26☕

92 58 0
                                    

[Time Skip - 3 Days later]

Jae Hee's POV

Seminggu sudahpun berlalu.Demam aku?Dah surut dah 2 hari lepas.Dapat lah jugak aku menikmati hari-hari terakhir kat Jeju ni.Hari ni dah kene balik Busan dah.Pertama perkara yang aku fikir bila sebut busan ni ialah cafe.Bila aku dah sibuk mengajar Jungkook balik, kuranglah masa aku kat cafe nanti.Tak pe,Kai ade.Tapi ada satu benda je yang mengganggu fikiran aku.Kelakuan Kai.Dia macam...Eh,bukan macam.Dia MEMANG mengelak daripada Jimin. Sejak kebelakangan ni,dia asyik duduk dalam bilik je.Bila ditanya Jimin,dia hanya menjawab yang Kai ada urusan dia sendiri.Tapi biasanya dia akan kongsikan masalah dia dengan aku.

Lapangan Terbang Jeju
12 tengah hari

Aku mengambil keputusan untuk duduk disebelah Kai sewaktu di dalam kapal terbang."Kai,Jae rindu cafe ah.Tak sabarnya rasa,kan kan?". "Mmm",jawabnya ringkas."Kai...kai ade masalah ke?"."Aku tipu semua orang Jae.Termasuk kau"kata-kata Kai mendiamkan aku.Selepas dia berkata begitu,dia melontarkan pandangannya keluar tingkap.

- Apa yang dia maksudkan?-

Kai hanya berdiam diri.Bukan sahaja tak nak bercakap dengan aku,malah memandang aku pun dia tak mahu. Aku hanya ditemani oleh kesunyian. "Kai...gaduh dengan Jimin ke?"tiada jawapan.Aku melihat mukanya,mata dia dipejam rapat. "Oh,takpelah".

*******

Ni kes ape lak ni. Apesal semua muka cuka. Bukannya minum cuka pun, minum kopi je. Aduhai pening kepala aku. Aku pakai earphone aku dan pasang lagu Lost Star cover by my babe. Lagu ni dia cover masa dia nak lamar aku as yeojachingu dia. Lagu tu ade maksud mendalam. Aku tengok Jungkook dah tido beralaskan bahu Jimin. Kesian dia. Balik ni dah ade tour concert kat Chile. Jimin pun sama. Aku syak diorg gaduh lagi sekali,tapi kalau gaduh pun at least diorg saling menegur. Ni pandang muka masing-masing pun tak. Takkan lah gaduh besar pulak. Pelik la diorg ni. Aku takut lepasni aku takkan jumpa Kai aku yang dulu dan Jimin yang periang lagi. Takut nanti kat cafe ade pinggan, cawan melayang kang.

*******

Busan International Airport
5 petang

Still Jae Hee's POV

Aaaahh,finally...BUSAN!Rindunye.
"Oppa,tolong"kata aku sambil membuat muka comel kepada Jungkook.Dia menggalas beg aku di depan badannya dan begnya di belakang. Dalam pada kesibukan itu,aku ternampak Jimin yang cuba untuk membantu Kai dengan bagasinya.Sebaik sahaja Jimin mencapai pemegang bagasi tersebut,Kai merentap lemah kembali dan hanya berjalan tanpa memandang Jimin yang sedang memberinya jelingan tajam. Kenapa diorg ni? Selalunya bukan main sweet  even pasal luggage. Pelik-pelik la diorg ni.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now