Busan Beach House Cafe
Kai Hyun's POV
Aku dan Jae Hee kemas seluruh cafe. Mop lantai, lap meja. Jungkook dgn Jimin pergi kedai beli barang yang dah habis stock. Masa tengah kemas, aku dengar ade org bukak pintu. Aik takkan ade customer dah? Baru pukul 1:45 petang. Kedai bukak 2:30 petang. Aku pusing belakang dan ternampak seorang lelaki yang berambut perang berdiri di depan kaunter.Aku terus jerit "JAE HEE SINI KEJAP!".Muka lelaki tu tak berapa jelas sebab jarak dia dengan aku agak jauh.
Jae Hee berlari dengan pantas dan langkahnya terhenti betul-betul di belakang Kai.Aku menunding jariku ke arah lelaki tadi,"Tu,gi inform customer tu yang kedai bukak sejam lagi"."Don't worry Kai.I got this".Dia pun menepuk bahu jejaka itu perlahan, "Maafkan saya tuan,tapi cafe ni bukak pukul 2.30 nanti".Jejaka itu mengangguk tanda mengerti.Tapi yang hairannya dia bukan keluar dari cafe,sebaliknya menarik kerusi dan duduk .Jae Hee memberi isyarat mata kepadaku.Nak tak nak,aku lah yang kena uruskan.Aku sandarkan barang penyapu aku di meja dan pergi ke arah jejaka itu."Tuan,err--cafe ni lambat lagi nak bukak.Mungkin tuan boleh datang balik nanti.Kami pun baru nak kemas-kemas ni.Takut tuan tak selesa pulak"sambung Jae Hee lagi"Tak pe,saya tunggu",kata dia sambil matanya tertumpu pada skrin telefon.Aku pun mengangguk dan meminta diri untuk sambung mengemas.
Jimin's POV
Aku memasuki cafe dan nampak kelibat lelaki duduk di atas kerusi.Aku melihat jam tangan aku, *1.55p.m.* Awal lagi.Aku lalu depan lelaki tu dan dia berkata "Cafe bukak pukul 2.30 nanti".Aku membalas dengan jelingan dan berbicara dengan diri aku sendiri."Ceh,aku tahu lah.Ni kedai YunYun aku". Aku pergi ke dapur untuk menghantar stock yang baru dibeli dengan Jungkook tadi. Apa yang aku nampak hanyalah bidadari aku,Kai Hyun.Riak wajah dia seolah-olah terkejut apabila dia nampak aku.Aku menyusun barang-barang itu di tempat sepatutnya. "YunYun,sini kejap"panggil aku."YunYun nak tolong Jae kat atas".Kenapa dia masih mengelak dari aku?Aku menahan dia keluar dari pintu dapur dengan menolak dia ke dinding. Aku himpit dia di dinding. "MinMin,jebal.Orang ada banyak kerja lagi nak buatlah.Kat luar tu dah ade customer dah tunggu" kata dia. "No. Tell what's wrong?" Kata aku sambil menajamkan pandangan aku.Aku tak hiraukan langsung ape yang dia cakap.Aku cuma nak renung mata dia dengan sedalamnya. "Tak-takde pape la" rengek Kai minta dilepaskan. Aku biarkan kata kata dia tergantung. Lama lama aku perasan pandangan dalam mata hitam Kai makin kasar. Aku perhatikan mata dia dengan mata aku. Dia makin memberontak.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...