39☕

64 59 0
                                    

Jimin's POV

Tamparan di pipiku masih jelas terasa.Menyusahkan?Aku tak pernah maksudkan tu.Tapi kenapa kata-kata tu keluar."Hyung, lebih baik hyung balik dulu"sapaan Jungkook membuatkan aku terkejut sedikit."But at least bagilah aku jumpa dia.Aku nak mintak maaf sebab-"tak sempat aku nak cakap, Jungkook dah potong."Sakitkan hati dia lagi?Hyung, lupakanlah hajat murni hyung tu.Bagi dia rehat. Hyung pergi la balik dulu nanti kookie balik."kata Jungkook. Aku mengeluh perlahan sebelum berjalan ke lif. Aku tekan punat G.

Aku terus menuju ke kereta.Stereng kereta aku hentak berkali-kali. -Bodoh lah kau Jimin. Sepatutnya kau jaga dia bukannya kau marah tengking dia. Bodoh.- Monolog aku sambil mengetuk kepala aku. Kenapa aku jadi macam ni? Kenapa aku rasa ni bukan diri aku? Kenapa aku kena bersikap kasar dengan Kai? Pelbagai persoalan mula muncul satu demi satu membuat kepala aku bertambah pening. Aku kusutkan rambut aku sebelum start enjin kereta​ untuk pulang ke dorm.

Dorm BTS

Still Jimin's POV

"Eh Jimin awal balik? Selalunya kena call dulu baru nak balik"kata Namjoon. "Jimin tadi pergi mane?"tanya Jin. "Pergi hospital" jawab aku. "Hah?Sape yang sakit? Jimin ke sakit? Ke Jungkook?" soal Jin. "Bukan Jimin or Jungkook tapi Kai" aku jawab perlahan. "Aik,Kai masuk hospital? Dia sakit ape? Hyung tak nampak pun dia sakit selama ni" jawab Yoongi panjang. "Masalahnya takde sape pon yang tahu. Dia rahsiakan penyakit dia daripada Jimin,kekasih dia termasuklah Jae Hee,kawan dia dari kecik. Rasa macam bukan kekasih dia pun ade" aku mula meninggikan suara. "Jimin rilek la. Kau penat ni. Kau pergi masuk bilik restkan badan " kata Taehyung prihatin.

*******

Lepas je Jimin masuk bilik, semua ahli BTS berkumpul. "Yeah plan kita berjaya. Tak sangka Jimin percaya yg Kai Hyun sakit" kata Hoseok sambil menepuk tangan. Namjoon ketuk kepala dia. "Kalau benda ni kantoi org pertama aku cari kau" kata Namjoon sambil meletakkan jari penunjuk di bibirnya. "Diam" katanya ringkas. Hoseok cepat-cepat angguk kepala. "Kejap hyung nak call Kai kat luar. Kalau call kat sini nanti Jimin perasan pulak" kata Jin kepada ahli bts. "Ha gi hyung cepat nanti Jimin keluar bilik nanti rosak plan kita" kata ahli BTS yg lain. Jin mengangguk kecil lalu keluar dari dorm.

Jin's POV

"Hello Kai? Ni Jin oppa. Macam mane tadi? Susah tak berlakon depan dia?" Tanya aku. * Susah jugak sebab time Jimin marah Kai...Kai tampar dia * jawab Kai Hyun dengan rasa bersalah. "Jimin tu senang nak detect org menipu tapi oppa harap sangat ni yang plan kita ni berjaya. Yela sempena nak sambut happy 4th year anniversary kan?" cakap aku.
* Ha ah..dah 4 tahun dgn Jimin* ujar Kai. "Kai, oppa nak kena letak ni. Jimin dah keluar bilik nanti dia fikir oppa gayut dgn sape lak" aku mempercepatkan percakapan aku.*OK OK.Byebye Jinnie oppa* ucap Kai. *Byebye,take care * jawab aku sebelum memutuskan panggilan.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now