Aku dan Kai Hyun memang kawan sejak kecil lagi. Impian kitaorg cuma satu je,nak bukak cafe kat Busan. Sounds like impossible but it's not. But that's not the only reason. You guys will find it out soon. Kitorg nak keluar dari tempat yang paling dibenci.
*******
Kai Hyun suka masak but her speciality is coffee. Kopi dia tak pekat and halus je. Aku paling suka hot latte caramel and hot capucino caramel plus marshmallow. Sedap siak. Dia suka masak sampai aku yang kurus keding pun dah chubby sebab makan makanan yang dia masak. Aku pulak?
Aku Jae Hee,english teacher kat Korea. Aku cikgu,tapi aku tak mengajar budak sekolah. Aku cikgu yang ditugaskan untuk mengajar seorang artis Korea yang famous. Kai pulak? Haih...sejak bukak cafe ni makin byk semut datang. Tahu la sweet couple tapi jgn la sampai bersemut cafe ni haih.
Rumah Jae Hee & Kai Hyun
Jae Hee's POV
"JAE HEEEEEE! BANGUN LA! DAH LAMBAT NI!WOI BANGUN LA TIDO MATI KE HA!!Cepat lah wei, student engkau tu on the way"ha tu dia, sampai dah mulut speaker dia memekak. Haih camni la pagi aku tiap hari. Kalau bab-bab memekak ni bagi Kai Hyun. Aku mengeliat perlahan , regangkan tangan aku and aku duduk perlahan kat atas katil.
"Sekarang pukul bape weh?!Awal lagi kan?Aduhai Kai ni "aku bebel kat dia
"Kepala otak kau awal. Sekarang dah pukul 10:30 pagi bengap. Bangun la".Wait...WHAT? Aku pegang phone tengok pukul bape sekarang. WHAT THE HELL LAGI SETENGAH JAM. Aku terus capai tuala and masuk bilik air mohon tak tergelincir. Kai Hyun? Dah turun bawah dah buat breakfast kitaorg.Aku pakai baju blaus hitam, skirt putih. Aku turun bawah dalam keadaan berlari.Nasib tak jatuh .Aku makan pancake 2 keping yang Kai buat. "Weh Kai, Jae pergi dulu tau.Nanti Jae suruh dia hantar Jae gi cafe macam biasa ok. Annyeong" aku terus ambik kasut flat warna hitam. Aku nampak kete dia omg. Mati la kau kali ni Jae Hee.
Aku masuk kereta dia." Oppa mianhaeyo saya terlambat" aku terus cakap kat mamat tu. Hehe surprise. Jungkook tersenyum sambil mengusap mulut aku perlahan. "Haih dah besar pun makan comot la jagi ni. Ade kesan pancake la hahaha" dia mengelap mulut aku perlahan dgn tisu. OMG malunya. "Gomawo jagi.Okay,jom kita pergi tempat biasa.Belajar english as usual,okay student?"aku tanya dia. "Okay pretty teacher" dia buat wink sambil kembali fokus pada pemanduan.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...