onu da yazmışlar. çıldırmak işten bile değildi.uranyumlu şokellasını yedikten sonra bayılıp beş zenci 3 de suriyeli mültecinin tecavüzüne uğradıktan sonra hidayete eren bir kızın hikayesini yazacaktım .hatta ismini çılgınlar çetesi koyacaktım.onu  da yazmışlar. Son olarak SEVDİĞİM KIZ DAYIM ÇIKTI adlı romantik bir kurgu yazayım dedim.Çükütay adlı bir gencin sevdiği kız ponçikgül ile evlilik hayalleri kurarken dünyasının başına yıkılmasını konu edinmiştim. Uzun süredir sevdiği  ve evlenme hayalleri kurduğu kızın yıllar önce henüz kundaktayken AVM de kaybolan küçük dayısı Bokutay olduğu gerçeğini öğrenen gencin  piskilojik çöküş hikayesini yazacaktım. Dayısının onlardan habersiz yan mahallede ev tutup mahalleye yeni taşınmış kız havası vermesi. İsmi bokutay olan dayının kendini kadın hissetmeye başlayınca mahalle esnafının  yardımıyla cinsiyet değiştirip ponçikgül ismini almasını hep ince ince yazmıştım.ancak bu ponçikgül henüz bebeyken hangi arada büyüdü kendi başına nasıl büyüyüp mahallede ev tuttu konularını henüz çözemedim. kendi kendilerini farklı şehirlerdeki devlet okullarına yazdıran watty karakterlerine alışık bünyeniz buna alışır mı bilmiyorum.

leştirmenlik bok atma sanatı mıdır diye tartışıla dursun benim sözde bok attığım tüm kurgular kitap olup raflarda halay çekiyor. Sanırım halay başı da kötü çocuk. Türk edebiyatından umudu kestiğim için bir süredir alman edebiyatına dadandım ama onların da bizden farkı yok.ergen her yerde ergen . Gerçi almanlar bizim gibi her milyonluk kitabı sözleşme yapıp basmıyorlar.

efendim klişe denince çikolata markası sananların ikamet ettiği wattpad evreninde yine klişelerle dolu amerikan fantastik edebiyatı çakması eserler raflarda dans ediyor. yine siyahın kırmızıyla halay çektiği,yeşilin sarıyla kanlı bıçaklı olduğu bu çekomastik eserlerdede canım beynime zarar gelmesin diye kafama güzelce arko sürüp üstünü alininyum folyoyla kapladığım günleri düşünüp beyin göçüyle amerikaya giden güzelim nöronlarım aklıma geldikçe üzülüyorum. 


yok bana bu watty aleminde konu falan çıkmaz diyip eleştirmenlikten de emekli olma kararı verince veda yazısı yazmak şart oldu.Dile kolay neredeyse 4 koca yıl onlarca kurgu eleştirmişim.Güzel dostluklar kadar sağlam düşmanlar da edindim.Hayalkırıklıklarım da oldu umutlandığım zamanlarda.Anlayacağınız biraz ortaya karışık zamanlar yaşadım.

Sizleri tanımak güzeldi.Kurgularım hesaplarım silindiğinde el ele verip onları geri kazandırdınız varolun.Unutulmaz anılar biriktirdik.

Alimunyum folyolu arko kremli üstüne tendürdiyot döktüğüm günleri özledim. Her kurguyu inanın yeni nesil gerizekalı olmasın diye eleştirdim.Yazarlıktan soğuttuğum ne kadar yazan varsa baştan söyliyim hiç pişman değilim.

Badem bıyıklı ablaların kurgularını TV senaryosuna çevirdiği güzelim ülkemden umudu kesmiş değilim.Sadece bu ablalara prim vermeyin.Okuduğunuz kurguları iredeleyin.Hollywood çakması kurgulara , çikilopların evlerinin balkonundan limonata hüpletirken yazdıkları töre kurgularına itibar etmeyin.

çok şükür kağıt fiyatları uçtu da yayınevleri artık 3 alana 15 tanesi bedava kitapları artık 10 kez düşünerek basıyor.Buna da şükür.

Eleştiri kitabımıza burada son veriyoruz.Kendinize iyi bakın.

Elveda...






WATTPAD KİTAPLARINA ELEŞTİRİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin