Chapter 73

177 35 0
                                    

На следващият ден. Стоях в кухнята, приготвяйки закуска за Луи и мен преди да тръгна за работа. Луи е във всекидневната, преглеждайки сметките ни и гледайки "Family Guy". Правя няколко сандвича заедно с йоркширски чай. Мога да чуя Луи как кашля в другата стая. Толкова е странно да реагирам на това тези дни. Преди да разбера за болестта му, никога наистина не съм се запитвал относно тези кашлици, но сега, когато знам просто искам това да спре. Като постоянно напомняне е и като цяло е болезнено да го чувам. Нарязвам резен лимон и го пускам в чая. Може би ще облекчи гърлото му малко. Нищо не струва.

Поставям всичко на подноса и тръгвам към всекидневната, опитвайки се да вложа най-доброто от себе си, за да не разлея нещо. Поставям го на масичката за кафе пред него и му подавам чая. Очите му са заключени върху парчето хартия в ръката му, навеждам се надолу и му давам просто целувка.

- Сложих малко лимон вътре. Мисля, че това ще ти помогне за кашлицата. – информирам и сядам на фотьойла. Той кимва и отпива. Телевизионната програма е наистина пристрастяваща,затова намалявам звука. – Звучи наистина зле днес. Като по-зле от обикновеното. – прибавям. Луи поклаща глава раздразнено.

- Не, просто е зле както винаги, скъпи. – казва провлачено и прочиства гърлото си. Въздъхвам. Защо той настоява за това, че няма възможност болестта му да се влоши? Имам предвид, че звучи по-зле от обикновено, това мога да кажа. Но почти съм уплашен да му кажа обратното. Той става наистина отбранителен, когато стане дума за това. Имам предвид, че той очевидно знае най-добре, но не може просто да отклонява всеки начин, по който се опитвам да му помогна.

- Просто си мисля, че... може би ти трябва...ти знаеш... да отидеш и да провериш. За всеки случай. – промърморвам в страх, че той може наистина да се ядоса. Той въздъхва и оставя бележките на масата.

- Имам това от пет години, Хари. Мисля, че бих могъл да знам дали е времето да проверя, или не. – казва.

- Но аз просто... - заеквам, но Луи става и оставя закуската недокосната без да е отхапал и хапка. Отива в спалнята си и затръшва вратата силно зад себе си. Исусе. Отдръпвам косата си назад и се облягам на фотьойла. Разбирам, че става отбранителен относно нещата, но да се държи с такова неуважение към мен? Просто бях загрижен и той реши да излезе от стаята без ясен аргумент? Той буквално остави закуската, която му направих без да каже едно просто „благодаря". Не. Това не е добре. Но не мога да отида там и да го скастря сега... аз просто разбрах за болестта му миналата вечер, не мога просто да вляза в спор с него. Трябва да се справя по възможно най-добрия начин. Трябва да го дискутираме по зрял начин без значение колко ще е трудно. Без значение колко той ще ми лази по нервите. Но може би трябва да вляза там...? Просто, за да проверя как е той? Може би да се извиня? Но за какво!? Не разбирам защо се чувствам виновния тук. Но, ако аз съм този, който е направил нещо грешно? Той беше единственият, който се държеше като дете.

Поглеждам към часовника на ръката ми. Мамка му, трябва да ходя на работа скоро. Смяната ми почва след час. Мога ли сериозно да се занимавам с това точно сега? Добре.. предполагам, че може да се наложи, нали? Имам предвид, че аз избрах това. Аз бях този, който се включи в това на първо място. Не мога да се дразня от малки неща като тези. Не. Обещах да бъда там за него, затова ще отида.

Ставам от фотьойла и отивам към спалнята. Когато поставям ръка на бравата мога да чуя леки ридания, чуващи се отвътре. Той... плаче ли? Колебая се, но накрая отварям вратата. Луи стои там с обърнат към мен гръб. Прочиства гърло и се обръща към мен. Тъмно е, затова включвам светлините просто за да видя кръвясалите му очи и подпухналото лице.

- Какво? – сопва се. Еха. Той наистина не ме улеснява.

Бавно отивам към него и повдигам ръце към лицето му. Той гледа надолу към пода със стегната челюст. Очите му са зачервени и изострените му скули са мокри от сълзите. Не мога да отрека това. Той е толкова чуплив, но се опитва да покаже обратното. Като цяло е мъжкар и не се притеснява от нищо. Нежно избърсвам сълза от бузата му и той внезапно примигва, което ме кара да махна ръката си възможно най-бързо.

- Ние трябва да излезем, ако искаме да намерим подарък за рождения ден на Найлър. – Луи казва провлачено, взема дънковото си яке от гардероба и го облича. Прочиствам гърло и започвам нервно да разтривам врата си. Рожденият ден на Найл. Тотално забравих за това.

- Всъщност... за това... - промърморвам и просто, когато си помислям, че Луи ще се ядоса повече той го прави. Дава ми раздразнен поглед. – Трябва да работя целият ден...- казвам.

- И ти сериозно няма да отидеш на рождения ден на най-добрият си приятел? – той казва по наистина осъдителен начин, карайки ме да се почувствам изцяло виновен за това, че съм на смяна целия ден. Освен това, аз не мога да нарека Найл най-добър приятел всъщност. Или добре... сега поне мисля така.

- Ще му предавам, че си му казал „здравей" – изсъсква и минава точно покрай мен.

- Очевидно ще го празнувам с него утре. Защо ти просто не направиш същото? – предлагам, но Луи не го приема. Поклаща глава и излиза от стаята. Не знам колко ще ми е комфортно, когато той е в клуба без мен точно сега, но може би трябва да направя нещо относно това...

SurviveOù les histoires vivent. Découvrez maintenant