Kai Hyun's pov
Busan Beach House Cafe
Aku tengah kemas cafe. Susun kerusi meja, lap meja, kemas kaunter dan mop satu cafe. Aku takut bila aku kemas ni, customer datang pulak. Tengah aku lap meja , aku dengar bunyi loceng pintu dibuka. Aku toleh dan aku nampak buah hatiku , Park Jimin. "Hai darling. Kai Hyun I MISS YOU!Now come here and give me a big hug. Your oppa miss you so so so much" kata Jimin sambil mendepakan tangannya untuk aku datang dan memeluknya. Jujur aku memang rindukan dia. Sebulan tanpa dia memang sunyi. Aku jalan perlahan ke arah dia sambil tahan dari air mata menangis. Jujur aku rindu orang bernama Park Jimin ini. Aku masuk dalam pelukkan dia dan kepalaku diletakkan atas dada bidangnya. Bau vanilla dia menusuk ke hidungku. Bau yang aku rindui.
"Oppa dah la tu, YunYun nak sambung kemas balik ni. Nanti customer nak datang tak siap kemas lagi" kata aku sambil menepuk-nepuk tangannya di atas pinggangku. Jimin meleraikan pelukkan. Dia buat pout and jujur dia la mochi paling aku sayang. " Oh,camni eh sekarang? Oppa susah-susah datang dari airport terus datang sini. Ni je oppa dapat? Oppa rindu Kai Hyun tapi YunYun tak rindu oppa pun" kata Jimin sambil buat muka sedih. Aku yang tadi baru nak sambung mengelap memberhentikan langkah.Hah sudah, aku pulak kena pujuk.
Okay byuntae mind coming. Aku jalan perlahan-lahan ke arah dia. Aku menjingkitkan diri untuk menyamakan ketinggian aku dgn dia yang tak berapa nak sama. Aku pandang mata dia yang tertutup. Aku cium bibir dia perlahan-lahan dan lembut. Aku meletakkan tangan aku di lehernya. Aku mula rasakan yang dia balas ciuman aku. Aku nampak dia senyum disebalik ciuman itu. I knew that he will love it. He knew that i was a best kisser. Aku yang leraikan ciuman tu sebab masing masing dah kekurangan udara.
Aku menatap mata dia yang keperang-perangan sambil tangan aku membelai rambutnya yang berwarna hitam bersinar. Lembut.Sedang asyik melepas rindu,datanglah si Jungkook dgn Jae Hee."Amboi,berapa lama lagi customer nak tunggu korang ni?"Jae Hee menyindir. Haih minah ni kalau aku hambat dia pakai penyapu sia-sia je.
"Aku tahu la kau lama tak jumpa buah hati kau ni, agak-agak la nak cium kat sini pun. Mencemarkan mata innocent aku je" sampuk Jungkook. Okay,aku give up. Aku terus sambung kerja mengemas bersama 3 ekor beruk yang asyik nak berlari pastu gurau senda bagai.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
ФанфикPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...